Ce ar putea urma după biletul de 9 euro, din septembrie? 

La fix o lună de la introducerea în Germania a abonamentului lunar în valoare de 9 euro pentru tot ceea ce reprezintă transportul public, cu excepția trenurilor de viteză, rezultatele sunt cele scontate: zeci de milioane de bilete vândute, mai puține mașini pe drumuri, un impact pozitiv în ceea ce privește inflația.

Grupurile germane de asistență socială și de transport solicită o nouă ofertă de transport ieftin care să înlocuiască biletul de 9 euro a cărui valabilitate expiră în septembrie.

Biletul de călătorie lunar de 9 euro al Germaniei a fost până acum extrem de solicitat, 16 milioane de persoane achiziționându-l în doar câteva săptămâni de la punerea în vânzare.

„Politicienii trebuie să profite acum de o astfel de oportunitate și să stabilească cursul pe termen lung pentru o mobilitate durabilă și accesibilă prin îmbunătățirea transportului public local și regional, făcându-l accesibil pentru toată lumea”, a declarat Adolf Bauer, președintele Asociației Germane de Asistență Socială, pentru Funke Mediengruppe, informează thelocal.de.

Evidențiind nivelul cererii pentru biletul de 9 euro, Bauer a spus că toată această isterie a arătat cât de mare ar putea fi potențialul de utilizare a transportului public local.

„Este cu adevărat necesar să folosim acest impuls pentru a dezvolta o ofertă cu reducere permanentă pentru biletele de transport public”, a spus el.

O opțiune pe care se spune că statele germane o iau în considerare este un bilet anual de 365 euro, care ar funcționa la doar 1 euro/zi pentru călătorii locale sau regionale nelimitate. Această idee a fost deja adoptată în unele localități, dar până acum a fost implementată doar la nivel de stat pentru grupuri individuale, cum ar fi vârstnici sau studenți.

Pentru a finanța călătoriile subvenționate, Bauer a sugerat creșterea impozitelor pe moșteniri mari, active și câștiguri de capital și „realocarea” banilor în transportul public și proiecte de reamenajare a drumurilor.

La rândul său, liderul parlamentar al Partidului de Stânga (Die Linke), Dietmar Bartsch, a declarat că încheierea perioadei de valabilitate a biletului de 9 euro fără o ofertă alternativă ar putea fi „fatală” pentru utilizarea transportului public.

„Trebuie să existe o presiune publică continuă asupra guvernului federal pentru a nu lăsa lucrurile să alunece acum, ci pentru a sprijini biletul în mod permanent și pentru a permite tarife atractive, fără a neglija renovarea, modernizarea și extinderea infrastructurii feroviare”, a declarat și Kristian Ronneburg, purtătorul de cuvânt al Partidului de Stânga pentru transporturi în Camera Reprezentanților din Berlin.

Modelul vine din Austria

În capitala Austriei, Viena, un bilet de transport anual de 365 de euro a avut un succes uriaș, mai puțin de 30% dintre locuitorii orașului folosind o mașină pentru a se deplasa și aproape 40% bazându-se pe transportul public.

Cu toate acestea, unii experți subliniază faptul că rețeaua de transport public din Viena a fost, de asemenea, extinsă și îmbunătățită în mod constant de-a lungul mai multor ani, ceea ce o face o propunere mai atractivă decât, de exemplu, transportul public din Berlin.

Potrivit lui Karl-Peter Naumann, președintele de onoare al Pro Bahn, rețeaua feroviară și transportul feroviar ar trebui mai întâi extinse și pregătite pentru o cerere mai mare înainte de a oferi transport local la preț redus. În același timp, pentru a susține o astfel de idee, ar putea fi aplicate, de exemplu, taxe mai mari de parcare a automobilului.

Cu toate acestea, în ciuda acceptării entuziaste a biletului, democrații liberi (FDP) s-au grăbit să excludă orice prelungire a acordului dincolo de toamnă, ministrul de Finanțe Christian Lindner invocând costuri de peste 1 miliard de euro pe lună, așa cum GermaniaMea.ro a relatat aici.

La fix o lună de la introducerea în Germania a abonamentului lunar în valoare de 9 euro pentru tot ceea ce reprezintă transportul public, cu excepția trenurilor de viteză, rezultatele sunt cele scontate: zeci de milioane de bilete vândute, mai puține mașini pe drumuri, un impact pozitiv în ceea ce privește inflația.

Grupurile germane de asistență socială și de transport solicită o nouă ofertă de transport ieftin care să înlocuiască biletul de 9 euro a cărui valabilitate expiră în septembrie.

Biletul de călătorie lunar de 9 euro al Germaniei a fost până acum extrem de solicitat, 16 milioane de persoane achiziționându-l în doar câteva săptămâni de la punerea în vânzare.

„Politicienii trebuie să profite acum de o astfel de oportunitate și să stabilească cursul pe termen lung pentru o mobilitate durabilă și accesibilă prin îmbunătățirea transportului public local și regional, făcându-l accesibil pentru toată lumea”, a declarat Adolf Bauer, președintele Asociației Germane de Asistență Socială, pentru Funke Mediengruppe, informează thelocal.de.

Evidențiind nivelul cererii pentru biletul de 9 euro, Bauer a spus că toată această isterie a arătat cât de mare ar putea fi potențialul de utilizare a transportului public local.

„Este cu adevărat necesar să folosim acest impuls pentru a dezvolta o ofertă cu reducere permanentă pentru biletele de transport public”, a spus el.

O opțiune pe care se spune că statele germane o iau în considerare este un bilet anual de 365 euro, care ar funcționa la doar 1 euro/zi pentru călătorii locale sau regionale nelimitate. Această idee a fost deja adoptată în unele localități, dar până acum a fost implementată doar la nivel de stat pentru grupuri individuale, cum ar fi vârstnici sau studenți.

Pentru a finanța călătoriile subvenționate, Bauer a sugerat creșterea impozitelor pe moșteniri mari, active și câștiguri de capital și „realocarea” banilor în transportul public și proiecte de reamenajare a drumurilor.

La rândul său, liderul parlamentar al Partidului de Stânga (Die Linke), Dietmar Bartsch, a declarat că încheierea perioadei de valabilitate a biletului de 9 euro fără o ofertă alternativă ar putea fi „fatală” pentru utilizarea transportului public.

„Trebuie să existe o presiune publică continuă asupra guvernului federal pentru a nu lăsa lucrurile să alunece acum, ci pentru a sprijini biletul în mod permanent și pentru a permite tarife atractive, fără a neglija renovarea, modernizarea și extinderea infrastructurii feroviare”, a declarat și Kristian Ronneburg, purtătorul de cuvânt al Partidului de Stânga pentru transporturi în Camera Reprezentanților din Berlin.

Modelul vine din Austria

În capitala Austriei, Viena, un bilet de transport anual de 365 de euro a avut un succes uriaș, mai puțin de 30% dintre locuitorii orașului folosind o mașină pentru a se deplasa și aproape 40% bazându-se pe transportul public.

Cu toate acestea, unii experți subliniază faptul că rețeaua de transport public din Viena a fost, de asemenea, extinsă și îmbunătățită în mod constant de-a lungul mai multor ani, ceea ce o face o propunere mai atractivă decât, de exemplu, transportul public din Berlin.

Potrivit lui Karl-Peter Naumann, președintele de onoare al Pro Bahn, rețeaua feroviară și transportul feroviar ar trebui mai întâi extinse și pregătite pentru o cerere mai mare înainte de a oferi transport local la preț redus. În același timp, pentru a susține o astfel de idee, ar putea fi aplicate, de exemplu, taxe mai mari de parcare a automobilului.

Cu toate acestea, în ciuda acceptării entuziaste a biletului, democrații liberi (FDP) s-au grăbit să excludă orice prelungire a acordului dincolo de toamnă, ministrul de Finanțe Christian Lindner invocând costuri de peste 1 miliard de euro pe lună, așa cum GermaniaMea.ro a relatat aici.

 (Comentarii: 0)

Articole pe aceeasi tema:

Articole pe aceeasi tema: