Controverse privind noul bilet de transport de 49 euro/lună din Germania 

Germania a convenit asupra unui nou bilet unic de transport public, în valoare de 49 de euro lunar, ca precursor al mult mai ieftinului și mai de succes bilet de 9 euro din vară. Doar că această măsură atrage critici vehemente din partea organizațiilor caritabile și a grupurilor de asistență socială și, în plus, există semne de întrebare și asupra ideii privind data lansării, informează TheLocal.de.

Decizia privind noul Deutschland Ticket a fost luată recent în urma unei întâlniri între guvernul federal și conducerile celor 16 landuri germane, organizată pentru a stabili cine va acoperi costurile biletului subvenționat și cât de scump ar trebui să fie acesta.

Experții în transporturi au salutat decizia autorităților, adoptată după câteva luni de zile de lupte pentru un succesor al biletului de 9 euro, a cărui evoluție a fost urmărită de observatorii din domeniul transporturilor din întreaga lume și a dat naștere la o serie de studii analitice.

În replică, reprezentanții organizațiilor de caritate și ai institutelor de asistență socială au calificat noul bilet drept un cadou pentru clasa de mijloc, în special pentru cei care fac naveta la serviciu, și au avertizat că prețul acestuia va fi inaccesibil pentru milioane de germani. Militanții pentru combaterea schimbărilor climatice au declarat că se tem că prețul nu va fi suficient de mic pentru a-i convinge pe oameni să renunțe la mașini și au spus că starea precară a serviciilor rurale va face dificilă trecerea la transportul public pentru mulți oameni.

„Ne menținem poziția că biletul de 49 de euro nu va fi accesibil pentru toată lumea, motiv pentru care continuăm să facem presiuni pentru un abonament de 365 de euro pe an”, a spus Michaela Engelmeier, președinta Asociației sociale germane.

Totodată, bicicliștii susțin că nevoile lor au fost adesea neglijate în cadrul negocierilor. ADFC - Allgemeiner Deutscher Fahrrad-Club, un grup de lobby care reprezintă interesele celor care se deplasează pe două roți, dorește ca bicicletele să fie permise gratuit în trenuri, ca parte a prețului biletului de călătorie, în loc ca oamenii să fie nevoiți să plătească o taxă suplimentară pentru acestea.

Când va intra în vigoare?

Conform noilor propuneri, populația din Germania va putea călători cu autobuzele locale, tramvaiele și trenurile – precum și serviciile regionale de tren – pentru 49 euro pe lună, începând cu 1 ianuarie 2023, susțin politicienii.

Dar au apărut îndoieli despre cât de realistică este această dată, firmele de transport spunând că nu consideră termenul de intrare în vigoare al Deutschland Ticket fezabil.

Oliver Wolff, director general al Asociației Companiilor Germane de Transport (VDV), a declarat că o lansare de la 1 martie este mai realistă. Potrivit acestuia, biletul este o schimbare de paradigmă și prezintă provocări.

Și Ministrul Transporturilor, Volker Wissing s-a arătat prudent privind lansarea noului tichet.

„Nu va ajuta cu nimic dacă ne grăbim să-l punem pe piață în ianuarie 2023. Problemele tehnice fac lansarea dificilă”. Wissing a spus că următorii pași ar fi ca statele federale să clarifice „rapid” implementarea împreună cu guvernul, „astfel încât să putem numi o dată de începere obligatorie în câteva săptămâni”.

De asemenea, în urma anunțului privind noul bilet, Wissing a respins acuzațiile că oamenii din mediul rural nu vor beneficia de ofertă.

„Ne așteptăm ca acesta să aducă o contribuție și la protecția mediului, să atragă mai mulți pasageri”, a adăugat el. „Pentru cetățeni, este o ofertă foarte bună pentru că elimină și complexitatea transportului local: un bilet pentru orice mijloc de transport. Este în concordanță cu mentalitatea forfetară din aceste zile.”

Se estimează că noul bilet va costa aproximativ 3 miliarde de euro sub formă de subvenții din partea contribuabililor și va fi împărțit în mod egal între guvernul federal și landuri.

Germania a convenit asupra unui nou bilet unic de transport public, în valoare de 49 de euro lunar, ca precursor al mult mai ieftinului și mai de succes bilet de 9 euro din vară. Doar că această măsură atrage critici vehemente din partea organizațiilor caritabile și a grupurilor de asistență socială și, în plus, există semne de întrebare și asupra ideii privind data lansării, informează TheLocal.de.

Decizia privind noul Deutschland Ticket a fost luată recent în urma unei întâlniri între guvernul federal și conducerile celor 16 landuri germane, organizată pentru a stabili cine va acoperi costurile biletului subvenționat și cât de scump ar trebui să fie acesta.

Experții în transporturi au salutat decizia autorităților, adoptată după câteva luni de zile de lupte pentru un succesor al biletului de 9 euro, a cărui evoluție a fost urmărită de observatorii din domeniul transporturilor din întreaga lume și a dat naștere la o serie de studii analitice.

În replică, reprezentanții organizațiilor de caritate și ai institutelor de asistență socială au calificat noul bilet drept un cadou pentru clasa de mijloc, în special pentru cei care fac naveta la serviciu, și au avertizat că prețul acestuia va fi inaccesibil pentru milioane de germani. Militanții pentru combaterea schimbărilor climatice au declarat că se tem că prețul nu va fi suficient de mic pentru a-i convinge pe oameni să renunțe la mașini și au spus că starea precară a serviciilor rurale va face dificilă trecerea la transportul public pentru mulți oameni.

„Ne menținem poziția că biletul de 49 de euro nu va fi accesibil pentru toată lumea, motiv pentru care continuăm să facem presiuni pentru un abonament de 365 de euro pe an”, a spus Michaela Engelmeier, președinta Asociației sociale germane.

Totodată, bicicliștii susțin că nevoile lor au fost adesea neglijate în cadrul negocierilor. ADFC - Allgemeiner Deutscher Fahrrad-Club, un grup de lobby care reprezintă interesele celor care se deplasează pe două roți, dorește ca bicicletele să fie permise gratuit în trenuri, ca parte a prețului biletului de călătorie, în loc ca oamenii să fie nevoiți să plătească o taxă suplimentară pentru acestea.

Când va intra în vigoare?

Conform noilor propuneri, populația din Germania va putea călători cu autobuzele locale, tramvaiele și trenurile – precum și serviciile regionale de tren – pentru 49 euro pe lună, începând cu 1 ianuarie 2023, susțin politicienii.

Dar au apărut îndoieli despre cât de realistică este această dată, firmele de transport spunând că nu consideră termenul de intrare în vigoare al Deutschland Ticket fezabil.

Oliver Wolff, director general al Asociației Companiilor Germane de Transport (VDV), a declarat că o lansare de la 1 martie este mai realistă. Potrivit acestuia, biletul este o schimbare de paradigmă și prezintă provocări.

Și Ministrul Transporturilor, Volker Wissing s-a arătat prudent privind lansarea noului tichet.

„Nu va ajuta cu nimic dacă ne grăbim să-l punem pe piață în ianuarie 2023. Problemele tehnice fac lansarea dificilă”. Wissing a spus că următorii pași ar fi ca statele federale să clarifice „rapid” implementarea împreună cu guvernul, „astfel încât să putem numi o dată de începere obligatorie în câteva săptămâni”.

De asemenea, în urma anunțului privind noul bilet, Wissing a respins acuzațiile că oamenii din mediul rural nu vor beneficia de ofertă.

„Ne așteptăm ca acesta să aducă o contribuție și la protecția mediului, să atragă mai mulți pasageri”, a adăugat el. „Pentru cetățeni, este o ofertă foarte bună pentru că elimină și complexitatea transportului local: un bilet pentru orice mijloc de transport. Este în concordanță cu mentalitatea forfetară din aceste zile.”

Se estimează că noul bilet va costa aproximativ 3 miliarde de euro sub formă de subvenții din partea contribuabililor și va fi împărțit în mod egal între guvernul federal și landuri.

 (Comentarii: 0)

Articole pe aceeasi tema:

Articole pe aceeasi tema: