Anchetă de amploare în cazul blocajului feroviar din Germania! 

Sâmbătă, 8 octombrie, traficul feroviar din partea de nord a Germaniei a fost întrerupt în totalitate timp de aproape trei ore, dimineața, informează TheLocal.com. Motivul invocat de Deutsche Bahn a fost „o pană a sistemului radio digital", dar situația a fost restabilită ulterior.

Incidentul a antrenat în special întreruperea legăturilor între Berlin şi anumite regiuni din vestul şi din nordul ţării, cum ar fi Schlewig-Holstein, oraşele Hamburg şi Bremen sau Saxonia inferioară şi o parte din Renania de Nord-Westfalia. Legătura Berlin-Amsterdam a fost de asemenea suspendată.

Poate că totul ar fi părut doar o simplă defecțiune, dacă un purtător de cuvânt al operatorului n-ar fi indicat un ”sabotaj al cablurilor” ce s-ar fi aflat la originea acestei întreruperi.

Mai exact, pana a fost provocată de o avarie la reţeaua de radio GSM-R a trenurilor care serveşte comunicarea cu conductorii, dar de asemenea, mai global, drept „interfaţă centrală între trenuri şi infrastructura" de control, precizează Der Spiegel, prima care a evocat suspiciuni de sabotaj, citând surse din domeniul securităţii.

Potrivit ministrului german al transporturilor, Volker Wissing, cablurile esențiale „au fost tăiate în mod deliberat și intenționat” în două locuri.

„Este clar că aceasta a fost o acțiune țintită și deliberată”, a adăugat el, spunând că motivul nu este „încă cunoscut”. El a descris incidentul ca fiind „în mod clar premeditat”.

O acţiune vizând acest cablu ar necesita „anumite cunoştinţe" despre sistemul feroviar, afirmă şi cotidianul popular Bild, precizând că poliţia federală a deschis o anchetă.

Acest act intervine la mai puţin de două săptămâni după acţiuni de sabotaj care au vizat gazoductele Nord Stream 1 şi 2, care leagă Rusia de Germania pe sub Marea Baltică, așa cum GermaniMea.ro a relatat AICI.

Această ipoteză este susţinută de faptul că sabotajul a avut loc concomitent în două locuri diferite ale reţelei, aflate la o distanţă de 540 de kiometri, potrivit documentului poliţiei.

„Poate că în cele două cazuri - Nord Stream și Deutsche Bahn - este vorba de avertismente deoarece noi susţinem Ucraina”, a adăugat și un oficial al partidului ecologist german, membru al coaliţiei de guvernare a cancelarului Olaf Scholz, Anton Hofreiter.

De la invazia rusă în Ucraina și atacurile asupra conductelor Nord Stream au crescut temerile legate de atacuri țintite asupra infrastructurii critice a Germaniei.

Între timp, poliția federală a predat cazul birourilor de poliție judiciară din Berlin și Renania de Nord-Westfalia (NRW). Luni, poliția germană a precizat că nu există niciun semn de implicare a unui stat străin sau a terorismului.

Nu este prima dată când au loc atacuri – adesea legate de extremiștii de stânga – asupra sistemului de comunicații al operatorului feroviar de stat Deutsche Bahn, deși este cel mai mare din ultimii ani. Unele au atacat și în trecut reţeaua de căi ferate.

După atacul care a vizat compania feroviară sâmbătă, Anton Hofreiter a cerut să se deblocheze 20 de miliarde de euro pentru a proteja mai bine infrastructurile critice, a întări poliţia şi securitatea informatică. Poliţia germană nu a menţionat public până acum nicio pistă în mod deosebit după incidentele şi întârzierile foarte mari de sâmbătă.

„Fiecare transformator electric, fiecare centrală electrică, fiecare conductă de transport de energie constituie o potenţială ţintă”, a avertizat generalul Carsten Breue în cotidianul „Bild”, vorbind despre „ameninţări hibride” tot mai mari.

La rândul ei, opoziţia conservatoare a apreciat că „independent de acest caz, trebuie regândită arhitectura de securitate a Germaniei şi a Uniunii Europene”.

Sâmbătă, 8 octombrie, traficul feroviar din partea de nord a Germaniei a fost întrerupt în totalitate timp de aproape trei ore, dimineața, informează TheLocal.com. Motivul invocat de Deutsche Bahn a fost „o pană a sistemului radio digital", dar situația a fost restabilită ulterior.

Incidentul a antrenat în special întreruperea legăturilor între Berlin şi anumite regiuni din vestul şi din nordul ţării, cum ar fi Schlewig-Holstein, oraşele Hamburg şi Bremen sau Saxonia inferioară şi o parte din Renania de Nord-Westfalia. Legătura Berlin-Amsterdam a fost de asemenea suspendată.

Poate că totul ar fi părut doar o simplă defecțiune, dacă un purtător de cuvânt al operatorului n-ar fi indicat un ”sabotaj al cablurilor” ce s-ar fi aflat la originea acestei întreruperi.

Mai exact, pana a fost provocată de o avarie la reţeaua de radio GSM-R a trenurilor care serveşte comunicarea cu conductorii, dar de asemenea, mai global, drept „interfaţă centrală între trenuri şi infrastructura" de control, precizează Der Spiegel, prima care a evocat suspiciuni de sabotaj, citând surse din domeniul securităţii.

Potrivit ministrului german al transporturilor, Volker Wissing, cablurile esențiale „au fost tăiate în mod deliberat și intenționat” în două locuri.

„Este clar că aceasta a fost o acțiune țintită și deliberată”, a adăugat el, spunând că motivul nu este „încă cunoscut”. El a descris incidentul ca fiind „în mod clar premeditat”.

O acţiune vizând acest cablu ar necesita „anumite cunoştinţe" despre sistemul feroviar, afirmă şi cotidianul popular Bild, precizând că poliţia federală a deschis o anchetă.

Acest act intervine la mai puţin de două săptămâni după acţiuni de sabotaj care au vizat gazoductele Nord Stream 1 şi 2, care leagă Rusia de Germania pe sub Marea Baltică, așa cum GermaniMea.ro a relatat AICI.

Această ipoteză este susţinută de faptul că sabotajul a avut loc concomitent în două locuri diferite ale reţelei, aflate la o distanţă de 540 de kiometri, potrivit documentului poliţiei.

„Poate că în cele două cazuri - Nord Stream și Deutsche Bahn - este vorba de avertismente deoarece noi susţinem Ucraina”, a adăugat și un oficial al partidului ecologist german, membru al coaliţiei de guvernare a cancelarului Olaf Scholz, Anton Hofreiter.

De la invazia rusă în Ucraina și atacurile asupra conductelor Nord Stream au crescut temerile legate de atacuri țintite asupra infrastructurii critice a Germaniei.

Între timp, poliția federală a predat cazul birourilor de poliție judiciară din Berlin și Renania de Nord-Westfalia (NRW). Luni, poliția germană a precizat că nu există niciun semn de implicare a unui stat străin sau a terorismului.

Nu este prima dată când au loc atacuri – adesea legate de extremiștii de stânga – asupra sistemului de comunicații al operatorului feroviar de stat Deutsche Bahn, deși este cel mai mare din ultimii ani. Unele au atacat și în trecut reţeaua de căi ferate.

După atacul care a vizat compania feroviară sâmbătă, Anton Hofreiter a cerut să se deblocheze 20 de miliarde de euro pentru a proteja mai bine infrastructurile critice, a întări poliţia şi securitatea informatică. Poliţia germană nu a menţionat public până acum nicio pistă în mod deosebit după incidentele şi întârzierile foarte mari de sâmbătă.

„Fiecare transformator electric, fiecare centrală electrică, fiecare conductă de transport de energie constituie o potenţială ţintă”, a avertizat generalul Carsten Breue în cotidianul „Bild”, vorbind despre „ameninţări hibride” tot mai mari.

La rândul ei, opoziţia conservatoare a apreciat că „independent de acest caz, trebuie regândită arhitectura de securitate a Germaniei şi a Uniunii Europene”.

 (Comentarii: 0)

Articole pe aceeasi tema:

Articole pe aceeasi tema: