Germania se pregătește să pună capăt regulii „muncii de acasă” 

În ciuda creșterii infecțiilor cu Covid, locurile de muncă din Germania vor avea voie să relaxeze restricțiile Covid din 20 martie. Iată ce va însemna pentru tine.

Germania a reintrodus o obligație de „birou de acasă” în noiembrie 2021 pentru a lupta împotriva ratelor în creștere de Covid.

Pe tot parcursul iernii, angajatorii au fost nevoiți să ofere angajaților șansa de a lucra de acasă dacă motivele operaționale o permit.

Există, de asemenea, reguli stricte pentru acele persoane care merg la birou: se așteaptă ca aceștia să aibă dovada vaccinării, recuperării sau a unui test Covid negativ dacă doresc sau trebuie să lucreze la fața locului (cunoscută sub numele de regula 3G).

Cu toate acestea, începând cu 20 martie, măsurile de anvergură ale Germaniei privind Covid – inclusiv regulile la locul de muncă – urmează să fie ridicate.

Ce se întâmplă după 20 martie?

Un nou proiect al Ministerului Muncii ne dă o idee despre ce se va întâmpla după această dată.

În ciuda ridicării legii, planurile de siguranță Covid vor trebui să fie în continuare în vigoare.

Proiectul prevede că angajatorii ar trebui să evalueze riscul prezentat de Covid-19 și să definească măsuri adecvate de siguranță al companiei.

Potrivit guvernului german, angajatorii ar trebui să decidă ce fel de măsuri de protecție împotriva infecțiilor ar trebui să aibă în vigoare - cum ar fi oferirea angajaților de teste regulate pentru Covid-19, furnizarea de măști de protecție sau solicitarea angajaților să lucreze de acasă.

De asemenea, companiile vor trebui să decidă singure măsurile de bază la locul de muncă, cum ar fi cerințele de distanță.

Proiectul prevede că angajatorii ar trebui să țină cont de incidența regională a infecției.

Ministrul Muncii, Hubertus Heil, a declarat: „Trebuie să continuăm să lucrăm împreună pentru a ne asigura că locul de muncă nu devine un loc de infecție. Prin urmare, măsurile de protecție de bază ar trebui menținute și aici.”

Regulamentul urmează să fie decis de cabinetul federal miercuri.

Proiectul de regulament prevede că nu va exista nicio obligație legală ca oamenii să lucreze de acasă, dar că angajatorii au opțiunea de a permite „home office”.

Dulger a spus că munca de la distanță va continua să fie folosită în companii fără legea în vigoare.

Între timp, Confederația Sindicală Germană (DGB) a avertizat împotriva neglijării protecției împotriva infecțiilor cu Covid la locul de muncă.

„Sănătatea și siguranța în muncă nu trebuie să devină o problemă privată pentru angajați de la sfârșitul lunii martie”, a declarat Anja Piel, membru al Comitetului Executiv al DGB, ziarelor Funke Mediengruppe.

„Pandemia nu s-a încheiat încă și de aceea biroul de acasă – acolo unde este posibil – rămâne un instrument util pentru a limita contactele și, prin urmare, riscul de infecție”, a spus ea.

Angajații „trebuie să fie protejați în continuare la locul de muncă” cu măști în interior și printr-o monitorizare atentă a incidenței infecției prin teste regulate, a spus Piel, adăugând: „Costurile pentru aceasta ar trebui să fie suportate de angajatori”.

În ciuda creșterii infecțiilor cu Covid, locurile de muncă din Germania vor avea voie să relaxeze restricțiile Covid din 20 martie. Iată ce va însemna pentru tine.

Germania a reintrodus o obligație de „birou de acasă” în noiembrie 2021 pentru a lupta împotriva ratelor în creștere de Covid.

Pe tot parcursul iernii, angajatorii au fost nevoiți să ofere angajaților șansa de a lucra de acasă dacă motivele operaționale o permit.

Există, de asemenea, reguli stricte pentru acele persoane care merg la birou: se așteaptă ca aceștia să aibă dovada vaccinării, recuperării sau a unui test Covid negativ dacă doresc sau trebuie să lucreze la fața locului (cunoscută sub numele de regula 3G).

Cu toate acestea, începând cu 20 martie, măsurile de anvergură ale Germaniei privind Covid – inclusiv regulile la locul de muncă – urmează să fie ridicate.

Ce se întâmplă după 20 martie?

Un nou proiect al Ministerului Muncii ne dă o idee despre ce se va întâmpla după această dată.

În ciuda ridicării legii, planurile de siguranță Covid vor trebui să fie în continuare în vigoare.

Proiectul prevede că angajatorii ar trebui să evalueze riscul prezentat de Covid-19 și să definească măsuri adecvate de siguranță al companiei.

Potrivit guvernului german, angajatorii ar trebui să decidă ce fel de măsuri de protecție împotriva infecțiilor ar trebui să aibă în vigoare - cum ar fi oferirea angajaților de teste regulate pentru Covid-19, furnizarea de măști de protecție sau solicitarea angajaților să lucreze de acasă.

De asemenea, companiile vor trebui să decidă singure măsurile de bază la locul de muncă, cum ar fi cerințele de distanță.

Proiectul prevede că angajatorii ar trebui să țină cont de incidența regională a infecției.

Ministrul Muncii, Hubertus Heil, a declarat: „Trebuie să continuăm să lucrăm împreună pentru a ne asigura că locul de muncă nu devine un loc de infecție. Prin urmare, măsurile de protecție de bază ar trebui menținute și aici.”

Regulamentul urmează să fie decis de cabinetul federal miercuri.

Proiectul de regulament prevede că nu va exista nicio obligație legală ca oamenii să lucreze de acasă, dar că angajatorii au opțiunea de a permite „home office”.

Dulger a spus că munca de la distanță va continua să fie folosită în companii fără legea în vigoare.

Între timp, Confederația Sindicală Germană (DGB) a avertizat împotriva neglijării protecției împotriva infecțiilor cu Covid la locul de muncă.

„Sănătatea și siguranța în muncă nu trebuie să devină o problemă privată pentru angajați de la sfârșitul lunii martie”, a declarat Anja Piel, membru al Comitetului Executiv al DGB, ziarelor Funke Mediengruppe.

„Pandemia nu s-a încheiat încă și de aceea biroul de acasă – acolo unde este posibil – rămâne un instrument util pentru a limita contactele și, prin urmare, riscul de infecție”, a spus ea.

Angajații „trebuie să fie protejați în continuare la locul de muncă” cu măști în interior și printr-o monitorizare atentă a incidenței infecției prin teste regulate, a spus Piel, adăugând: „Costurile pentru aceasta ar trebui să fie suportate de angajatori”.

 (Comentarii: 0)

Articole pe aceeasi tema:

Articole pe aceeasi tema: