Prețurile la combustibil în Germania nu au scăzut după reducerea TVA 

Soluția reducerii accizei sau a TVA pentru a limita creșterea prețurilor la combustibil nu a avut efectul scontat, relatează presa germană. După ce, de la începutul acestei luni, a intrat în vigoare o reducere a taxelor la carburanţi, speranţele şoferilor că vor alimenta la preţuri mai ieftine s-au dovedit nerealiste.

De fapt, Pentru prima dată de la introducerea măsurii, la 1 iunie, preţul carburanţilor a crescut din nou în medie la peste 2 euro, la nivel naţional. Miercuri, motorina a costat 2,007 euro pe litru, cu 1,5 cenţi mai mult decât în ziua precedentă, iar preţul benzinei a stagnat la aproape 1,95 euro pe litru, conform ADAC, Automobil Clubul German.

Tomaso Duso, şeful departamentului pentru companii şi pieţe din cadrul DIW - Institutul German pentru Economie din Berlin - afirmă că reducerea taxelor la carburanţi nu a fost transferată în totalitate de către companiile de petrol şi rafinării.

Motivul este că rafinăriile au putere de piaţă. Aceasta nu denotă neapărat un comportament rău intenţionat, ci este rezultatul unei concentrări ridicate a pieţei în rândul rafinăriilor şi al companiilor de petrol, explică specialistul.

Duso a mai spus că economiştii au avertizat asupra acestui lucru, dar decidenţii politici s-au făcut că nu aud. Astfel, reducerea preţurilor la pompă este acum greu de realizat, spune Duso, citat de "Handelsblatt".

Unii experți sugerează guvernului german să urmeze exemplul Italiei şi al Marii Britanii şi să introducă un impozit pe profiturile excedentare în cazul companiilor petroliere. Guvernul ar putea apoi să returneze economiile realizate tuturor cetăţenilor sub forma unei plăţi pentru energie.

O astfel de propunere este însă respinsă de către liberal-democraţi, aflaţi la guvernare, dar şi de mulţi economişti.

Soluția reducerii accizei sau a TVA pentru a limita creșterea prețurilor la combustibil nu a avut efectul scontat, relatează presa germană. După ce, de la începutul acestei luni, a intrat în vigoare o reducere a taxelor la carburanţi, speranţele şoferilor că vor alimenta la preţuri mai ieftine s-au dovedit nerealiste.

De fapt, Pentru prima dată de la introducerea măsurii, la 1 iunie, preţul carburanţilor a crescut din nou în medie la peste 2 euro, la nivel naţional. Miercuri, motorina a costat 2,007 euro pe litru, cu 1,5 cenţi mai mult decât în ziua precedentă, iar preţul benzinei a stagnat la aproape 1,95 euro pe litru, conform ADAC, Automobil Clubul German.

Tomaso Duso, şeful departamentului pentru companii şi pieţe din cadrul DIW - Institutul German pentru Economie din Berlin - afirmă că reducerea taxelor la carburanţi nu a fost transferată în totalitate de către companiile de petrol şi rafinării.

Motivul este că rafinăriile au putere de piaţă. Aceasta nu denotă neapărat un comportament rău intenţionat, ci este rezultatul unei concentrări ridicate a pieţei în rândul rafinăriilor şi al companiilor de petrol, explică specialistul.

Duso a mai spus că economiştii au avertizat asupra acestui lucru, dar decidenţii politici s-au făcut că nu aud. Astfel, reducerea preţurilor la pompă este acum greu de realizat, spune Duso, citat de "Handelsblatt".

Unii experți sugerează guvernului german să urmeze exemplul Italiei şi al Marii Britanii şi să introducă un impozit pe profiturile excedentare în cazul companiilor petroliere. Guvernul ar putea apoi să returneze economiile realizate tuturor cetăţenilor sub forma unei plăţi pentru energie.

O astfel de propunere este însă respinsă de către liberal-democraţi, aflaţi la guvernare, dar şi de mulţi economişti.

 (Comentarii: 0)

Articole pe aceeasi tema:

Articole pe aceeasi tema: