Cum să-ți sporești șansele de a face carieră în Germania? 

Adesea văzută ca una dintre cele mai productive economii din lume, Germania este un magnet pentru cei care aspiră la o carieră internațională. Dar odată ce intri pe piața muncii din Germania, cum continui să țintești tot mai sus? Iată câteva sfaturi...

Îmbunătățește-ți abilitățile lingvistice!

Nu există niciun dubiu – dacă dorești să avansezi în cariera profesională în Germania, trebuie să vorbești limba.

Ca regulă generală, nivelul B1 sau B2 al Cadrului European Comun de Referință pentru Limbi este necesar pentru a obține un loc de muncă în majoritatea companiilor vorbitoare de limbă germană. În unele profesii, limba germană este obligatorie legal: medicii și profesorii, de exemplu, sunt obligați să aibă cunoștințe lingvistice excelente.

În multe alte profesii, este la latitudinea angajatorului să decidă ce nivel de cunoaștere a limbii germane este necesar. Desigur, mulți oameni vin să lucreze pentru companii internaționale în marile orașe germane unde engleza este limba vorbită și reușesc să se descurce vorbind limba germană la nivel de bază chiar spre deloc. Dar dacă îți dorești la modul cel mai serios să ajungi în top în Germania, va trebui să-ți lărgești orizonturile și abilitățile, pentru care vorbirea limbii este obligatorie.

Trebuie recunoscute calificările pe care le ai?

În Germania, Ausbildung (training-ul) este totul. În drumul spre o carieră, nu vei putea progresa dincolo de un anumit punct decât dacă ai o anumită calificare. În funcție de jobul pe care îl desfășori, poate fi necesară recunoașterea oficială a calificărilor.

În Germania, poți practica anumite meserii în conformitate cu reglementările legale și administrative doar dacă ai calificări profesionale. Aici sunt incluși, de exemplu, medicii, psihoterapeuții, asistentele, avocații, profesorii și inginerii. Asta înseamnă că organismul profesional competent va verifica dacă, potrivit documentelor, calificarea străină este echivalentă cu cea germană sau dacă există diferențe semnificative pe care le poți compensa prin obținerea unei calificări suplimentare sau susținerea unui examen.

Familiarizează-te cu cultura de afaceri germană

Țări diferite, obiceiuri diferite, iar locul de muncă din Germania nu face excepție. În timp ce în alte culturi relația personală poate juca un rol important într-un context de afaceri, pe piața muncii din Germania accentul este pus în mod absolut pe problema în sine.

În general, viața personală e total separată de cea profesională, așa că nu începe noul job arătându-i șefului tău fotografii cu copiii tăi.

Un alt lucru cu care să te obișnuiești rapid este stilul direct de comunicare. Germanii tind să comunice foarte direct și explicit – inclusiv criticile – așa că învață să iei lucrurile ca atare, fără resentimente, acceptă criticile și transformă-le în atuuri.

Consecvența și fiabilitatea sunt, de asemenea, văzute ca trăsături deosebit de importante pe piața muncii din Germania. De obicei, există reguli și structuri obligatorii pentru a promova certitudinea în relațiile reciproce.

Și, desigur, ca în orice alt aspect al vieții germane, se așteaptă un standard ridicat de punctualitate la locul de muncă de aici. Nu vei ajunge departe cu cariera ta în Germania dacă ajungi târziu la întâlniri – chiar și numai pentru  două minute.

Networking și autopromovare

Ca în majoritatea altor țări, crearea de networking/rețea și autopromovarea este foarte importantă în Germania. Nu miza doar pe faptul că a fi bun este suficient! Trebuie să te pui în lumina reflectoarelor uneori și să te evidențiezi.

O mulțime de relații profesionale se desfășoară acum online, așa că asigură-te că ești prezent pe site-uri precum LinkedIn și echivalentul german XING, cu informații actualizate despre carieră și o fotografie profesională. Updatează-ți rețeaua pe aceste site-uri, adăugând persoane pe care le întâlnești în cercurile de afaceri.

Fii prietenos!

Deși ar trebui să te străduiești să-ți păstrezi viața personală separat de cea privată, a fi politicos și prietenos cu colegii tăi și cu contactele externe nu te costă nimic, chiar dacă este un drum destul de lung pentru mediile de lucru din Germania.

O idee ar fi să începi fiecare e-mail cu o prezentare personală drăguță, să-ți amintești zilele de naștere ale colegilor tăi, să iei prânzul împreună cu colegii sau să accepți ocazional câteva atenții dulci, spre exemplu, de la brutăria locală.

De asemenea, continuați să vă adresați cu pronumele de politețe din limba germană Sie/dumneavoastră, cel puțin până când obțineți undă verde pentru a folosi du. Deși cu colegi mai în vârstă, puteți utiliza întotdeauna forma de adresare Sie.

 

Adesea văzută ca una dintre cele mai productive economii din lume, Germania este un magnet pentru cei care aspiră la o carieră internațională. Dar odată ce intri pe piața muncii din Germania, cum continui să țintești tot mai sus? Iată câteva sfaturi...

Îmbunătățește-ți abilitățile lingvistice!

Nu există niciun dubiu – dacă dorești să avansezi în cariera profesională în Germania, trebuie să vorbești limba.

Ca regulă generală, nivelul B1 sau B2 al Cadrului European Comun de Referință pentru Limbi este necesar pentru a obține un loc de muncă în majoritatea companiilor vorbitoare de limbă germană. În unele profesii, limba germană este obligatorie legal: medicii și profesorii, de exemplu, sunt obligați să aibă cunoștințe lingvistice excelente.

În multe alte profesii, este la latitudinea angajatorului să decidă ce nivel de cunoaștere a limbii germane este necesar. Desigur, mulți oameni vin să lucreze pentru companii internaționale în marile orașe germane unde engleza este limba vorbită și reușesc să se descurce vorbind limba germană la nivel de bază chiar spre deloc. Dar dacă îți dorești la modul cel mai serios să ajungi în top în Germania, va trebui să-ți lărgești orizonturile și abilitățile, pentru care vorbirea limbii este obligatorie.

Trebuie recunoscute calificările pe care le ai?

În Germania, Ausbildung (training-ul) este totul. În drumul spre o carieră, nu vei putea progresa dincolo de un anumit punct decât dacă ai o anumită calificare. În funcție de jobul pe care îl desfășori, poate fi necesară recunoașterea oficială a calificărilor.

În Germania, poți practica anumite meserii în conformitate cu reglementările legale și administrative doar dacă ai calificări profesionale. Aici sunt incluși, de exemplu, medicii, psihoterapeuții, asistentele, avocații, profesorii și inginerii. Asta înseamnă că organismul profesional competent va verifica dacă, potrivit documentelor, calificarea străină este echivalentă cu cea germană sau dacă există diferențe semnificative pe care le poți compensa prin obținerea unei calificări suplimentare sau susținerea unui examen.

Familiarizează-te cu cultura de afaceri germană

Țări diferite, obiceiuri diferite, iar locul de muncă din Germania nu face excepție. În timp ce în alte culturi relația personală poate juca un rol important într-un context de afaceri, pe piața muncii din Germania accentul este pus în mod absolut pe problema în sine.

În general, viața personală e total separată de cea profesională, așa că nu începe noul job arătându-i șefului tău fotografii cu copiii tăi.

Un alt lucru cu care să te obișnuiești rapid este stilul direct de comunicare. Germanii tind să comunice foarte direct și explicit – inclusiv criticile – așa că învață să iei lucrurile ca atare, fără resentimente, acceptă criticile și transformă-le în atuuri.

Consecvența și fiabilitatea sunt, de asemenea, văzute ca trăsături deosebit de importante pe piața muncii din Germania. De obicei, există reguli și structuri obligatorii pentru a promova certitudinea în relațiile reciproce.

Și, desigur, ca în orice alt aspect al vieții germane, se așteaptă un standard ridicat de punctualitate la locul de muncă de aici. Nu vei ajunge departe cu cariera ta în Germania dacă ajungi târziu la întâlniri – chiar și numai pentru  două minute.

Networking și autopromovare

Ca în majoritatea altor țări, crearea de networking/rețea și autopromovarea este foarte importantă în Germania. Nu miza doar pe faptul că a fi bun este suficient! Trebuie să te pui în lumina reflectoarelor uneori și să te evidențiezi.

O mulțime de relații profesionale se desfășoară acum online, așa că asigură-te că ești prezent pe site-uri precum LinkedIn și echivalentul german XING, cu informații actualizate despre carieră și o fotografie profesională. Updatează-ți rețeaua pe aceste site-uri, adăugând persoane pe care le întâlnești în cercurile de afaceri.

Fii prietenos!

Deși ar trebui să te străduiești să-ți păstrezi viața personală separat de cea privată, a fi politicos și prietenos cu colegii tăi și cu contactele externe nu te costă nimic, chiar dacă este un drum destul de lung pentru mediile de lucru din Germania.

O idee ar fi să începi fiecare e-mail cu o prezentare personală drăguță, să-ți amintești zilele de naștere ale colegilor tăi, să iei prânzul împreună cu colegii sau să accepți ocazional câteva atenții dulci, spre exemplu, de la brutăria locală.

De asemenea, continuați să vă adresați cu pronumele de politețe din limba germană Sie/dumneavoastră, cel puțin până când obțineți undă verde pentru a folosi du. Deși cu colegi mai în vârstă, puteți utiliza întotdeauna forma de adresare Sie.

 

 (Comentarii: 0)

Articole pe aceeasi tema:

Articole pe aceeasi tema: