Descoperă Germania călătorind cu trenurile de noapte! 

De la Sylt la Salzburg sau de la Dresda la Stockholm, există o mulțime de excursii uimitoare cu trenul de noapte pe care le poți face în și dinspre Germania.

Dacă ai întâmpinat probleme zilele acestea din cauza supra-aglomerării mijloacelor de transport în comun în urma introducerii biletului de 9 euro în această vară, s-ar putea ca varietatea de trenuri de noapte să fie soluția.

Deși principalul furnizor de trenuri din Germania, Deutsche Bahn, a sistat circulația trenurilor de noapte în 2016, există o mulțime de alte companii feroviare ale căror trenuri de dormit oferă o alternativă ecologică la zborul cu avionul către vacanțele europene.

ÖBB Nightjets

Căile Ferate Federale Austriace (ÖBB) au intervenit pentru a umple golul lăsat de DB cu propriul serviciu - Nightjet.

ÖBB este în prezent liderul pieței trenurilor de noapte din Germania și operează zece rute prin Germania, cu stații inclusiv în Wroclaw, Milano, Roma, Veneția, Viena și Zurich. La începutul anului 2022, compania a introdus rutele Zurich – Koln – Amsterdam și Viena – Munchen – Paris. Rutele Berlin – Bruxelles și Berlin – Paris sunt planificate pentru sfârșitul anului 2023, iar Zurich – Barcelona este planificată pentru 2024.

Prețurile variază de la tariful economic de 30 euro (dacă rezervi cu mult timp înainte), pentru un loc, până la aproximativ 200 euro pentru o cușetă (un compartiment semiprivat sau privat cu paturi) cu duș și toaletă.

Trenuri Green Citytrip

Proaspătul jucător intrat pe această piață, Green Citytrip, a venit cu noi linii de tren de noapte în acest an și oferă garnituri pe distanță lungă din Koln către Milano, Bologna, Florența, Bolzano, Verona, Veneția, Salzburg, Linz și Viena.

Din Bad Bentheim, un tren Green Citytrip te va duce la Copenhaga, Malmö și Göteborg, iar de la Dortmund poți călători direct la Praga.

Momentan nu este posibil să rezervi un bilet doar dus, astfel că, prețurile afișate pe site-ul Citytrip sunt pentru călătorii dus-întors de cinci zile: cu plecare în prima zi de călătorie seara și sosire înapoi în Germania în a cincea zi de călătorie de dimineaţă. Prețurile actuale pentru o călătorie dus-întors încep de la 189 euro.

De la Sylt peste noapte la Salzburg

Un alt tren de noapte operat privat, cu vagoane de dormit și cușetă este Alpen-Sylt-Nachtxpress.

Trenul circulă de obicei în zilele de joi și sâmbătă de la Sylt la Salzburg și Constanța, iar vinerea și duminica în sens opus. Face opriri în Niebüll, Husum, Hamburg, Hanovra, Göttingen, Frankfurt, Nürnberg și Munchen, printre alte. Orarele și rețeaua completă de rute sunt disponibile pe site-ul companiei feroviare.

Un bilet la clasa economic, rezervat în avans, vă poate duce de la Sylt la Salzburg pentru doar 29 euro, în timp ce cea mai ieftină opțiune de dormit este de 39 EUR. Femeile își pot rezerva cușeta individuală în compartimentul destinat lor fără costuri suplimentare.

Snälltåget

Acest operator feroviar suedez rulează din Berlin și Hamburg prin Danemarca până în Suedia. Trenul de noapte pleacă seara din Berlin și călătorește prin Hamburg, regiunea Copenhaga, Öresund și Malmö până la Stockholm. Conform orarului, călătoria durează în jur de 19 ore. Din acest an, vor exista, de asemenea, servicii dus-întors pentru ruta Dresda - Stockholm.

Prețurile variază în funcție de bilet (compartiment privat, scaun rabatabil, scaun normal). Rezervarea unui întreg compartiment este în jur de 300 de euro pe sens, iar un loc normal costă cel puțin 50 de euro.

Va relansa Deutsche Bahn trenurile de noapte?

Deutsche Bahn (DB) nu mai are propriile cușete, dar oferă conexiuni IC și ICE pe timp de noapte cu locuri. Printre alte destinații, aceste trenuri transportă pasagerii din Rostock și Waren (Müritz) peste noapte direct la Viena. Din Kiel, trenurile merg prin Osnabrück către München, iar din Hamburg există legături directe către Copenhaga, Basel și Zurich.

Deocamdată, se pare că DB nu are de gând să-și relanseze trenurile cu locuri de dormit, ci mai degrabă să coopereze cu alte companii de căi ferate precum ÖBB, Căile Ferate Federale Elvețiene (SBB), SNCF din Franța și compania olandeză Nederlandse Spoorwegen. (NS).

                                                        sursă foto: nachtexpress.de

De la Sylt la Salzburg sau de la Dresda la Stockholm, există o mulțime de excursii uimitoare cu trenul de noapte pe care le poți face în și dinspre Germania.

Dacă ai întâmpinat probleme zilele acestea din cauza supra-aglomerării mijloacelor de transport în comun în urma introducerii biletului de 9 euro în această vară, s-ar putea ca varietatea de trenuri de noapte să fie soluția.

Deși principalul furnizor de trenuri din Germania, Deutsche Bahn, a sistat circulația trenurilor de noapte în 2016, există o mulțime de alte companii feroviare ale căror trenuri de dormit oferă o alternativă ecologică la zborul cu avionul către vacanțele europene.

ÖBB Nightjets

Căile Ferate Federale Austriace (ÖBB) au intervenit pentru a umple golul lăsat de DB cu propriul serviciu - Nightjet.

ÖBB este în prezent liderul pieței trenurilor de noapte din Germania și operează zece rute prin Germania, cu stații inclusiv în Wroclaw, Milano, Roma, Veneția, Viena și Zurich. La începutul anului 2022, compania a introdus rutele Zurich – Koln – Amsterdam și Viena – Munchen – Paris. Rutele Berlin – Bruxelles și Berlin – Paris sunt planificate pentru sfârșitul anului 2023, iar Zurich – Barcelona este planificată pentru 2024.

Prețurile variază de la tariful economic de 30 euro (dacă rezervi cu mult timp înainte), pentru un loc, până la aproximativ 200 euro pentru o cușetă (un compartiment semiprivat sau privat cu paturi) cu duș și toaletă.

Trenuri Green Citytrip

Proaspătul jucător intrat pe această piață, Green Citytrip, a venit cu noi linii de tren de noapte în acest an și oferă garnituri pe distanță lungă din Koln către Milano, Bologna, Florența, Bolzano, Verona, Veneția, Salzburg, Linz și Viena.

Din Bad Bentheim, un tren Green Citytrip te va duce la Copenhaga, Malmö și Göteborg, iar de la Dortmund poți călători direct la Praga.

Momentan nu este posibil să rezervi un bilet doar dus, astfel că, prețurile afișate pe site-ul Citytrip sunt pentru călătorii dus-întors de cinci zile: cu plecare în prima zi de călătorie seara și sosire înapoi în Germania în a cincea zi de călătorie de dimineaţă. Prețurile actuale pentru o călătorie dus-întors încep de la 189 euro.

De la Sylt peste noapte la Salzburg

Un alt tren de noapte operat privat, cu vagoane de dormit și cușetă este Alpen-Sylt-Nachtxpress.

Trenul circulă de obicei în zilele de joi și sâmbătă de la Sylt la Salzburg și Constanța, iar vinerea și duminica în sens opus. Face opriri în Niebüll, Husum, Hamburg, Hanovra, Göttingen, Frankfurt, Nürnberg și Munchen, printre alte. Orarele și rețeaua completă de rute sunt disponibile pe site-ul companiei feroviare.

Un bilet la clasa economic, rezervat în avans, vă poate duce de la Sylt la Salzburg pentru doar 29 euro, în timp ce cea mai ieftină opțiune de dormit este de 39 EUR. Femeile își pot rezerva cușeta individuală în compartimentul destinat lor fără costuri suplimentare.

Snälltåget

Acest operator feroviar suedez rulează din Berlin și Hamburg prin Danemarca până în Suedia. Trenul de noapte pleacă seara din Berlin și călătorește prin Hamburg, regiunea Copenhaga, Öresund și Malmö până la Stockholm. Conform orarului, călătoria durează în jur de 19 ore. Din acest an, vor exista, de asemenea, servicii dus-întors pentru ruta Dresda - Stockholm.

Prețurile variază în funcție de bilet (compartiment privat, scaun rabatabil, scaun normal). Rezervarea unui întreg compartiment este în jur de 300 de euro pe sens, iar un loc normal costă cel puțin 50 de euro.

Va relansa Deutsche Bahn trenurile de noapte?

Deutsche Bahn (DB) nu mai are propriile cușete, dar oferă conexiuni IC și ICE pe timp de noapte cu locuri. Printre alte destinații, aceste trenuri transportă pasagerii din Rostock și Waren (Müritz) peste noapte direct la Viena. Din Kiel, trenurile merg prin Osnabrück către München, iar din Hamburg există legături directe către Copenhaga, Basel și Zurich.

Deocamdată, se pare că DB nu are de gând să-și relanseze trenurile cu locuri de dormit, ci mai degrabă să coopereze cu alte companii de căi ferate precum ÖBB, Căile Ferate Federale Elvețiene (SBB), SNCF din Franța și compania olandeză Nederlandse Spoorwegen. (NS).

                                                        sursă foto: nachtexpress.de

 (Comentarii: 0)

Articole pe aceeasi tema:

Articole pe aceeasi tema: