Germania introduce regula 3G la nivel național în transportul public! 

Acest articol este compus de GermaniaMea.ro - un site pentru românii care caută muncă în Germania.

De miercuri, 3G se va aplica în toate mijloacele de transport în comun, ceea ce înseamnă că pasagerii vor trebui acum să prezinte dovada că sunt vaccinați (geimpft), s-au recuperat de la Covid (genesen) sau au făcut un test negativ în ultimele 24 de ore (getestet) pentru a călători.

Reforma legii privind protecția împotriva infecțiilor, care a fost adoptată pe 19 noiembrie, intră în vigoare miercuri, introducând măsuri ample de combatere a celui de-al patrulea val de Covid.

Pentru ce mijloc de transport se aplică 3G și de când?

Regula 3G se va aplica în toate mijloacele de transport în comun – local și pe distanțe lungi – de miercuri, 24 noiembrie.

Aceasta înseamnă că trenurile, autobuzele și tramvaiele naționale și suburbane, precum și autobuzele și trenurile operate de furnizori privați precum FlixBus vor fi afectate.

Se vor face excepții doar pentru taxiurile și autobuzele școlare, copiii sub șase ani și școlarii care sunt testați la școală.

Cum vor fi verificați pasagerii?

Noua lege prevede că transportatorii – de exemplu, Deutsche Bahn sau companiile locale de transport – sunt obligați să monitorizeze respectarea regulamentului prin controale la fața locului.

Prin urmare, este la latitudinea furnizorilor de transport să decidă cum vor implementa controalele. Este probabil ca dovada 3G să fie verificată împreună cu biletele sau, în funcție de mijlocul de transport, la îmbarcare.

Deutsche Bahn, de exemplu, vrea să verifice conformarea 3G doar aleatoriu și plănuiește verificări la 400 de conexiuni la distanță lungă în primele zile. FlixBus și FlixTrain au anunțat, de asemenea, că vor efectua verificări aleatorii.

În transportul local, verificările la nivel de zonă nu sunt pur și simplu fezabile și verificările 3G pot fi controlate la fel de sporadic ca și biletele. Companiile de transport trebuie să decidă dacă împovărează inspectorii cu această sarcină suplimentară sau pur și simplu să efectueze controale concentrate împreună cu autoritățile, așa cum sa făcut deja pentru a impune cerința de mască.

MVG din München spune că inspectorii săi de bilete vor verifica acum și dovada 3G, iar asociația de transport din Hamburg a anunțat, de asemenea, că dovada 3G va fi verificată aleatoriu în timpul inspecțiilor biletelor.

Unele companii de transport mai mari au propriile servicii de securitate care pot oferi suport. BVG din Berlin, de exemplu, dorește să efectueze verificări cu ajutorul propriului serviciu de securitate, precum și cu autoritățile.

Care sunt pedepsele?

Costul exact pentru încălcarea regulii 3G în transportul public nu este încă cunoscut, deși, potrivit site-ului web al guvernului federal: „Oricine găsit fără dovezi valide va primi o amendă de până la câteva mii de euro”.

Ca și în cazul altor încălcări ale legii privind protecția împotriva infecțiilor, fiecare stat federal va decide singur cu privire la nivelul amenzilor. Nerespectarea cerinței măștii, de exemplu, va costa 150 de euro în Bavaria și doar 25 de euro în Mecklenburg-Pomerania de Vest. Dacă un tren circulă între state federale cu niveluri diferite de amendă, atunci se vor aplica de obicei liniile directoare ale statului federal în care este descoperită încălcarea.

Dacă pasagerii din autobuz sau tren nu doresc să prezinte dovada 3G, inspectorii le pot cere să coboare la următoarea stație, așa cum se precizează de obicei în termenii și condițiile de transport de la care pot fi excluși pasagerii care pun în pericol siguranța celor de jur. În cazul în care un client refuză să iasă din modul de transport, angajații pot suna poliția, iar poliția poate iniția cazuri penale.

Companiile de transport ar avea, de asemenea, opțiunea de a include 3G în condițiile lor de transport. În acest caz, angajații înșiși ar putea să aplice amenzi, așa cum fac pentru călărie fără bilet. Așa au făcut unele companii, precum asociația de transport public din Hamburg, cu purtarea obligatorie a măștilor. În cazul companiilor municipale de transport, însă, poate dura ceva timp pentru a schimba condițiile de transport.

Acest articol este compus de GermaniaMea.ro - un site pentru românii care caută muncă în Germania.

De miercuri, 3G se va aplica în toate mijloacele de transport în comun, ceea ce înseamnă că pasagerii vor trebui acum să prezinte dovada că sunt vaccinați (geimpft), s-au recuperat de la Covid (genesen) sau au făcut un test negativ în ultimele 24 de ore (getestet) pentru a călători.

Reforma legii privind protecția împotriva infecțiilor, care a fost adoptată pe 19 noiembrie, intră în vigoare miercuri, introducând măsuri ample de combatere a celui de-al patrulea val de Covid.

Pentru ce mijloc de transport se aplică 3G și de când?

Regula 3G se va aplica în toate mijloacele de transport în comun – local și pe distanțe lungi – de miercuri, 24 noiembrie.

Aceasta înseamnă că trenurile, autobuzele și tramvaiele naționale și suburbane, precum și autobuzele și trenurile operate de furnizori privați precum FlixBus vor fi afectate.

Se vor face excepții doar pentru taxiurile și autobuzele școlare, copiii sub șase ani și școlarii care sunt testați la școală.

Cum vor fi verificați pasagerii?

Noua lege prevede că transportatorii – de exemplu, Deutsche Bahn sau companiile locale de transport – sunt obligați să monitorizeze respectarea regulamentului prin controale la fața locului.

Prin urmare, este la latitudinea furnizorilor de transport să decidă cum vor implementa controalele. Este probabil ca dovada 3G să fie verificată împreună cu biletele sau, în funcție de mijlocul de transport, la îmbarcare.

Deutsche Bahn, de exemplu, vrea să verifice conformarea 3G doar aleatoriu și plănuiește verificări la 400 de conexiuni la distanță lungă în primele zile. FlixBus și FlixTrain au anunțat, de asemenea, că vor efectua verificări aleatorii.

În transportul local, verificările la nivel de zonă nu sunt pur și simplu fezabile și verificările 3G pot fi controlate la fel de sporadic ca și biletele. Companiile de transport trebuie să decidă dacă împovărează inspectorii cu această sarcină suplimentară sau pur și simplu să efectueze controale concentrate împreună cu autoritățile, așa cum sa făcut deja pentru a impune cerința de mască.

MVG din München spune că inspectorii săi de bilete vor verifica acum și dovada 3G, iar asociația de transport din Hamburg a anunțat, de asemenea, că dovada 3G va fi verificată aleatoriu în timpul inspecțiilor biletelor.

Unele companii de transport mai mari au propriile servicii de securitate care pot oferi suport. BVG din Berlin, de exemplu, dorește să efectueze verificări cu ajutorul propriului serviciu de securitate, precum și cu autoritățile.

Care sunt pedepsele?

Costul exact pentru încălcarea regulii 3G în transportul public nu este încă cunoscut, deși, potrivit site-ului web al guvernului federal: „Oricine găsit fără dovezi valide va primi o amendă de până la câteva mii de euro”.

Ca și în cazul altor încălcări ale legii privind protecția împotriva infecțiilor, fiecare stat federal va decide singur cu privire la nivelul amenzilor. Nerespectarea cerinței măștii, de exemplu, va costa 150 de euro în Bavaria și doar 25 de euro în Mecklenburg-Pomerania de Vest. Dacă un tren circulă între state federale cu niveluri diferite de amendă, atunci se vor aplica de obicei liniile directoare ale statului federal în care este descoperită încălcarea.

Dacă pasagerii din autobuz sau tren nu doresc să prezinte dovada 3G, inspectorii le pot cere să coboare la următoarea stație, așa cum se precizează de obicei în termenii și condițiile de transport de la care pot fi excluși pasagerii care pun în pericol siguranța celor de jur. În cazul în care un client refuză să iasă din modul de transport, angajații pot suna poliția, iar poliția poate iniția cazuri penale.

Companiile de transport ar avea, de asemenea, opțiunea de a include 3G în condițiile lor de transport. În acest caz, angajații înșiși ar putea să aplice amenzi, așa cum fac pentru călărie fără bilet. Așa au făcut unele companii, precum asociația de transport public din Hamburg, cu purtarea obligatorie a măștilor. În cazul companiilor municipale de transport, însă, poate dura ceva timp pentru a schimba condițiile de transport.

 (Comentarii: 0)

Articole pe aceeasi tema:

Articole pe aceeasi tema: