Românii, mari „amatori” de biciclete nemțești de lux 

Germania este în topul preferințelor pentru hoții români de biciclete. Chiar dacă este zi, sau bicicleta prezintă un sistem antifurt și /sau localizare GPS, acest aspect nu-i împiedică pe unii compatrioți să fure. Și, evident, nu pun ochii pe orice tip de bicicletă... ci pe cele de lux, de ordinul miilor de euro.

Pe 31 ianuarie, polițiștii vrânceni au fost sesizați de un cetățean german cu privire la faptul că, pe 6 noiembrie 2022, în orașul Bensheim, din landul Hessa - Germania, i-ar fi fost furată o bicicletă, în valoare de 4.300 de euro. Conform sistemului de localizare instalat pe bicicletă, aceasta apărea că se află într-o comună din județul Vrancea, așadar la aproape 2.000 de km depărtare.

În urma cercetărilor şi percheziţiilor, poliţiştii au reuşit să găsească bicicleta bărbatului, urmând să fie restituită proprietarului, informează ziarul local Monitorul de Vrancea. Două persoane din localitate au fost conduse la sediul de poliție, pentru a fi audiate.

„Cercetările sunt continuate, sub supravegherea procurorului de caz, în cadrul unui dosar penal întocmit sub aspectul săvârșirii infracțiunii de furt”, precizează IPJ Vrancea.

„Au găsit-o! Mulțumesc mult! E incredibil!”, a fost reacția cetățeanului neamț la aflarea veștii că bicicleta i-a fost găsită de polițiști.

O altă bicicletă de 4.000 de euro sustrasă din Germania a fost găsită recent pe teritoriul României. Mai exact, poliţiştii au oprit în trafic, pe DN 26, pe raza localităţii de frontieră Vlădeşti, judeţul Galaţi, un microbuz înmatriculat în Republica Moldova, condus de un cetăţean moldovean, în vârstă de 30 de ani, informează stirileprotv.ro.

La control, în compartimentul marfă al mijlocului de transport, a fost observată o bicicletă, marca Ghost Lector, care nu prezenta urme de uzură, părea ca fiind nouă şi pentru care persoana care o transporta nu deţinea documente de provenienţă.

„Existând suspiciuni cu privire la situația juridică a acesteia, lucrătorii noştri au procedat la efectuarea de verificări suplimentare, în contact cu autoritățile din Germania, în urma cărora au constatat că bicicleta figurează ca fiind declarată furată din luna iulie 2022.

Cu privire la cele constatate, conducătorul microbuzului a declarat că bicicleta nu este proprietatea sa, că acesta efectuează curse regulate pe relația Germania – România – Republica Moldova și retur, și că un conațional aflat în Germania i-a plătit o sumă de bani pentru a transporta bicicleta în localitatea de reședință din Republica Moldova. Acesta a mai adăugat că nu are cunoștință despre starea juridică a acesteia.

În cauză, bicicleta de lux a fost indisponibilizată, iar poliţiştii de frontieră efectuează cercetări sub aspectul săvârşirii infracţiunii de tăinuire, la finalizare urmând a fi luate măsurile legale care se impun”, potrivit Serviciului Teritorial al Poliţiei de Frontieră Galaţi.

Alte două biciclete furate tot din Germania şi care valorau în jur de 6.000 de euro fiecare au fost găsite, în vara anului trecut de către poliţişti în Piteşti. Ancheta a fost deschisă după ce proprietarul bicicletelor, cetăţean german, a sesizat prin e-mail furtul şi locul în care se află acestea, în urma montării unui dispozitiv GPS.

Chiar dacă peste 90% din bicicletele furate nu sunt recuperate niciodată, cel puțin în România, așa cum reiese din “Marele studiu al bicicletelor furate”, realizat de Otto Broker, cu sprijinul agenției Promocrat și al bloggerilor specializați în ciclism, polițiștii români par că fac minuni când vine vorba de sesizări din străinătate.

Oamenii legii rămân la convingerea că aceste furturi sunt opera unor bande organizate și mai puțin a unor persoane care acționează pe cont propriu.

Paradoxal e faptul că, anul trecut, România se afla pe locul 2 - după Portugalia - în topul producătorilor de biciclete din Uniunea Europeană. Potrivit Oficiului European de Statistică – Eurostat – 2 milioane și jumătate de biciclete s-au produs în România, la Reșița și Deva. Timișoara a intrat în top, cu încă două fabrici deschise anul trecut, una franceză și una germană. Majoritatea sunt destinate exportului.

                                                   Sursă foto: www.politiadefrontiera.ro

Germania este în topul preferințelor pentru hoții români de biciclete. Chiar dacă este zi, sau bicicleta prezintă un sistem antifurt și /sau localizare GPS, acest aspect nu-i împiedică pe unii compatrioți să fure. Și, evident, nu pun ochii pe orice tip de bicicletă... ci pe cele de lux, de ordinul miilor de euro.

Pe 31 ianuarie, polițiștii vrânceni au fost sesizați de un cetățean german cu privire la faptul că, pe 6 noiembrie 2022, în orașul Bensheim, din landul Hessa - Germania, i-ar fi fost furată o bicicletă, în valoare de 4.300 de euro. Conform sistemului de localizare instalat pe bicicletă, aceasta apărea că se află într-o comună din județul Vrancea, așadar la aproape 2.000 de km depărtare.

În urma cercetărilor şi percheziţiilor, poliţiştii au reuşit să găsească bicicleta bărbatului, urmând să fie restituită proprietarului, informează ziarul local Monitorul de Vrancea. Două persoane din localitate au fost conduse la sediul de poliție, pentru a fi audiate.

„Cercetările sunt continuate, sub supravegherea procurorului de caz, în cadrul unui dosar penal întocmit sub aspectul săvârșirii infracțiunii de furt”, precizează IPJ Vrancea.

„Au găsit-o! Mulțumesc mult! E incredibil!”, a fost reacția cetățeanului neamț la aflarea veștii că bicicleta i-a fost găsită de polițiști.

O altă bicicletă de 4.000 de euro sustrasă din Germania a fost găsită recent pe teritoriul României. Mai exact, poliţiştii au oprit în trafic, pe DN 26, pe raza localităţii de frontieră Vlădeşti, judeţul Galaţi, un microbuz înmatriculat în Republica Moldova, condus de un cetăţean moldovean, în vârstă de 30 de ani, informează stirileprotv.ro.

La control, în compartimentul marfă al mijlocului de transport, a fost observată o bicicletă, marca Ghost Lector, care nu prezenta urme de uzură, părea ca fiind nouă şi pentru care persoana care o transporta nu deţinea documente de provenienţă.

„Existând suspiciuni cu privire la situația juridică a acesteia, lucrătorii noştri au procedat la efectuarea de verificări suplimentare, în contact cu autoritățile din Germania, în urma cărora au constatat că bicicleta figurează ca fiind declarată furată din luna iulie 2022.

Cu privire la cele constatate, conducătorul microbuzului a declarat că bicicleta nu este proprietatea sa, că acesta efectuează curse regulate pe relația Germania – România – Republica Moldova și retur, și că un conațional aflat în Germania i-a plătit o sumă de bani pentru a transporta bicicleta în localitatea de reședință din Republica Moldova. Acesta a mai adăugat că nu are cunoștință despre starea juridică a acesteia.

În cauză, bicicleta de lux a fost indisponibilizată, iar poliţiştii de frontieră efectuează cercetări sub aspectul săvârşirii infracţiunii de tăinuire, la finalizare urmând a fi luate măsurile legale care se impun”, potrivit Serviciului Teritorial al Poliţiei de Frontieră Galaţi.

Alte două biciclete furate tot din Germania şi care valorau în jur de 6.000 de euro fiecare au fost găsite, în vara anului trecut de către poliţişti în Piteşti. Ancheta a fost deschisă după ce proprietarul bicicletelor, cetăţean german, a sesizat prin e-mail furtul şi locul în care se află acestea, în urma montării unui dispozitiv GPS.

Chiar dacă peste 90% din bicicletele furate nu sunt recuperate niciodată, cel puțin în România, așa cum reiese din “Marele studiu al bicicletelor furate”, realizat de Otto Broker, cu sprijinul agenției Promocrat și al bloggerilor specializați în ciclism, polițiștii români par că fac minuni când vine vorba de sesizări din străinătate.

Oamenii legii rămân la convingerea că aceste furturi sunt opera unor bande organizate și mai puțin a unor persoane care acționează pe cont propriu.

Paradoxal e faptul că, anul trecut, România se afla pe locul 2 - după Portugalia - în topul producătorilor de biciclete din Uniunea Europeană. Potrivit Oficiului European de Statistică – Eurostat – 2 milioane și jumătate de biciclete s-au produs în România, la Reșița și Deva. Timișoara a intrat în top, cu încă două fabrici deschise anul trecut, una franceză și una germană. Majoritatea sunt destinate exportului.

                                                   Sursă foto: www.politiadefrontiera.ro

 (Comentarii: 0)

Articole pe aceeasi tema:

Articole pe aceeasi tema: