Covid-19 și deficitul de semiconductori nu iartă nici industria auto din Germania! 

Mașinile rulate de origine germană domină piața auto din România. Românii preferă mărcile nemțești, atât atunci când vine vorba de mașini clasice, cât și de modelele premium. „E rulată pe autostrăzile din Germania, nu prin gropile din România” este unul din argumentele forte al celor interesați. Un alt criteriu pentru care conaționalii cumpără autoturismele din Germania este cel al numărului mic de kilometri regăsiți la bordul acestora.

Din păcate, însă, datele oficiale arată că situația din Germania, patria automobilului, țara cu cea mai mare producție de autovehicule din Europa, nu arată deloc bine.

Vânzările de autoturisme în Germania au scăzut cu 10% anul trecut, la 2,62 milioane de unități, arată datele Autorității Federale din domeniul Transporturilor (KBA), informează Reuters.com. Totodată, livrările pe cea mai mare piață auto europeană au scăzut cu 20% în 2021, pe fondul măsurilor de izolare adoptate de Guvernul de la Berlin pentru a stopa extinderea pandemiei de coronavirus. Anul trecut, sectorul auto s-a confruntat cu noi dificultăți, inclusiv deficitul global de componente electronice pentru mașini. Inclusiv în decembrie, vânzările de autoturisme în Germania au scăzut cu 27%, la 227.630 unități.

Din cele 2,62 milioane de mașini vândute anul trecut pe piața germană, aproape 356.000 au fost complet electrice, un avans de aproximativ 83% față de 2020 și aproximativ 13,6% din totalul înmatriculărilor noi anul trecut. Automobilele hibride au reprezentat aproape 29% din totalul înmatriculărilor, fiind vândute aproape 745.000 de unități.

Şi cererea pentru SUV-uri a crescut, reprezentând mai multe de unul din patru din totalul înmatriculărilor noi în 2021, față de unul din cinci în 2020, conform datelor KBA.

În 2021, brandurile Renault, Mercedes-Benz şi BMW au raportat scăderi ale vânzărilor, de 15,5%, de 25,7% şi, respectiv, 7,7%, în timp ce livrările Volkswagen, cel mai bine vândut brand din Germania, au înregistrat un declin de 6,8%. Au raportat creșteri pe piața germană producătorii de automobile electrice Polestar și Tesla, ale căror vânzări au urcat anul trecut cu 153,2% şi, respectiv, 137,9%.

Nu în ultimul rând, brandul românesc Dacia a raportat un declin de 20,4% în vânzări în 2021 pe piața germană, la 40.338 vehicule, cu o scădere de peste 27% numai în luna decembrie.

Cu toate acestea, Asociația Importatorilor de Autovehicule din Germania (VDIK) se așteaptă la redresarea pieței auto interne în acest an, estimând vânzări în creștere cu 15% în 2022, la aproximativ 3 milioane de unități, dacă situația din lanțurile de aprovizionare și criza provocată de deficitul de semiconductori va reveni la normal.

 

 

Mașinile rulate de origine germană domină piața auto din România. Românii preferă mărcile nemțești, atât atunci când vine vorba de mașini clasice, cât și de modelele premium. „E rulată pe autostrăzile din Germania, nu prin gropile din România” este unul din argumentele forte al celor interesați. Un alt criteriu pentru care conaționalii cumpără autoturismele din Germania este cel al numărului mic de kilometri regăsiți la bordul acestora.

Din păcate, însă, datele oficiale arată că situația din Germania, patria automobilului, țara cu cea mai mare producție de autovehicule din Europa, nu arată deloc bine.

Vânzările de autoturisme în Germania au scăzut cu 10% anul trecut, la 2,62 milioane de unități, arată datele Autorității Federale din domeniul Transporturilor (KBA), informează Reuters.com. Totodată, livrările pe cea mai mare piață auto europeană au scăzut cu 20% în 2021, pe fondul măsurilor de izolare adoptate de Guvernul de la Berlin pentru a stopa extinderea pandemiei de coronavirus. Anul trecut, sectorul auto s-a confruntat cu noi dificultăți, inclusiv deficitul global de componente electronice pentru mașini. Inclusiv în decembrie, vânzările de autoturisme în Germania au scăzut cu 27%, la 227.630 unități.

Din cele 2,62 milioane de mașini vândute anul trecut pe piața germană, aproape 356.000 au fost complet electrice, un avans de aproximativ 83% față de 2020 și aproximativ 13,6% din totalul înmatriculărilor noi anul trecut. Automobilele hibride au reprezentat aproape 29% din totalul înmatriculărilor, fiind vândute aproape 745.000 de unități.

Şi cererea pentru SUV-uri a crescut, reprezentând mai multe de unul din patru din totalul înmatriculărilor noi în 2021, față de unul din cinci în 2020, conform datelor KBA.

În 2021, brandurile Renault, Mercedes-Benz şi BMW au raportat scăderi ale vânzărilor, de 15,5%, de 25,7% şi, respectiv, 7,7%, în timp ce livrările Volkswagen, cel mai bine vândut brand din Germania, au înregistrat un declin de 6,8%. Au raportat creșteri pe piața germană producătorii de automobile electrice Polestar și Tesla, ale căror vânzări au urcat anul trecut cu 153,2% şi, respectiv, 137,9%.

Nu în ultimul rând, brandul românesc Dacia a raportat un declin de 20,4% în vânzări în 2021 pe piața germană, la 40.338 vehicule, cu o scădere de peste 27% numai în luna decembrie.

Cu toate acestea, Asociația Importatorilor de Autovehicule din Germania (VDIK) se așteaptă la redresarea pieței auto interne în acest an, estimând vânzări în creștere cu 15% în 2022, la aproximativ 3 milioane de unități, dacă situația din lanțurile de aprovizionare și criza provocată de deficitul de semiconductori va reveni la normal.

 

 

 (Comentarii: 0)

Articole pe aceeasi tema:

Articole pe aceeasi tema: