Blocaj fără precedent în sistemul de plăti cu cardul în Germania!! 

În prezent, oamenii nu pot plăti cu cardul la mai mulți comercianți mari din Germania. De marți, numeroși retaileri au acceptat doar plata în numerar la casele de marcat, după ce un anumit jucător de pe piața terminalelor de plăți cu cardul a oprit procesarea plăților, informează TheLocal.de.

Problema a fost anunțată inițial de lanțul de retail Konsum din Dresda, care a scris marți dimineața pe Facebook: „Atenție, anunț important! Din cauza unei defecțiuni la nivelul întregii Germanii, plățile cu cardul nu sunt în prezent posibile în magazinele noastre.”

Conform celor mai recente informații de la Focus Online, mai multe sucursale ale Netto, Edeka și câteva sucursale Rewe sunt afectate de această problemă. Au raportat, de asemenea, probleme Aldi Nord, Rossmann și DM, precum și unii comercianți cu amănuntul mai mici, privați, dar și benzinării.

Persoanele care au încercat să plătească cu cardul de credit, cardul de debit sau card EC în aceste nu au putut.

Ce se întâmplă?

Problemele la plățile cu cardul par să fie legate de un terminal de plăți cu cardul utilizat în mod obișnuit al companiei americane Verifone. Potrivit rapoartelor, aparatele de carduri H5000 de la mai mulți comercianți cu amănuntul și companii au suferit o defecțiune a software-ului care le-a oprit să mai proceseze plăți.

„Așa cum stau lucrurile, va fi necesar să se instaleze noi actualizări de software pe toate terminalele H5000, pe care producătorul le va furniza cât mai curând posibil”, a spus furnizorul de servicii de plată Payone.

Cert e că situația continuă și acum. „Încă așteptăm actualizări de la Verifone”, a declarat un purtător de cuvânt al furnizorului de servicii financiare Concardis, joi după-amiază.

Vineri dimineață, furnizorul nu a mai dat nicio declarație despre când va fi remediată problema.

„Vom oferi în curând o actualizare de software pentru clienții noștri pentru a remedia problema și îi vom informa pe clienții noștri de îndată ce va fi disponibil”, a spus un purtător de cuvânt al Verifone.

Cât de complexă este problema?

Potrivit Verifone, mii de aparate cu carduri de la diferiți comercianți cu amănuntul, benzinării și bănci din întreaga țară sunt afectate. Terminalul H5000 este folosit în principal în Germania, au adăugat ei. Cu toate acestea, Asociația Băncilor Germane (ABR) a clarificat că, deși terminalele H5000 au fost complet scoase din funcțiune, acest model specific reprezintă doar o mică parte din toate aparatele cu carduri din Germania.

„Operatorii de rețea și furnizorii de servicii tehnice lucrează intens la depanare”, au declarat reprezentanții ABR.

Serviciul de procesare a plăților Payone a confirmat că se confruntă cu probleme cu dispozitivul specific cu carduri H5000 și a spus că problemele au loc în toată țara.

„Ca și alți operatori de rețea, în prezent ne confruntăm cu restricții considerabile în procesarea tranzacțiilor cu terminale de plată cu card de tip H5000 de la producătorul Verifone în toată Germania”, a declarat Payone miercuri.

Furnizorul de servicii financiare Concardis a sfătuit companiile să nu încerce să rezolve singure problema repornind dispozitivele, deoarece aparatele cu carduri trebuiau conectate la rețea pentru ca problema să fie rezolvată de producător.

Atât Payone, cât și Concardis sunt în contact cu Verifone și lucrează împreună pentru a remedia problema.

Ce ar trebui să facă clienții?

Deoarece plățile cu cardul ar putea să nu fie posibile, o idee bună ar fi ca oamenii să se asigure că au numerar atunci când merg la supermarket sau la benzinărie în viitorul apropiat. ATM-urile nu sunt aparent afectate de probleme, așa că oamenii ar trebui să poată avea în continuare acces la numerar.

Clienții sunt, de asemenea, sfătuiți să clarifice în prealabil la checkout dacă plățile cu cardul sunt posibile sau nu – de preferință înainte de a alege articolele.

Dacă plățile cu cardul nu sunt posibile, ar fi de preferat ca supermarketurile și alte magazine să pună indicatoare la intrări sau în apropierea caselor de marcat, pentru a-și avertiza clienții.

Lucrurile pot deveni mai complicate la benzinării, unde cărțile de identitate, permisele de conducere și cardurile de asigurări de sănătate pot fi păstrate în cazul în care cineva își umple rezervorul și nu poate plăti pe loc.

În prezent, oamenii nu pot plăti cu cardul la mai mulți comercianți mari din Germania. De marți, numeroși retaileri au acceptat doar plata în numerar la casele de marcat, după ce un anumit jucător de pe piața terminalelor de plăți cu cardul a oprit procesarea plăților, informează TheLocal.de.

Problema a fost anunțată inițial de lanțul de retail Konsum din Dresda, care a scris marți dimineața pe Facebook: „Atenție, anunț important! Din cauza unei defecțiuni la nivelul întregii Germanii, plățile cu cardul nu sunt în prezent posibile în magazinele noastre.”

Conform celor mai recente informații de la Focus Online, mai multe sucursale ale Netto, Edeka și câteva sucursale Rewe sunt afectate de această problemă. Au raportat, de asemenea, probleme Aldi Nord, Rossmann și DM, precum și unii comercianți cu amănuntul mai mici, privați, dar și benzinării.

Persoanele care au încercat să plătească cu cardul de credit, cardul de debit sau card EC în aceste nu au putut.

Ce se întâmplă?

Problemele la plățile cu cardul par să fie legate de un terminal de plăți cu cardul utilizat în mod obișnuit al companiei americane Verifone. Potrivit rapoartelor, aparatele de carduri H5000 de la mai mulți comercianți cu amănuntul și companii au suferit o defecțiune a software-ului care le-a oprit să mai proceseze plăți.

„Așa cum stau lucrurile, va fi necesar să se instaleze noi actualizări de software pe toate terminalele H5000, pe care producătorul le va furniza cât mai curând posibil”, a spus furnizorul de servicii de plată Payone.

Cert e că situația continuă și acum. „Încă așteptăm actualizări de la Verifone”, a declarat un purtător de cuvânt al furnizorului de servicii financiare Concardis, joi după-amiază.

Vineri dimineață, furnizorul nu a mai dat nicio declarație despre când va fi remediată problema.

„Vom oferi în curând o actualizare de software pentru clienții noștri pentru a remedia problema și îi vom informa pe clienții noștri de îndată ce va fi disponibil”, a spus un purtător de cuvânt al Verifone.

Cât de complexă este problema?

Potrivit Verifone, mii de aparate cu carduri de la diferiți comercianți cu amănuntul, benzinării și bănci din întreaga țară sunt afectate. Terminalul H5000 este folosit în principal în Germania, au adăugat ei. Cu toate acestea, Asociația Băncilor Germane (ABR) a clarificat că, deși terminalele H5000 au fost complet scoase din funcțiune, acest model specific reprezintă doar o mică parte din toate aparatele cu carduri din Germania.

„Operatorii de rețea și furnizorii de servicii tehnice lucrează intens la depanare”, au declarat reprezentanții ABR.

Serviciul de procesare a plăților Payone a confirmat că se confruntă cu probleme cu dispozitivul specific cu carduri H5000 și a spus că problemele au loc în toată țara.

„Ca și alți operatori de rețea, în prezent ne confruntăm cu restricții considerabile în procesarea tranzacțiilor cu terminale de plată cu card de tip H5000 de la producătorul Verifone în toată Germania”, a declarat Payone miercuri.

Furnizorul de servicii financiare Concardis a sfătuit companiile să nu încerce să rezolve singure problema repornind dispozitivele, deoarece aparatele cu carduri trebuiau conectate la rețea pentru ca problema să fie rezolvată de producător.

Atât Payone, cât și Concardis sunt în contact cu Verifone și lucrează împreună pentru a remedia problema.

Ce ar trebui să facă clienții?

Deoarece plățile cu cardul ar putea să nu fie posibile, o idee bună ar fi ca oamenii să se asigure că au numerar atunci când merg la supermarket sau la benzinărie în viitorul apropiat. ATM-urile nu sunt aparent afectate de probleme, așa că oamenii ar trebui să poată avea în continuare acces la numerar.

Clienții sunt, de asemenea, sfătuiți să clarifice în prealabil la checkout dacă plățile cu cardul sunt posibile sau nu – de preferință înainte de a alege articolele.

Dacă plățile cu cardul nu sunt posibile, ar fi de preferat ca supermarketurile și alte magazine să pună indicatoare la intrări sau în apropierea caselor de marcat, pentru a-și avertiza clienții.

Lucrurile pot deveni mai complicate la benzinării, unde cărțile de identitate, permisele de conducere și cardurile de asigurări de sănătate pot fi păstrate în cazul în care cineva își umple rezervorul și nu poate plăti pe loc.

 (Comentarii: 0)

Articole pe aceeasi tema:

Articole pe aceeasi tema: