Băncile germane, acuzate că percep comisioane „ilegale” clienților 

La un an după ce Curtea Federală de Justiție din Germania (BGH) a dat o decizie în favoarea clienților băncilor într-un caz ce a vizat acordul pentru comisioane bancare, multe instituții de credit încă nu pun în aplicare decizia, informează thelocal.de.

Mai precis, în luna aprilie 2021, Bundesgerichtshof a decis că băncile trebuie să obțină acordul explicit al clienților lor atunci când modifică termenii și condițiile lor generale. Cu toate acestea, unele instituții financiare au refuzat să urmeze hotărârea, ducând la mii de plângeri, precum și la două procese.

Federația Organizațiilor Germane de Consumatori (VZBV) a depus plângeri împotriva a două bănci de economii în numele câtorva sute de consumatori, care se plâng că băncile au continuat să majoreze comisioanele după decizia instanței. VZBV spune că centrele de consumatori din Germania au primit cel puțin 3.200 de plângeri între iunie 2021 și februarie 2022 și alți 4.600 de consumatori au solicitat sfatul experților.

În unele cazuri, clienții care au recuperat taxele au avut și conturile închise sau au fost amenințați cu desființarea. În altele, consumatorii s-au plâns că s-au simțit presați și constrânși să accepte noile termeni și condiții generale.

Centrul pentru consumatori din Baden-Württemberg a calificat comportamentul băncilor drept o „încercare imorală și, în opinia noastră, ilegală” de a împiedica clienții băncilor să-și afirme drepturile. Instituția inițiază acțiuni în justiție împotriva a cinci bănci din diverse motive în legătură cu punerea în aplicare a hotărârii BGH.

Până în momentul de față, în două dintre cazuri, avocații consumatorilor au pierdut la Tribunalul Regional din Stuttgart și au depus recurs.

Autoritatea de supraveghere financiară monitorizează, de asemenea, îndeaproape punerea în aplicare a hotărârii și poartă discuții „cu instituții, care s-au făcut vizibile în legătură cu punerea în aplicare a hotărârii”.

În octombrie anul trecut, autoritatea de supraveghere avertizase deja instituțiile financiare că ar trebui să țină seama de hotărârea deciziei. Pe de altă parte, băncile și casele de economii se plâng că „obținerea consimțământului clienților în afaceri de masă implică o cantitate enormă de muncă suplimentară pentru ambele părți contractante”.

Deutsche Kreditwirtschaft – organizația-umbrelă a celor cinci mari asociații bancare din Germania – a declarat că mulți clienți nu sunt obișnuiți să fie nevoiți să răspundă solicitărilor de a accepta modificările în contractele lor.

„Prin urmare, instituțiile de credit trebuie să insiste în relația cu clienții în destul de multe cazuri”, au spus aceștia.

La un an după ce Curtea Federală de Justiție din Germania (BGH) a dat o decizie în favoarea clienților băncilor într-un caz ce a vizat acordul pentru comisioane bancare, multe instituții de credit încă nu pun în aplicare decizia, informează thelocal.de.

Mai precis, în luna aprilie 2021, Bundesgerichtshof a decis că băncile trebuie să obțină acordul explicit al clienților lor atunci când modifică termenii și condițiile lor generale. Cu toate acestea, unele instituții financiare au refuzat să urmeze hotărârea, ducând la mii de plângeri, precum și la două procese.

Federația Organizațiilor Germane de Consumatori (VZBV) a depus plângeri împotriva a două bănci de economii în numele câtorva sute de consumatori, care se plâng că băncile au continuat să majoreze comisioanele după decizia instanței. VZBV spune că centrele de consumatori din Germania au primit cel puțin 3.200 de plângeri între iunie 2021 și februarie 2022 și alți 4.600 de consumatori au solicitat sfatul experților.

În unele cazuri, clienții care au recuperat taxele au avut și conturile închise sau au fost amenințați cu desființarea. În altele, consumatorii s-au plâns că s-au simțit presați și constrânși să accepte noile termeni și condiții generale.

Centrul pentru consumatori din Baden-Württemberg a calificat comportamentul băncilor drept o „încercare imorală și, în opinia noastră, ilegală” de a împiedica clienții băncilor să-și afirme drepturile. Instituția inițiază acțiuni în justiție împotriva a cinci bănci din diverse motive în legătură cu punerea în aplicare a hotărârii BGH.

Până în momentul de față, în două dintre cazuri, avocații consumatorilor au pierdut la Tribunalul Regional din Stuttgart și au depus recurs.

Autoritatea de supraveghere financiară monitorizează, de asemenea, îndeaproape punerea în aplicare a hotărârii și poartă discuții „cu instituții, care s-au făcut vizibile în legătură cu punerea în aplicare a hotărârii”.

În octombrie anul trecut, autoritatea de supraveghere avertizase deja instituțiile financiare că ar trebui să țină seama de hotărârea deciziei. Pe de altă parte, băncile și casele de economii se plâng că „obținerea consimțământului clienților în afaceri de masă implică o cantitate enormă de muncă suplimentară pentru ambele părți contractante”.

Deutsche Kreditwirtschaft – organizația-umbrelă a celor cinci mari asociații bancare din Germania – a declarat că mulți clienți nu sunt obișnuiți să fie nevoiți să răspundă solicitărilor de a accepta modificările în contractele lor.

„Prin urmare, instituțiile de credit trebuie să insiste în relația cu clienții în destul de multe cazuri”, au spus aceștia.

 (Comentarii: 0)

Articole pe aceeasi tema:

Articole pe aceeasi tema: