Germania: Neîncrederea consumatorilor alimentează îngrijorările privind recesiunea 

În ultimii ani, încrederea consumatorilor germani s-a deteriorat semnificativ, iar perspectivele economice pentru a doua jumătate a anului nu sunt nici ele prea bune.

De altfel, rezultatele studiului publicat marţi de Institutul GfK, anunță că încrederea consumatorilor din Germania ar urma să scadă în septembrie, în urma reducerii aşteptărilor privind veniturile şi disponibilitatea de a face cumpărături, informează DW.

Institutul se aşteaptă ca în septembrie indicele privind încrederea consumatorilor să scadă la -25,5 puncte, de la -24,6 puncte luna precedentă, şi sub estimările analiştilor intervievaţi de Reuters, de minus 24,3 puncte.

„Şansele ca încrederea consumatorilor din Germania să se redreseze în mod sustenabil înainte de sfârșitul acestui an scad din ce în ce mai mult”, susţine Ralf Buerkl, expertul GfK. În plus, potrivit acestuia, ratele constant ridicate ale inflației împiedică orice îmbunătățire a încrederii consumatorilor.

În condiţiile în care în următoarele luni încrederea consumatorilor va rămâne probabil la un nivel scăzut, consumul privat nu va avea o contribuţie pozitivă la dezvoltarea economică germane în acest an, ci va fi mai curând o frână pentru perspectivele de creştere, se arată în studiul GfK.

Un indice peste zero indică o creştere anuală a consumului privat, în timp ce o valoare sub zero arată un declin comparativ cu perioada similară a anului precedent. Conform GfK, o modificare de un punct a indicelui corespunde unei variații anuale de 0,1% a consumului privat.

„Disponibilitatea de a face cumpărături” este un indicator care reprezintă balanţa dintre răspunsurile pozitive şi cele negative la întrebarea: „Credeţi că acum e un moment bun pentru a cumpăra articole majore?”.

De precizat că sondajul a fost efectuat în perioada 3-14 august 2023.

Cifrele slabe ale vânzărilor în retail, o creștere a șomajului și o creștere a presiunii inflaționiste ar alimenta temerile privind o recesiune economică susținută în Germania. Guvernul de coaliție lucrează în prezent la un pachet de măsuri menite să încurajeze mai multă activitate economică, cu o reuniune a Cabinetului miercuri în această săptămână.

 

 

În ultimii ani, încrederea consumatorilor germani s-a deteriorat semnificativ, iar perspectivele economice pentru a doua jumătate a anului nu sunt nici ele prea bune.

De altfel, rezultatele studiului publicat marţi de Institutul GfK, anunță că încrederea consumatorilor din Germania ar urma să scadă în septembrie, în urma reducerii aşteptărilor privind veniturile şi disponibilitatea de a face cumpărături, informează DW.

Institutul se aşteaptă ca în septembrie indicele privind încrederea consumatorilor să scadă la -25,5 puncte, de la -24,6 puncte luna precedentă, şi sub estimările analiştilor intervievaţi de Reuters, de minus 24,3 puncte.

„Şansele ca încrederea consumatorilor din Germania să se redreseze în mod sustenabil înainte de sfârșitul acestui an scad din ce în ce mai mult”, susţine Ralf Buerkl, expertul GfK. În plus, potrivit acestuia, ratele constant ridicate ale inflației împiedică orice îmbunătățire a încrederii consumatorilor.

În condiţiile în care în următoarele luni încrederea consumatorilor va rămâne probabil la un nivel scăzut, consumul privat nu va avea o contribuţie pozitivă la dezvoltarea economică germane în acest an, ci va fi mai curând o frână pentru perspectivele de creştere, se arată în studiul GfK.

Un indice peste zero indică o creştere anuală a consumului privat, în timp ce o valoare sub zero arată un declin comparativ cu perioada similară a anului precedent. Conform GfK, o modificare de un punct a indicelui corespunde unei variații anuale de 0,1% a consumului privat.

„Disponibilitatea de a face cumpărături” este un indicator care reprezintă balanţa dintre răspunsurile pozitive şi cele negative la întrebarea: „Credeţi că acum e un moment bun pentru a cumpăra articole majore?”.

De precizat că sondajul a fost efectuat în perioada 3-14 august 2023.

Cifrele slabe ale vânzărilor în retail, o creștere a șomajului și o creștere a presiunii inflaționiste ar alimenta temerile privind o recesiune economică susținută în Germania. Guvernul de coaliție lucrează în prezent la un pachet de măsuri menite să încurajeze mai multă activitate economică, cu o reuniune a Cabinetului miercuri în această săptămână.

 

 

 (Comentarii: 0)

Articole pe aceeasi tema:

Articole pe aceeasi tema: