Controverse privind biletul de 9 euro pe lună în Germania 

Va fi prelungit sau nu? Aceasta este întrebarea zilei în Germania, unde multe persoane susțin un sistem simplificat pentru transportul public și vor o continuare a programului care prevedea un preț unic la bilet, de 9 euro. 

La sfârșitul acestei luni programul se va opri, dar politicienii germani au început disputele privind prelungirea sau nu a acestuia. Argumente sunt și de o parte și de alta. 

Cancelarul german Olaf Scholz a apreciat că abonamentul de 9 euro pe lună la transportul public a contribuit la compensarea creşterii inflaţiei, că este "un mare succes" şi de aceea cere menţinerea programului.

Abonamentul de nouă euro i-a ajutat pe cetăţeni, în condiţiile în care în Berlin taxa lunară pentru transportul public era de 86 de euro.

Mulţi cetăţeni au cerut prelungirea abonamentului de nouă euro pe lună la transportul public dar ministrul de Finanţe, Christian Lindner, a declarat că măsura ar costa Germania 14 miliarde de euro pe an, bani care nu ar mai fi disponibili pentru investiţii, de exemplu în educaţie.

Ministrul Transporturilor, Volker Wissing, va analiza, împreună cu autorităţile din cele 16 landuri germane, responsabile pentru transportul local, cum ar putea fi îmbunătăţit "confortul, uşurinţa utilizării şi, poate, accesibilitatea" în transportul public.

Germania a redus preţul abonamentelor pentru călătoriile cu trenurile regionale, autobuzul şi metroul în lunile iunie, iulie şi august, până la minimumul istoric de nouă euro pe lună, în încercarea de a economisi combustibil şi a urgenta decarbonizarea.

Va fi prelungit sau nu? Aceasta este întrebarea zilei în Germania, unde multe persoane susțin un sistem simplificat pentru transportul public și vor o continuare a programului care prevedea un preț unic la bilet, de 9 euro. 

La sfârșitul acestei luni programul se va opri, dar politicienii germani au început disputele privind prelungirea sau nu a acestuia. Argumente sunt și de o parte și de alta. 

Cancelarul german Olaf Scholz a apreciat că abonamentul de 9 euro pe lună la transportul public a contribuit la compensarea creşterii inflaţiei, că este "un mare succes" şi de aceea cere menţinerea programului.

Abonamentul de nouă euro i-a ajutat pe cetăţeni, în condiţiile în care în Berlin taxa lunară pentru transportul public era de 86 de euro.

Mulţi cetăţeni au cerut prelungirea abonamentului de nouă euro pe lună la transportul public dar ministrul de Finanţe, Christian Lindner, a declarat că măsura ar costa Germania 14 miliarde de euro pe an, bani care nu ar mai fi disponibili pentru investiţii, de exemplu în educaţie.

Ministrul Transporturilor, Volker Wissing, va analiza, împreună cu autorităţile din cele 16 landuri germane, responsabile pentru transportul local, cum ar putea fi îmbunătăţit "confortul, uşurinţa utilizării şi, poate, accesibilitatea" în transportul public.

Germania a redus preţul abonamentelor pentru călătoriile cu trenurile regionale, autobuzul şi metroul în lunile iunie, iulie şi august, până la minimumul istoric de nouă euro pe lună, în încercarea de a economisi combustibil şi a urgenta decarbonizarea.

 (Comentarii: 0)

Articole pe aceeasi tema:

Articole pe aceeasi tema: