Cu ce schimbări vine luna mai 2022 în Germania? 

Oamenii din Germania se pregătesc pentru destul de multe schimbări în luna mai a acestui an. De la anumite modificări ale perioadei de restricții de călătorie legate de Covid și termene limită pentru declarația fiscală, până la noi tipuri de etichetări la anumite produse și mai multă transparență în online. Iată tot ce trebuie să știi despre ce aduce nou a cincea lună din an în Germania!

[Acest articol este compus de GermaniaMea.ro - un site pentru românii care caută muncă în Germania.]

1 Mai

Germania va sărbători Ziua Internațională a Muncitorilor pe 1 mai. Dar Tag der Arbeit sau Der Erste Mai, așa cum este cunoscută ziua în limba germană, nu va aduce o zi liberă de muncă pentru majoritatea oamenilor, deoarece aceasta cade într-o duminică în acest an. Schade. Dar nu-i nimic, mai urmează o sărbătoare legală...

Ziua Înălțării Domnului/Ziua Tatălui

Ziua de 26 mai care pică joi este atât o sărbătoare religioasă Christi Himmelfahrt – care amintește despre Înălțarea trupului lui Iisus Hristos la ceruri, ci și o zi în care oamenii din Germania, în special bărbații, consumă ceva mai mult alcool. Asta pentru că este Ziua Tatălui (Vatertag) sau Ziua Bărbatului (Männertag), iar modul tradițional în care germanilor le place să fie recunoscători tatălui este cu o tonă de alcool. Este o sărbătoare națională în Germania în fiecare an, așa că mulți oameni vor avea zi liberă de la muncă, iar supermarketurile vor fi închise.

„Hotspot-urile” Covid vor renunța la mai multe reguli

Majoritatea celor ce locuiesc în Germania au observat că restricțiile mai aspre legate de coronavirus - cum ar fi regulile 3G sau 2G în locații - au fost ridicate la începutul lunii aprilie. Dar două state – Hamburg și Mecklenburg-Pomerania de Vest – s-au declarat puncte fierbinți/focare de Covid și au menținut multe din restricții. 

Dar două state – Hamburg și Mecklenburg-Pomerania de Vest – s-au declarat puncte fierbinți de Covid și au menținut multe din restricții.

Dar asta este posibil sa se schimbe din luna mai. În același timp, guvernul german tocmai a prelungit reglementările de călătorie Covid până la finele lunii mai. Ceea ce înseamnă că oricine dorește să intre în Germania din străinătate trebuie să respecte regulile de intrare pentru coronavirus. Mai multe detalii aici.

Pre-vânzarea biletului de călătorie lunar de 9 EUR

După cum GermaniaMea.ro a mai raportat aici, Germania se pregătește să introducă un bilet de transport cu preț extrem de avantajos, timp de trei luni, pe perioada verii, pentru a reduce cheltuielile cu costul vieții și criza energetică. Acum unii furnizori de transport susțin că vor lansa în luna mai o perioadă de pre-vânzare a biletului de 9 EUR, înainte de lansarea acestuia pe 1 iunie. Așa că fii cu ochii pe online și la punctele de vânzare din stații în următoarele săptămâni!

Termen limită pentru declarația fiscală pe 2020

Cei care își depun declarația fiscală cu ajutorul unui consilier fiscal au întotdeauna puțin mai mult timp pentru a o procesa. Dar toate lucrurile au un final. Declarația fiscală 2020 trebuie depusă la biroul fiscal până cel târziu la 31 mai 2022. Oricine ratează termenul limită de depunere va trebui să plătească o taxă de întârziere. Aceasta este de obicei 0,25% din impozitul evaluat, dar cel puțin 25 EUR. Dacă acest lucru vă afectează și nu ați rezolvat-o încă cu un consilier fiscal, grăbiți-vă!

Online banking

Ai un cont la Postbank și folosești procedura chipTAN pentru online banking? Din luna mai se va renunța la metoda de procesare a transferurilor prin card bancar și cititor la domiciliu. Aceasta urmează a fi înlocuită cu metoda BestSign, care permite operațiunile bancare online prin intermediul unei aplicații în combinație cu datele biometrice sau parolă.

Posibile prețuri mai mari la bere

Cu toții ne-am confruntat recent cu costuri mai mari la alimente și energie. Vine rândul amatorilor de bere să sape mai adânc în buzunare. După ce unele fabrici de bere și-au majorat deja prețurile la bere în aprilie, altele vor urma exemplul în luna mai. Grupurile Radeberger și Bitburger au anunțat că berea se va scumpi, potrivit Lebensmittelzeitung. Pentru început, creșterea prețului va afecta doar retailerii, dar, cel mai probabil, unda scumpirii va afecta și consumatorii.

Alimentele la reducere vor fi etichetate diferit

Înainte ca supermarketurile să elimine alimentele expirate, multe din ele le mai mențin la vânzare cu preț redus. Comercianții trebuie să le semnaleze la raft cu eticheta cu preț nou. Însă, de la sfârșitul lunii mai, va fi permis un simplu anunț precum „30% mai ieftin” – fără a indica noul preț redus. Acest lucru face etichetarea mai ușoară pentru angajați și, în cel mai bun caz, va duce la mai puțină risipă alimentară.

Verificarea prețurilor va deveni mai ușoară

Comparațiile de prețuri la supermarketuri și magazinele tip discount vor deveni mai ușoare pentru clienți începând cu 28 mai. Până acum, prețurile de pe etichetele de la Aldi, Lidl, Kaufland și altele au fost afișate diferit. Uneori prețul era indicat la 100 de grame, alteori la kilogram. Datorită unei modificări a legii, prețul per kg va fi în curând singurul preț care poate fi afișat. Conform noii ordonanțe de ajustare a prețurilor, trebuie să fie clar cât costă un kilogram sau un litru de produs. Prin urmare, consumatorii vor putea compara prețurile între magazine mai ușor, fără a fi nevoiți să facă propriile conversii.

Mai multă siguranță și transparență în timpul cumpărăturilor online

Mulți oameni se întreabă de ce atunci când fac cumpărături online pe Amazon sau alte piețe, anumite produse apar primele pe listă și, apoi, continuă să reapară. Acest lucru ar trebui să devină mai ușor de înțeles în viitor. Conform noilor legi, care vor intra în vigoare din mai 2022, furnizorii vor trebui să arate mai transparent cum au apărut criteriile de sortare oferite. Aceasta include, de exemplu, afișarea numărului de vizualizări și a datei postării ofertei, a ratingului acesteia sau al furnizorului, a numărului de vânzări ale produsului sau a „popularității”, comisioane sau taxe.

Potrivit noului amendament, există, de asemenea, o obligație clară de etichetare pentru vânzători, care să indice dacă vând privat, revând sau sunt vânzători direcți. Platformele de cumpărături online vor trebui, de asemenea, să asigure autenticitatea recenziilor produselor și să monitorizeze mai îndeaproape interzicerea recenziilor false.

Modificarea afectează și portaluri de comparație precum Check24 sau Verivox. Din 28 mai, aceștia vor trebui să dezvăluie și ce furnizori au fost luați în considerare într-o comparație. Bursele de bilete vor trebui, de asemenea, să furnizeze informații despre prețul inițial al biletelor pentru a informa cumpărătorii despre costurile și comisioanele percepute suplimentar.

Încălcarea noilor cerințe de informare poate costa foarte mult companiile: conform experților în consilierea consumatorilor, sunt posibile amenzi de până la 50.000 EUR. Companiile cu o cifră de afaceri anuală de peste 1,25 milioane EUR pot fi amendate cu până la 4% din cifra de afaceri.

Verificări ale modalității de vânzare la ușă

Oamenii din Germania trebuie să fie mai bine protejați împotriva vânzărilor dubioase la ușă efectuate de „comis voiajori”. În cazul contractelor încheiate în timpul vizitelor la domiciliu neinvitate, plata nu mai poate fi cerută în ziua încheierii contractului. Prin urmare, achizițiile care au fost făcute prin vânzarea ‘din ușă în ușă’ ar trebui să fie mai ușor de revocat dacă un client decide acest lucru. Cu toate acestea, acest lucru se aplică numai articolelor sau serviciilor care costă peste 50 EUR.

Mai multă protecție împotriva fraudelor cu „tururi de cafea”

Potrivit estimărilor, în fiecare an cinci milioane de germani participă la călătorii cu autobuzul care ajung să fie evenimente de vânzări. Sunt cunoscute ca „Kaffeefahrten” sau tururi de cafea. Dar reglementări mai stricte vor intra în vigoare din 28 mai. Organizatorii acestor evenimente vor trebui să indice, în prealabil, în anunțul publicitar, unde va avea loc evenimentul, cum pot fi contactați de participanți și ce bunuri vor fi oferite spre vânzare. Iar la intrarea în vigoare a noii legi, anumite produse pot să nu se mai vândă.

De exemplu, va fi strict interzisă oferirea de produse medicale precum pastile de slăbit, suplimente alimentare și servicii financiare precum asigurări sau contracte de societate de construcții. Între timp, amenda pentru încălcarea acestor reglementări va crește de la 1.000 EUR la 10.000 EUR!!!

Oamenii din Germania se pregătesc pentru destul de multe schimbări în luna mai a acestui an. De la anumite modificări ale perioadei de restricții de călătorie legate de Covid și termene limită pentru declarația fiscală, până la noi tipuri de etichetări la anumite produse și mai multă transparență în online. Iată tot ce trebuie să știi despre ce aduce nou a cincea lună din an în Germania!

[Acest articol este compus de GermaniaMea.ro - un site pentru românii care caută muncă în Germania.]

1 Mai

Germania va sărbători Ziua Internațională a Muncitorilor pe 1 mai. Dar Tag der Arbeit sau Der Erste Mai, așa cum este cunoscută ziua în limba germană, nu va aduce o zi liberă de muncă pentru majoritatea oamenilor, deoarece aceasta cade într-o duminică în acest an. Schade. Dar nu-i nimic, mai urmează o sărbătoare legală...

Ziua Înălțării Domnului/Ziua Tatălui

Ziua de 26 mai care pică joi este atât o sărbătoare religioasă Christi Himmelfahrt – care amintește despre Înălțarea trupului lui Iisus Hristos la ceruri, ci și o zi în care oamenii din Germania, în special bărbații, consumă ceva mai mult alcool. Asta pentru că este Ziua Tatălui (Vatertag) sau Ziua Bărbatului (Männertag), iar modul tradițional în care germanilor le place să fie recunoscători tatălui este cu o tonă de alcool. Este o sărbătoare națională în Germania în fiecare an, așa că mulți oameni vor avea zi liberă de la muncă, iar supermarketurile vor fi închise.

„Hotspot-urile” Covid vor renunța la mai multe reguli

Majoritatea celor ce locuiesc în Germania au observat că restricțiile mai aspre legate de coronavirus - cum ar fi regulile 3G sau 2G în locații - au fost ridicate la începutul lunii aprilie. Dar două state – Hamburg și Mecklenburg-Pomerania de Vest – s-au declarat puncte fierbinți/focare de Covid și au menținut multe din restricții. 

Dar două state – Hamburg și Mecklenburg-Pomerania de Vest – s-au declarat puncte fierbinți de Covid și au menținut multe din restricții.

Dar asta este posibil sa se schimbe din luna mai. În același timp, guvernul german tocmai a prelungit reglementările de călătorie Covid până la finele lunii mai. Ceea ce înseamnă că oricine dorește să intre în Germania din străinătate trebuie să respecte regulile de intrare pentru coronavirus. Mai multe detalii aici.

Pre-vânzarea biletului de călătorie lunar de 9 EUR

După cum GermaniaMea.ro a mai raportat aici, Germania se pregătește să introducă un bilet de transport cu preț extrem de avantajos, timp de trei luni, pe perioada verii, pentru a reduce cheltuielile cu costul vieții și criza energetică. Acum unii furnizori de transport susțin că vor lansa în luna mai o perioadă de pre-vânzare a biletului de 9 EUR, înainte de lansarea acestuia pe 1 iunie. Așa că fii cu ochii pe online și la punctele de vânzare din stații în următoarele săptămâni!

Termen limită pentru declarația fiscală pe 2020

Cei care își depun declarația fiscală cu ajutorul unui consilier fiscal au întotdeauna puțin mai mult timp pentru a o procesa. Dar toate lucrurile au un final. Declarația fiscală 2020 trebuie depusă la biroul fiscal până cel târziu la 31 mai 2022. Oricine ratează termenul limită de depunere va trebui să plătească o taxă de întârziere. Aceasta este de obicei 0,25% din impozitul evaluat, dar cel puțin 25 EUR. Dacă acest lucru vă afectează și nu ați rezolvat-o încă cu un consilier fiscal, grăbiți-vă!

Online banking

Ai un cont la Postbank și folosești procedura chipTAN pentru online banking? Din luna mai se va renunța la metoda de procesare a transferurilor prin card bancar și cititor la domiciliu. Aceasta urmează a fi înlocuită cu metoda BestSign, care permite operațiunile bancare online prin intermediul unei aplicații în combinație cu datele biometrice sau parolă.

Posibile prețuri mai mari la bere

Cu toții ne-am confruntat recent cu costuri mai mari la alimente și energie. Vine rândul amatorilor de bere să sape mai adânc în buzunare. După ce unele fabrici de bere și-au majorat deja prețurile la bere în aprilie, altele vor urma exemplul în luna mai. Grupurile Radeberger și Bitburger au anunțat că berea se va scumpi, potrivit Lebensmittelzeitung. Pentru început, creșterea prețului va afecta doar retailerii, dar, cel mai probabil, unda scumpirii va afecta și consumatorii.

Alimentele la reducere vor fi etichetate diferit

Înainte ca supermarketurile să elimine alimentele expirate, multe din ele le mai mențin la vânzare cu preț redus. Comercianții trebuie să le semnaleze la raft cu eticheta cu preț nou. Însă, de la sfârșitul lunii mai, va fi permis un simplu anunț precum „30% mai ieftin” – fără a indica noul preț redus. Acest lucru face etichetarea mai ușoară pentru angajați și, în cel mai bun caz, va duce la mai puțină risipă alimentară.

Verificarea prețurilor va deveni mai ușoară

Comparațiile de prețuri la supermarketuri și magazinele tip discount vor deveni mai ușoare pentru clienți începând cu 28 mai. Până acum, prețurile de pe etichetele de la Aldi, Lidl, Kaufland și altele au fost afișate diferit. Uneori prețul era indicat la 100 de grame, alteori la kilogram. Datorită unei modificări a legii, prețul per kg va fi în curând singurul preț care poate fi afișat. Conform noii ordonanțe de ajustare a prețurilor, trebuie să fie clar cât costă un kilogram sau un litru de produs. Prin urmare, consumatorii vor putea compara prețurile între magazine mai ușor, fără a fi nevoiți să facă propriile conversii.

Mai multă siguranță și transparență în timpul cumpărăturilor online

Mulți oameni se întreabă de ce atunci când fac cumpărături online pe Amazon sau alte piețe, anumite produse apar primele pe listă și, apoi, continuă să reapară. Acest lucru ar trebui să devină mai ușor de înțeles în viitor. Conform noilor legi, care vor intra în vigoare din mai 2022, furnizorii vor trebui să arate mai transparent cum au apărut criteriile de sortare oferite. Aceasta include, de exemplu, afișarea numărului de vizualizări și a datei postării ofertei, a ratingului acesteia sau al furnizorului, a numărului de vânzări ale produsului sau a „popularității”, comisioane sau taxe.

Potrivit noului amendament, există, de asemenea, o obligație clară de etichetare pentru vânzători, care să indice dacă vând privat, revând sau sunt vânzători direcți. Platformele de cumpărături online vor trebui, de asemenea, să asigure autenticitatea recenziilor produselor și să monitorizeze mai îndeaproape interzicerea recenziilor false.

Modificarea afectează și portaluri de comparație precum Check24 sau Verivox. Din 28 mai, aceștia vor trebui să dezvăluie și ce furnizori au fost luați în considerare într-o comparație. Bursele de bilete vor trebui, de asemenea, să furnizeze informații despre prețul inițial al biletelor pentru a informa cumpărătorii despre costurile și comisioanele percepute suplimentar.

Încălcarea noilor cerințe de informare poate costa foarte mult companiile: conform experților în consilierea consumatorilor, sunt posibile amenzi de până la 50.000 EUR. Companiile cu o cifră de afaceri anuală de peste 1,25 milioane EUR pot fi amendate cu până la 4% din cifra de afaceri.

Verificări ale modalității de vânzare la ușă

Oamenii din Germania trebuie să fie mai bine protejați împotriva vânzărilor dubioase la ușă efectuate de „comis voiajori”. În cazul contractelor încheiate în timpul vizitelor la domiciliu neinvitate, plata nu mai poate fi cerută în ziua încheierii contractului. Prin urmare, achizițiile care au fost făcute prin vânzarea ‘din ușă în ușă’ ar trebui să fie mai ușor de revocat dacă un client decide acest lucru. Cu toate acestea, acest lucru se aplică numai articolelor sau serviciilor care costă peste 50 EUR.

Mai multă protecție împotriva fraudelor cu „tururi de cafea”

Potrivit estimărilor, în fiecare an cinci milioane de germani participă la călătorii cu autobuzul care ajung să fie evenimente de vânzări. Sunt cunoscute ca „Kaffeefahrten” sau tururi de cafea. Dar reglementări mai stricte vor intra în vigoare din 28 mai. Organizatorii acestor evenimente vor trebui să indice, în prealabil, în anunțul publicitar, unde va avea loc evenimentul, cum pot fi contactați de participanți și ce bunuri vor fi oferite spre vânzare. Iar la intrarea în vigoare a noii legi, anumite produse pot să nu se mai vândă.

De exemplu, va fi strict interzisă oferirea de produse medicale precum pastile de slăbit, suplimente alimentare și servicii financiare precum asigurări sau contracte de societate de construcții. Între timp, amenda pentru încălcarea acestor reglementări va crește de la 1.000 EUR la 10.000 EUR!!!

 (Comentarii: 0)

Articole pe aceeasi tema:

Articole pe aceeasi tema: