Germania: Biletul de 9 euro cere urgent o alternativă! Ce este „Klimaticket”?  

În timp ce Germania caută o variantă la fel de profitabilă și de succes pentru biletul lunar de 9 euro , operatorii de transport propun o nouă ofertă de 69 euro care se adresează, în primul rând, conducătorilor auto.

Asociația Companiilor Germane de Transport (VDV) a cerut guvernului să introducă un bilet permanent în schimbul biletului a cărui valabilitate și utilitate va expira din toamnă.

La fel ca biletul de 9 euro, cel de 69 euro ar putea fi utilizat în toată Germania pentru transportul local și regional. Ar fi denumit „biletul pentru climă” (sau Klimaticket) și ar funcționa într-un mod similar cu oferta de transport public puternic subvenționată a Austriei, cu același nume. Ideea pe care se merge este că transportul public reprezintă o alternativa ecologică la transportul individual motorizat.

„Pornind de la premisa că tarifele de transport public ale asociațiilor de transport vor continua să fie atractive pentru majoritatea pasagerilor, propunem un bilet de transport public în favoarea mediului climatic, la nivel național, de 69 de euro/lună. El se va folosi ca drept unic de călătorie la clasa a II-a, în special pentru cei care s-au dovedit a fi un grup țintă relevant în cercetarea de piață – șoferii de mașini care sunt dispuși să plătească”, a anunțat directorul executiv al VDV Oliver Wolff.

2 miliarde de euro/an

Spre deosebire de biletul de 9 euro, cel de 69 euro nu ar înlocui automat Abo-ul obișnuit pentru deținătorii de abonament și de tichete sezoniere. În schimb, utilizatorii de transport ar putea opta pentru oferta pe care o consideră cea mai bună.

„Industria este în măsură să ofere un astfel de bilet pentru climă de la 1 septembrie”, a spus Wolff. „Cu toate acestea, am avea nevoie foarte repede de mandatul corespunzător din partea politicienilor”.

Companiile de transport au estimat că noua schemă ar costa aproximativ 2 miliarde de euro pe an și ar putea fi finanțată în 2022 din restul fondurilor din pachetul guvernamental de salvare Covid.

La fix o lună de la introducerea în Germania a biletului lunar în valoare de 9 euro pentru tot ceea ce reprezintă transportul public, cu excepția trenurilor de viteză, rezultatele analizate de VDV au fost cele scontate: zeci de milioane de bilete vândute, mai puține mașini pe drumuri, un impact pozitiv în ceea ce privește inflația.

„Trebuie să merite”

Politicienii au dezbătut un potențial succesor al biletului de 9 euro în ultimele săptămâni, ministrul Transporturilor Volker Wissing (FDP) s-a pronunțat în favoarea unui sistem tarifar simplificat care să permită oamenilor să călătorească oriunde în Germania.

„Dacă zonele tarifare complicate dispar și biletele sunt valabile la nivel național, transportul public va fi folosit mult mai mult”, a spus el.

Liderul Partidului Verzilor, Ricarda Lang, a semnalat, de asemenea, sprijinul pentru o ofertă de transport „corectă” care să înlocuiască tichetul de vară.

„Ne dorim un bilet ieftin și, în același timp, dorim să îmbunătățim calitatea ofertei, ceea ce înseamnă să investim în infrastructură,” a declarat aceasta, vineri, pentru FAZ.

Verzii au prezentat anterior ideea unui bilet de 29 de euro, despre care au susținut că ar oferi beneficii similare biletului de 9 euro, dar ar oferi și finanțare durabilă pentru sistemul de transport.

De asemenea, o opțiune pe care se spune că statele germane o iau în considerare este un bilet anual de 365 euro, care ar funcționa la doar 1 euro/zi pentru călătorii locale sau regionale nelimitate, despre care GermaniaMea.ro a scris AICI. Această idee a fost deja adoptată în unele localități, dar până acum a fost implementată doar la nivel de stat pentru grupuri individuale, cum ar fi vârstnici sau studenți.

Un lucru e cert, vara se termină repede și luna septembrie e aproape, astfel că autoritățile din Germania trebuie să se decidă asupra unei alternative cu un impact cel puțin la fel de mare ca cel pe care-l are biletul de 9 euro în prezent.

În timp ce Germania caută o variantă la fel de profitabilă și de succes pentru biletul lunar de 9 euro , operatorii de transport propun o nouă ofertă de 69 euro care se adresează, în primul rând, conducătorilor auto.

Asociația Companiilor Germane de Transport (VDV) a cerut guvernului să introducă un bilet permanent în schimbul biletului a cărui valabilitate și utilitate va expira din toamnă.

La fel ca biletul de 9 euro, cel de 69 euro ar putea fi utilizat în toată Germania pentru transportul local și regional. Ar fi denumit „biletul pentru climă” (sau Klimaticket) și ar funcționa într-un mod similar cu oferta de transport public puternic subvenționată a Austriei, cu același nume. Ideea pe care se merge este că transportul public reprezintă o alternativa ecologică la transportul individual motorizat.

„Pornind de la premisa că tarifele de transport public ale asociațiilor de transport vor continua să fie atractive pentru majoritatea pasagerilor, propunem un bilet de transport public în favoarea mediului climatic, la nivel național, de 69 de euro/lună. El se va folosi ca drept unic de călătorie la clasa a II-a, în special pentru cei care s-au dovedit a fi un grup țintă relevant în cercetarea de piață – șoferii de mașini care sunt dispuși să plătească”, a anunțat directorul executiv al VDV Oliver Wolff.

2 miliarde de euro/an

Spre deosebire de biletul de 9 euro, cel de 69 euro nu ar înlocui automat Abo-ul obișnuit pentru deținătorii de abonament și de tichete sezoniere. În schimb, utilizatorii de transport ar putea opta pentru oferta pe care o consideră cea mai bună.

„Industria este în măsură să ofere un astfel de bilet pentru climă de la 1 septembrie”, a spus Wolff. „Cu toate acestea, am avea nevoie foarte repede de mandatul corespunzător din partea politicienilor”.

Companiile de transport au estimat că noua schemă ar costa aproximativ 2 miliarde de euro pe an și ar putea fi finanțată în 2022 din restul fondurilor din pachetul guvernamental de salvare Covid.

La fix o lună de la introducerea în Germania a biletului lunar în valoare de 9 euro pentru tot ceea ce reprezintă transportul public, cu excepția trenurilor de viteză, rezultatele analizate de VDV au fost cele scontate: zeci de milioane de bilete vândute, mai puține mașini pe drumuri, un impact pozitiv în ceea ce privește inflația.

„Trebuie să merite”

Politicienii au dezbătut un potențial succesor al biletului de 9 euro în ultimele săptămâni, ministrul Transporturilor Volker Wissing (FDP) s-a pronunțat în favoarea unui sistem tarifar simplificat care să permită oamenilor să călătorească oriunde în Germania.

„Dacă zonele tarifare complicate dispar și biletele sunt valabile la nivel național, transportul public va fi folosit mult mai mult”, a spus el.

Liderul Partidului Verzilor, Ricarda Lang, a semnalat, de asemenea, sprijinul pentru o ofertă de transport „corectă” care să înlocuiască tichetul de vară.

„Ne dorim un bilet ieftin și, în același timp, dorim să îmbunătățim calitatea ofertei, ceea ce înseamnă să investim în infrastructură,” a declarat aceasta, vineri, pentru FAZ.

Verzii au prezentat anterior ideea unui bilet de 29 de euro, despre care au susținut că ar oferi beneficii similare biletului de 9 euro, dar ar oferi și finanțare durabilă pentru sistemul de transport.

De asemenea, o opțiune pe care se spune că statele germane o iau în considerare este un bilet anual de 365 euro, care ar funcționa la doar 1 euro/zi pentru călătorii locale sau regionale nelimitate, despre care GermaniaMea.ro a scris AICI. Această idee a fost deja adoptată în unele localități, dar până acum a fost implementată doar la nivel de stat pentru grupuri individuale, cum ar fi vârstnici sau studenți.

Un lucru e cert, vara se termină repede și luna septembrie e aproape, astfel că autoritățile din Germania trebuie să se decidă asupra unei alternative cu un impact cel puțin la fel de mare ca cel pe care-l are biletul de 9 euro în prezent.

 (Comentarii: 0)

Articole pe aceeasi tema:

Articole pe aceeasi tema: