Germania va reduce subvențiile pentru mașinile electrice 

Pe măsură ce mai mulți clienți încep să graviteze către vehicule ecologice, Ministerul German al Economiei intenționează să-și reducă stimulentele financiare pentru proprietarii de mașini electrice și să pună capăt subvențiilor pentru mașinile hibride.

După ani în care a distribuit bani pentru achiziționarea de mașini mai ecologice, Germania plănuiește o schimbare majoră a sistemului său de subvenții în următorii ani.

De la 1 ianuarie 2023, stimulentele financiare vor fi disponibile doar pentru vehiculele cu un „efect pozitiv dovedit de protecție a climei”, adică mașini pur electrice, mai degrabă decât cele care combină puterea bateriei cu un motor cu ardere tradițională.

Aceasta înseamnă că subvențiile pentru achiziționarea de mașini hibride plug-in se vor încheia în totalitate în decembrie 2022, în timp ce subvențiile pentru mașinile electrice vor fi reduse treptat.

„Vrem să accentuăm promovarea în viitor a mașinilor electronice și să ne concentrăm mai mult pe protecția climei”, a declarat miercuri ministrul Economiei, Robert Habeck, pentru Funke Mediengruppe.

„În opinia noastră, hibridele plug-in sunt comercializabile și nu mai au nevoie de finanțare publică.”

După cum a fost stabilit în pactul de coaliție al partidelor SPD, Verzilor și FDP în noiembrie anul trecut, guvernul dorește să reformeze criteriile pe care le folosește pentru a aloca ajutoare de stat și finanțare mașinilor electrice.

În prezent, proprietarii de mașini pot primi până la 9.000 de euro atunci când cumpără un vehicul ecologic, dar acesta va fi redus cu mai mult de jumătate la 4.000 de euro în 2023 și apoi din nou la 3.000 de euro în 2024 și 2025.

Odată cu reducerea finanțării de la stat, se pare că mulți șoferi din Germania au profitat de ocazie pentru a-și depune cererea pentru subvenție în cel mai scurt timp.

Potrivit Oficiului Federal pentru Economie și Controlul Exporturilor, cererile de finanțare pentru aproximativ 625.000 de mașini hibride și electrice au fost depuse la guvern în 2021 – mai mult de dublu față de 2020.

„Finanțarea este încă la un nivel ridicat și, prin urmare, interesantă pentru consumatori”, a spus Habeck.

Vehiculele electrice beneficiază și de tarife favorabile pentru anumite tipuri de vehicule și taxe rutiere în Germania.

Ministerul Economiei a anunțat că va elabora un proiect de lege care să prezinte planurile, care va fi apoi revizuit de cabinet.

Pe măsură ce mai mulți clienți încep să graviteze către vehicule ecologice, Ministerul German al Economiei intenționează să-și reducă stimulentele financiare pentru proprietarii de mașini electrice și să pună capăt subvențiilor pentru mașinile hibride.

După ani în care a distribuit bani pentru achiziționarea de mașini mai ecologice, Germania plănuiește o schimbare majoră a sistemului său de subvenții în următorii ani.

De la 1 ianuarie 2023, stimulentele financiare vor fi disponibile doar pentru vehiculele cu un „efect pozitiv dovedit de protecție a climei”, adică mașini pur electrice, mai degrabă decât cele care combină puterea bateriei cu un motor cu ardere tradițională.

Aceasta înseamnă că subvențiile pentru achiziționarea de mașini hibride plug-in se vor încheia în totalitate în decembrie 2022, în timp ce subvențiile pentru mașinile electrice vor fi reduse treptat.

„Vrem să accentuăm promovarea în viitor a mașinilor electronice și să ne concentrăm mai mult pe protecția climei”, a declarat miercuri ministrul Economiei, Robert Habeck, pentru Funke Mediengruppe.

„În opinia noastră, hibridele plug-in sunt comercializabile și nu mai au nevoie de finanțare publică.”

După cum a fost stabilit în pactul de coaliție al partidelor SPD, Verzilor și FDP în noiembrie anul trecut, guvernul dorește să reformeze criteriile pe care le folosește pentru a aloca ajutoare de stat și finanțare mașinilor electrice.

În prezent, proprietarii de mașini pot primi până la 9.000 de euro atunci când cumpără un vehicul ecologic, dar acesta va fi redus cu mai mult de jumătate la 4.000 de euro în 2023 și apoi din nou la 3.000 de euro în 2024 și 2025.

Odată cu reducerea finanțării de la stat, se pare că mulți șoferi din Germania au profitat de ocazie pentru a-și depune cererea pentru subvenție în cel mai scurt timp.

Potrivit Oficiului Federal pentru Economie și Controlul Exporturilor, cererile de finanțare pentru aproximativ 625.000 de mașini hibride și electrice au fost depuse la guvern în 2021 – mai mult de dublu față de 2020.

„Finanțarea este încă la un nivel ridicat și, prin urmare, interesantă pentru consumatori”, a spus Habeck.

Vehiculele electrice beneficiază și de tarife favorabile pentru anumite tipuri de vehicule și taxe rutiere în Germania.

Ministerul Economiei a anunțat că va elabora un proiect de lege care să prezinte planurile, care va fi apoi revizuit de cabinet.

 (Comentarii: 0)

Articole pe aceeasi tema:

Articole pe aceeasi tema: