Industria auto germană încă mai are de suferit 

Restricțiile impuse producției de automobile în Germania din cauza lipsei de semiconductori vor dura "cel puțin până în 2024", potrivit unui raport al companiei de consultanță în management Alix Partners .

În prezent, durează șase luni de la comandă până la livrarea cipurilor, adică de două ori mai mult decât în mod normal.

Cererea de cipuri pentru diferite autovehicule continuă să crească ca urmare a digitalizării și electrificării tot mai mari, dar producătorii de semiconductori se abțin să-și extindă capacitățile din cauza amenințării recesiunii și a creșterii ratelor dobânzilor, consideră experții din industrie.

Marjele de profit ale producătorilor de semiconductori pentru cipurile convenționale pentru automobile sunt cu până la 11 la sută mai mici decât cele pentru cipurile pentru electronice de consum sau pentru clienții industriali, au spus aceștia.

Din punctul de vedere al producătorilor de cipuri, industria auto este "doar un client mic pentru cipurile semiconductoare", reprezentând doar 6 până la 10% din capacitatea globală.

Chiar și în cazul unei scăderi a cererii de cipuri pentru telefoane mobile și console de jocuri, "producția de cipuri pentru industria auto va rămâne în blocaj", se arată în raport.

Cererea va continua să depășească oferta și în 2024, iar acest lucru va contribui la creșterea prețurilor pentru semiconductori și, în cele din urmă, pentru vehicule.

Cererea de cipuri a industriei auto va crește semnificativ până în 2026: cu 75% pentru cipurile analogice necesare pentru propulsoarele electrice și cu 30% pentru wafers pentru unitățile de microcontroler. Cu toate acestea, producătorii de semiconductori planifică o creștere a capacității în aceste domenii cu doar 56% și, respectiv, 12%.

Restricțiile impuse producției de automobile în Germania din cauza lipsei de semiconductori vor dura "cel puțin până în 2024", potrivit unui raport al companiei de consultanță în management Alix Partners .

În prezent, durează șase luni de la comandă până la livrarea cipurilor, adică de două ori mai mult decât în mod normal.

Cererea de cipuri pentru diferite autovehicule continuă să crească ca urmare a digitalizării și electrificării tot mai mari, dar producătorii de semiconductori se abțin să-și extindă capacitățile din cauza amenințării recesiunii și a creșterii ratelor dobânzilor, consideră experții din industrie.

Marjele de profit ale producătorilor de semiconductori pentru cipurile convenționale pentru automobile sunt cu până la 11 la sută mai mici decât cele pentru cipurile pentru electronice de consum sau pentru clienții industriali, au spus aceștia.

Din punctul de vedere al producătorilor de cipuri, industria auto este "doar un client mic pentru cipurile semiconductoare", reprezentând doar 6 până la 10% din capacitatea globală.

Chiar și în cazul unei scăderi a cererii de cipuri pentru telefoane mobile și console de jocuri, "producția de cipuri pentru industria auto va rămâne în blocaj", se arată în raport.

Cererea va continua să depășească oferta și în 2024, iar acest lucru va contribui la creșterea prețurilor pentru semiconductori și, în cele din urmă, pentru vehicule.

Cererea de cipuri a industriei auto va crește semnificativ până în 2026: cu 75% pentru cipurile analogice necesare pentru propulsoarele electrice și cu 30% pentru wafers pentru unitățile de microcontroler. Cu toate acestea, producătorii de semiconductori planifică o creștere a capacității în aceste domenii cu doar 56% și, respectiv, 12%.

 (Comentarii: 0)

Articole pe aceeasi tema:

Articole pe aceeasi tema: