Prețurile la carburanți, mai mari ca niciodată în Germania!! 

Războiul dintre Rusia și Ucraina a dus prețurile combustibililor la cote record în toată Europa. În Germania, preţul unui litru de benzină a depăşit, în premieră, pragul de 2 euro, potrivit Automobil Clubul German (ADAC - Allgemeiner Deutscher Automobilclub).

Preţul mediu al unui litru de benzină premium de tip E10 era la începutul acestei săptămâni de 2,008 euro, ceea ce înseamnă cu 18.1 cenți mai mult decât la 1 martie. Și mai dramatică este creșterea motorinei, care acum este mai scumpă decât Super E10. Un litru a costat în medie 2,032 de euro , ceea ce înseamnă o creștere a prețului de 27.6 cenți în șase zile.

„Faptul că scumpirea prețurilor la motorină este și mai mare decât cea a benzinei poate fi explicată prin cererea crescută pentru carburanții folosiți la încălzire. Mulți utilizatori se tem că se va instala blocaje la livrare din cauza războiului dintre Rusia și Ucraina și acum își umplu rezervoarele la sfârșitul iernii - contrar obiceiurilor obișnuite,” informează ADAC.

Efectul de apreciere a fost majorat şi de întărirea dolarului în raport cu moneda euro, în condiţiile în care petrolul se tranzacţionează în dolari iar automobiliştii germani plătesc în euro.

De Crăciun, Super E10 și motorina au cunoscut o creștere uluitoare de preț: creșterea Super E10 este de aproape 42 de cenți pe litru, ceea ce reprezintă o creștere de aproximativ 26%. Motorina a înregistrat o creștere de aproape 53 de cenți și a fost astfel cu aproape 35% mai scumpă.

Un plin făcut pentru un rezervor de 40 de litri, reprezintă o diferență de preț de aproape 17 euro pentru Super E10 și în jur de 21 de euro pentru motorină.

Un baril de Brent costă în prezent aproximativ 125 dolari, adică cu aproape 20 dolari mai mult decât la 1 martie. Luni, cotaţia barilului de ţiţei Brent din Marea Nordului, preţul de referinţă pentru Europa, a urcat, pentru scurt timp, până la 139 de dolari, după ce secretarul de stat al SUA, Antony Blinken, a vorbit de o posibilă interdicţie la importul de petrol rusesc.

Dependenţa de Rusia pentru materii prime are un impact extrem de negativ asupra preţurilor la combustibili. Potrivit Oficiului Federal pentru Economie și Controlul Exporturilor, Germania a primit aproximativ 34% din importurile sale de țiței din Federația Rusă în 2021.

Având în vedere prețurile mari la pompele de benzină și creșterea semnificativă a costurilor de deplasare, guvernul german a decis majorarea indemnizației de navetist (Pendlerpauschale) la 38 de cenți retroactiv la 1 ianuarie 2022 de la kilometrul 21. Acest lucru trebuia inițial să se întâmple în 2024.

„Pe termen scurt, guvernul federal ar trebui să examineze o reducere temporară a TVA-ului la combustibil și pacură. Acestea ar putea avea un efect imediat”, susține Gerhard Hillebrand, președintele ADAC.

 

 

Războiul dintre Rusia și Ucraina a dus prețurile combustibililor la cote record în toată Europa. În Germania, preţul unui litru de benzină a depăşit, în premieră, pragul de 2 euro, potrivit Automobil Clubul German (ADAC - Allgemeiner Deutscher Automobilclub).

Preţul mediu al unui litru de benzină premium de tip E10 era la începutul acestei săptămâni de 2,008 euro, ceea ce înseamnă cu 18.1 cenți mai mult decât la 1 martie. Și mai dramatică este creșterea motorinei, care acum este mai scumpă decât Super E10. Un litru a costat în medie 2,032 de euro , ceea ce înseamnă o creștere a prețului de 27.6 cenți în șase zile.

„Faptul că scumpirea prețurilor la motorină este și mai mare decât cea a benzinei poate fi explicată prin cererea crescută pentru carburanții folosiți la încălzire. Mulți utilizatori se tem că se va instala blocaje la livrare din cauza războiului dintre Rusia și Ucraina și acum își umplu rezervoarele la sfârșitul iernii - contrar obiceiurilor obișnuite,” informează ADAC.

Efectul de apreciere a fost majorat şi de întărirea dolarului în raport cu moneda euro, în condiţiile în care petrolul se tranzacţionează în dolari iar automobiliştii germani plătesc în euro.

De Crăciun, Super E10 și motorina au cunoscut o creștere uluitoare de preț: creșterea Super E10 este de aproape 42 de cenți pe litru, ceea ce reprezintă o creștere de aproximativ 26%. Motorina a înregistrat o creștere de aproape 53 de cenți și a fost astfel cu aproape 35% mai scumpă.

Un plin făcut pentru un rezervor de 40 de litri, reprezintă o diferență de preț de aproape 17 euro pentru Super E10 și în jur de 21 de euro pentru motorină.

Un baril de Brent costă în prezent aproximativ 125 dolari, adică cu aproape 20 dolari mai mult decât la 1 martie. Luni, cotaţia barilului de ţiţei Brent din Marea Nordului, preţul de referinţă pentru Europa, a urcat, pentru scurt timp, până la 139 de dolari, după ce secretarul de stat al SUA, Antony Blinken, a vorbit de o posibilă interdicţie la importul de petrol rusesc.

Dependenţa de Rusia pentru materii prime are un impact extrem de negativ asupra preţurilor la combustibili. Potrivit Oficiului Federal pentru Economie și Controlul Exporturilor, Germania a primit aproximativ 34% din importurile sale de țiței din Federația Rusă în 2021.

Având în vedere prețurile mari la pompele de benzină și creșterea semnificativă a costurilor de deplasare, guvernul german a decis majorarea indemnizației de navetist (Pendlerpauschale) la 38 de cenți retroactiv la 1 ianuarie 2022 de la kilometrul 21. Acest lucru trebuia inițial să se întâmple în 2024.

„Pe termen scurt, guvernul federal ar trebui să examineze o reducere temporară a TVA-ului la combustibil și pacură. Acestea ar putea avea un efect imediat”, susține Gerhard Hillebrand, președintele ADAC.

 

 

 (Comentarii: 0)

Articole pe aceeasi tema:

Articole pe aceeasi tema: