Mașinile SH din Germania cumpărate de români, bombe cu ceas 

Autoturismele germane rulate sunt cele mai căutate în România pentru că sunt performante și menținute în stare bună, având în vedere infrastructura rutieră a nemților, atât tehnică, cât și estetică.

Astfel, cele mai noi date indică faptul că aproape 1 din 2 mașini la mâna a doua de pe piața românească a venit, la un moment dat, din Germania (46%), potrivit unui studiu realizat de Cebia – compania cu cea mai mare bază de date online din Europa care cuprinde înregistrările vehiculelor rulate.

Totuși, se pare că realitatea este, adeseori, alta. Și asta pentru că aproximativ 1 din 5 mașini este tranzacționată cu acte de proveniență mincinoase. Concret, mulți vânzători mint când vine vorba de proveniența unei mașini, știind că țara din care a fost adus un model poate să crească prețul acestuia. Originea falsă scumpește o mașină, în medie, cu 6.250 de lei în România.

Mai grav este că, din mașinile vândute în România cu acte având ca proveniență Germania (fie ele false sau nu), aproximativ 1 din 3 a fost implicată într-un accident major. Ceea ce înseamnă că circa 140.000 de mașini SH cu originea Germania care se comercializează au fost serios avariate în timpul vieții lor. Mai mult decât atât, 1 din 20 a avut o avarie totală.

„Sunt mulți bani de făcut dintr-un vehicul avariat serios. Experții estimează că o mașină cu daune grave anterioare ascunse se poate vinde cu aproximativ 30.000 de lei mai mult decât o mașină cu daune grave anterioare știute. Pentru a câștiga atât de mulți bani pe o mașină, trebuie reparată ieftin. Este foarte des întâlnită situația, de exemplu, ca o mașină să nu aibă airbag-uri funcționale și pot apărea probleme cu axele vehiculului și cu stabilitatea în viraje”, spune Martin Pajer, CEO al Cebia.

El susține că problema nu sunt accidentele în sine, ci faptul că vânzătorii nu le spun clienților despre ele și vând mașini la prețuri neadecvate. Dacă un vehicul nu este reparat corespunzător, un accident grav îi poate afecta și siguranța.

Verificarea istoricului mașinii este foarte importantă, iar pentru asta există site-uri specializate care îl ajută pe potențialul client să afle cât mai multe detalii despre mașina pe care vrea să o cumpere. Cel mai important, viitorul client poate afla dacă vehiculul a fost implicat într-un accident.

Pajer precizează că este întotdeauna important să întrebăm cum a fost reparat vehiculul.

Potrivit site-urilor de specialitate, cele mai căutate maşini second-hand din Germania, în 2022, sunt modele fabricate după anul 2016, deci cu motorizări Euro 6 şi tehnologii care reduc consumul de carburant, cu preţuri cuprinse între 10.000 şi 25.000 de euro.

Conform datelor DRPCIV, la maşinile second-hand din import, cea mai populară marcă în preferinţele românilor este Volkswagen, urmată de Audi şi BMW – toate branduri auto nemțești.

Autoturismele germane rulate sunt cele mai căutate în România pentru că sunt performante și menținute în stare bună, având în vedere infrastructura rutieră a nemților, atât tehnică, cât și estetică.

Astfel, cele mai noi date indică faptul că aproape 1 din 2 mașini la mâna a doua de pe piața românească a venit, la un moment dat, din Germania (46%), potrivit unui studiu realizat de Cebia – compania cu cea mai mare bază de date online din Europa care cuprinde înregistrările vehiculelor rulate.

Totuși, se pare că realitatea este, adeseori, alta. Și asta pentru că aproximativ 1 din 5 mașini este tranzacționată cu acte de proveniență mincinoase. Concret, mulți vânzători mint când vine vorba de proveniența unei mașini, știind că țara din care a fost adus un model poate să crească prețul acestuia. Originea falsă scumpește o mașină, în medie, cu 6.250 de lei în România.

Mai grav este că, din mașinile vândute în România cu acte având ca proveniență Germania (fie ele false sau nu), aproximativ 1 din 3 a fost implicată într-un accident major. Ceea ce înseamnă că circa 140.000 de mașini SH cu originea Germania care se comercializează au fost serios avariate în timpul vieții lor. Mai mult decât atât, 1 din 20 a avut o avarie totală.

„Sunt mulți bani de făcut dintr-un vehicul avariat serios. Experții estimează că o mașină cu daune grave anterioare ascunse se poate vinde cu aproximativ 30.000 de lei mai mult decât o mașină cu daune grave anterioare știute. Pentru a câștiga atât de mulți bani pe o mașină, trebuie reparată ieftin. Este foarte des întâlnită situația, de exemplu, ca o mașină să nu aibă airbag-uri funcționale și pot apărea probleme cu axele vehiculului și cu stabilitatea în viraje”, spune Martin Pajer, CEO al Cebia.

El susține că problema nu sunt accidentele în sine, ci faptul că vânzătorii nu le spun clienților despre ele și vând mașini la prețuri neadecvate. Dacă un vehicul nu este reparat corespunzător, un accident grav îi poate afecta și siguranța.

Verificarea istoricului mașinii este foarte importantă, iar pentru asta există site-uri specializate care îl ajută pe potențialul client să afle cât mai multe detalii despre mașina pe care vrea să o cumpere. Cel mai important, viitorul client poate afla dacă vehiculul a fost implicat într-un accident.

Pajer precizează că este întotdeauna important să întrebăm cum a fost reparat vehiculul.

Potrivit site-urilor de specialitate, cele mai căutate maşini second-hand din Germania, în 2022, sunt modele fabricate după anul 2016, deci cu motorizări Euro 6 şi tehnologii care reduc consumul de carburant, cu preţuri cuprinse între 10.000 şi 25.000 de euro.

Conform datelor DRPCIV, la maşinile second-hand din import, cea mai populară marcă în preferinţele românilor este Volkswagen, urmată de Audi şi BMW – toate branduri auto nemțești.

 (Comentarii: 0)

Articole pe aceeasi tema:

Articole pe aceeasi tema: