Amenzile noi mai dure pentru conducere din Germania explicate! 

Amenzi mai mari pentru viteză și parcare neautorizată intră în vigoare în Germania săptămâna aceasta.

Ce se întâmplă?

Proprietarii de vehicule din Germania se confruntă acum cu amenzi semnificativ mai mari pentru încălcări ale regulilor de trafic, cum ar fi folosirea ilegală a benzilor pentru biciclete sau autobuze sau depășirea limitei de viteză stabilite.

Acestea includ amenzi de 70 EUR, în loc de 35 EUR, pentru conducerea cu 16-20 de kilometri pe oră peste limita de viteză într-o zonă urbană, și o amendă de 100 EUR în loc de 25 EUR pentru utilizarea ilegală a unui trotuar sau a unei piste pentru biciclete.

De asemenea, sunt reguli noi care stipulează că șoferii de camioane trebuie să-și conducă vehiculele cu viteza pietonilor atunci când virează la dreapta în zonele urbane și noi sancțiuni pentru ocuparea ilegală a unui loc de parcare pentru vehicule electrice sau de partajare.

În urma unei lungi dispute între guvernele federale și statale cu privire la pedepsele mai mari, Bundesrat, care reprezintă cele 16 state federale, a convenit asupra modificărilor pe 8 octombrie.

După ce Comisia de Transport a recomandat proiectul de lege spre aprobare, noile sancțiuni au fost semnate în lege. Acestea intră în vigoare la 10 noiembrie 2021.

Despre ce este vorba?

Potrivit președintelui Conferinței Miniștrilor Transporturilor (VMK), Maike Schaefer, noile reglementări și amenzile mari sunt menite să fie un semnal clar pentru șoferi să respecte limitele de viteză și să ajute la protejarea bicicliștilor și a pietonilor.

„Știm că viteza excesivă este cea mai frecventă cauză a accidentelor”, a spus ea la începutul acestui an. „Catalogul de amenzi și regulamente de circulație rutiere sunt în cele din urmă măsuri de educație rutieră pentru considerație reciprocă.”

Ea a lăudat compromisul la care s-a ajuns între guvernele federale și de stat în aprilie ca fiind o „adevărată descoperire” în care s-a ajuns la un acord peste liniile de partid.

Pedepsele mai dure trebuiau introduse inițial anul trecut, dar erorile din proiectul de lege și dezbaterile privind nivelul amenzilor au făcut ca regulile mai stricte să fie suspendate până în această lună.

Schaefer a spus că ministrul Transporturilor, Andreas Scheuer, a jucat, de asemenea, un rol constructiv în formarea noilor reguli. „A fost un discurs reciproc”, a spus ea.

Ce spun oamenii?

Pentru Federația Bicicliștilor din Germania (ADFC), amenzile pentru oprirea și parcarea pe pistele de biciclete și noile reguli privind viteza camioanelor care virează la dreapta sunt măsurile care vor contribui cel mai mult la prevenirea accidentelor.

În general, însă, amendamentul a fost doar un „pas în direcția corectă”, a declarat purtătorul de cuvânt al ADFC, Stephanie Krone, în septembrie.

„Regulamentul rutier încă privilegiază mașina și împiedică municipalitățile să reproiecteze rapid drumurile pentru a le face prietenoase pentru biciclete”, a spus ea pentru DPA. Acest lucru trebuie să se schimbe din motive de protecție a climei și siguranța rutieră, a adăugat ea.

„Municipiile au nevoie de posibilitatea de a stabili limite de viteză la scară largă de 30 km/h și noi piste de biciclete protejate pe drumurile principale, fără obstacole birocratice”, a spus ea, considerând că noul guvern federal trebuie să reformeze rapid legea rutieră.

Cât de mari sunt noile amenzi și pentru ce sunt acestea?

Iată o privire asupra noilor penalități și reguli:



  • Șoferii care își parcează vehiculele într-o zonă generală fără oprire sau fără parcare vor primi o amendă de până la 55 EUR – spre deosebire de amenda anterioară de 15 EUR.

  • Cei care conduc cu 16-20 de kilometri pe oră (km/h) mai repede decât limita în zonele urbane vor plăti 70 de euro în loc de 35 de euro. Cu cât șoferul depășește mai mult limita de viteză, cu atât amenzile sunt mai mari: persoanele care circulă prin oraș cu mai mult de 91 de kilometri pe oră în loc de cei 50 de kilometri pe oră, de exemplu, vor plăti 400 de euro în loc de 200 de euro dacă sunt prinși.

  • Șoferii care parcează fără autorizație într-un loc de parcare pentru persoanele cu handicap grav vor primi o amendă de 55 EUR în loc de 35 EUR anterior.

  • Oricine își parchează mașina pe o bandă marcată oficial pentru pompieri sau care obstrucționează un vehicul de urgență va fi amendat cu 100 EUR.

  • Folosirea ilegală a trotuarelor, pistelor de biciclete va fi pedepsită cu o amendă de până la 100 EUR în loc de 25 EUR anterioare.

  • Oricine nu reușește să părăsească o bandă de urgență sau chiar o folosește pentru a avansa mai repede cu mașina se poate aștepta la o amendă între 200 și 320 EUR, precum și la o interdicție de conducere de o lună.

  • O nouă regulă: parcarea neautorizată într-un loc de parcare pentru vehicule cu propulsie electrică și mașinile folosite în comun va duce la o amendă de avertisment de 55 EUR.

  • Șoferii de camioane care încalcă obligația nou introdusă de a conduce cu viteza pietonală când virează la dreapta în zonele urbane vor fi amendați cu 70 EUR.

  • Atenție la cei pasionați de mașini rapide: amenda pentru producerea de zgomot inutil sau pentru conducere înainte și înapoi în aceeași zonă fără un scop va fi majorată de la 20 EUR până la 100 EUR!

Amenzi mai mari pentru viteză și parcare neautorizată intră în vigoare în Germania săptămâna aceasta.

Ce se întâmplă?

Proprietarii de vehicule din Germania se confruntă acum cu amenzi semnificativ mai mari pentru încălcări ale regulilor de trafic, cum ar fi folosirea ilegală a benzilor pentru biciclete sau autobuze sau depășirea limitei de viteză stabilite.

Acestea includ amenzi de 70 EUR, în loc de 35 EUR, pentru conducerea cu 16-20 de kilometri pe oră peste limita de viteză într-o zonă urbană, și o amendă de 100 EUR în loc de 25 EUR pentru utilizarea ilegală a unui trotuar sau a unei piste pentru biciclete.

De asemenea, sunt reguli noi care stipulează că șoferii de camioane trebuie să-și conducă vehiculele cu viteza pietonilor atunci când virează la dreapta în zonele urbane și noi sancțiuni pentru ocuparea ilegală a unui loc de parcare pentru vehicule electrice sau de partajare.

În urma unei lungi dispute între guvernele federale și statale cu privire la pedepsele mai mari, Bundesrat, care reprezintă cele 16 state federale, a convenit asupra modificărilor pe 8 octombrie.

După ce Comisia de Transport a recomandat proiectul de lege spre aprobare, noile sancțiuni au fost semnate în lege. Acestea intră în vigoare la 10 noiembrie 2021.

Despre ce este vorba?

Potrivit președintelui Conferinței Miniștrilor Transporturilor (VMK), Maike Schaefer, noile reglementări și amenzile mari sunt menite să fie un semnal clar pentru șoferi să respecte limitele de viteză și să ajute la protejarea bicicliștilor și a pietonilor.

„Știm că viteza excesivă este cea mai frecventă cauză a accidentelor”, a spus ea la începutul acestui an. „Catalogul de amenzi și regulamente de circulație rutiere sunt în cele din urmă măsuri de educație rutieră pentru considerație reciprocă.”

Ea a lăudat compromisul la care s-a ajuns între guvernele federale și de stat în aprilie ca fiind o „adevărată descoperire” în care s-a ajuns la un acord peste liniile de partid.

Pedepsele mai dure trebuiau introduse inițial anul trecut, dar erorile din proiectul de lege și dezbaterile privind nivelul amenzilor au făcut ca regulile mai stricte să fie suspendate până în această lună.

Schaefer a spus că ministrul Transporturilor, Andreas Scheuer, a jucat, de asemenea, un rol constructiv în formarea noilor reguli. „A fost un discurs reciproc”, a spus ea.

Ce spun oamenii?

Pentru Federația Bicicliștilor din Germania (ADFC), amenzile pentru oprirea și parcarea pe pistele de biciclete și noile reguli privind viteza camioanelor care virează la dreapta sunt măsurile care vor contribui cel mai mult la prevenirea accidentelor.

În general, însă, amendamentul a fost doar un „pas în direcția corectă”, a declarat purtătorul de cuvânt al ADFC, Stephanie Krone, în septembrie.

„Regulamentul rutier încă privilegiază mașina și împiedică municipalitățile să reproiecteze rapid drumurile pentru a le face prietenoase pentru biciclete”, a spus ea pentru DPA. Acest lucru trebuie să se schimbe din motive de protecție a climei și siguranța rutieră, a adăugat ea.

„Municipiile au nevoie de posibilitatea de a stabili limite de viteză la scară largă de 30 km/h și noi piste de biciclete protejate pe drumurile principale, fără obstacole birocratice”, a spus ea, considerând că noul guvern federal trebuie să reformeze rapid legea rutieră.

Cât de mari sunt noile amenzi și pentru ce sunt acestea?

Iată o privire asupra noilor penalități și reguli:



  • Șoferii care își parcează vehiculele într-o zonă generală fără oprire sau fără parcare vor primi o amendă de până la 55 EUR – spre deosebire de amenda anterioară de 15 EUR.

  • Cei care conduc cu 16-20 de kilometri pe oră (km/h) mai repede decât limita în zonele urbane vor plăti 70 de euro în loc de 35 de euro. Cu cât șoferul depășește mai mult limita de viteză, cu atât amenzile sunt mai mari: persoanele care circulă prin oraș cu mai mult de 91 de kilometri pe oră în loc de cei 50 de kilometri pe oră, de exemplu, vor plăti 400 de euro în loc de 200 de euro dacă sunt prinși.

  • Șoferii care parcează fără autorizație într-un loc de parcare pentru persoanele cu handicap grav vor primi o amendă de 55 EUR în loc de 35 EUR anterior.

  • Oricine își parchează mașina pe o bandă marcată oficial pentru pompieri sau care obstrucționează un vehicul de urgență va fi amendat cu 100 EUR.

  • Folosirea ilegală a trotuarelor, pistelor de biciclete va fi pedepsită cu o amendă de până la 100 EUR în loc de 25 EUR anterioare.

  • Oricine nu reușește să părăsească o bandă de urgență sau chiar o folosește pentru a avansa mai repede cu mașina se poate aștepta la o amendă între 200 și 320 EUR, precum și la o interdicție de conducere de o lună.

  • O nouă regulă: parcarea neautorizată într-un loc de parcare pentru vehicule cu propulsie electrică și mașinile folosite în comun va duce la o amendă de avertisment de 55 EUR.

  • Șoferii de camioane care încalcă obligația nou introdusă de a conduce cu viteza pietonală când virează la dreapta în zonele urbane vor fi amendați cu 70 EUR.

  • Atenție la cei pasionați de mașini rapide: amenda pentru producerea de zgomot inutil sau pentru conducere înainte și înapoi în aceeași zonă fără un scop va fi majorată de la 20 EUR până la 100 EUR!

 (Comentarii: 0)

Articole pe aceeasi tema:

Articole pe aceeasi tema: