Cât va mai dura haosul de pe aeroporturile din Germania?  

Personalul de pe aeroporturile germane a ajuns recent la cel mai scăzut nivel din ultimii șapte ani, a anunțat miercuri biroul federal de statistică, citând date provizorii, informează TheLocal.de.

„Problema nu se va diminua în viitor, chiar dacă facem angajări. Spun asta foarte deschis", a venit verdictul dur, marți seară, din partea directorului general al Fraport, Stefan Schulte, în cadrul unei conferințe de presă la Frankfurt.

Din păcate, veștile nu sunt bune nici pentru perioada următoare. El a precizat că haosul și întreruperile cauzate de lipsa de personal vor continua în următoarele două sau trei luni. Schulte susține că situația nu va fi rezolvată nici dacă vor fi mobilizați câteva sute de noi angajați sau lucrători temporari din străinătate.

Asta vine chiar dacă operatorul Fraport a reangajat recent aproape 1.000 de oameni pentru serviciile la sol, după ce în timpul pandemiei a fost nevoit să concedieze aproximativ 4.000 de persoane.

Cu acest prilej, Schulte și-a cerut scuze pasagerilor pentru timpii lungi de așteptare, dar a declarat că Fraport și alți operatori au fost luaţi prin surprindere de creșterea rapidă a cererii de călătorii și a spus că a fost dificil să se intensifice operațiunile aeroportuare într-un timp atât de scurt.

Potrivit oficialului Fraport, la orele de vârf, numărul de călători din aeroportul Frankfurt, cel mai aglomerat hub de transport aerian din Germania, a fost la fel de mare ca înainte ca pandemia de coronavirus să lovească industria. Pe aeroportul din Frankfurt sunt programate zilnic peste 1.100 de zboruri.

„Acest lucru ne-a surprins. Aici recunosc deschis că am greșit!", a admis directorul general al Fraport.

La rândul său, ministrul Muncii, Hubertus Heil, a criticat aspru sectorul privat pentru că nu este pregătit pentru astfel de perioade de vârf de călătorie.

Zboruri mai scumpe din Germania

De parcă nu ar fi fost de ajuns, între timp, zborurile din Germania au devenit mult mai scumpe de la pandemie - iar destinațiile populare de vacanță nu sunt scutite de creșterea prețurilor, a constatat un studiu realizat de site-ul de comparare a prețurilor Check24.

Comparativ cu vara anului 2019, prețurile zborurilor din Germania către cele mai populare 10 destinații turistice au crescut cu 44%. În această vară, călătorii care se îndreaptă spre Spania din Germania vor trebui să plătească cu 65% mai mult pentru zborul lor, în timp ce cei care merg în Italia și Portugalia vor plăti cu 58% mai mult, respectiv cu 52% mai mult.

De asemenea, potrivit unei analize făcute de specialiști în domeniu, în exclusivitate pentru GermaniaMea.ro, românii care aleg să petreacă vacanța de vară acasă sunt nevoiți să plătească cu până la 33% mai mult (în funcție de compania aleasă) pentru un bilet de avion, comparativ cu perioada pre-pandemie.

Potrivit Check24, unul dintre principalii factori în creșterea costurilor de călătorie este dat de cheltuielile generale crescute cu care se confruntă companiile aeriene. Odată cu criza energetică în plină evoluție, inflația a crescut, la fel și costul carburantului folosit în aviație.

Lufthansa, cei mai mari operatori de zboruri din Germania, a abandonat deja mii de zboruri de vară în 2022, după ce a concediat zeci de mii de angajați anul trecut. Chiar la începutul acestei săptămâni, în Frankfurt, Lufthansa le cerea pasagerilor companiei să-și facă propriile aranjamente pentru continuarea călătoriei cu trenul sau la un hotel sau acasă, dacă au ghinionul să le fie anulat zborul.

De altfel, pe reţelele de socializare sunt încărcate zilnic filmări în care se vede haosul care domină marile aeroporturi din Europa, grămezi uriașe de bagaje abandonate pe sau lângă benzile transportoare.

Personalul de pe aeroporturile germane a ajuns recent la cel mai scăzut nivel din ultimii șapte ani, a anunțat miercuri biroul federal de statistică, citând date provizorii, informează TheLocal.de.

„Problema nu se va diminua în viitor, chiar dacă facem angajări. Spun asta foarte deschis", a venit verdictul dur, marți seară, din partea directorului general al Fraport, Stefan Schulte, în cadrul unei conferințe de presă la Frankfurt.

Din păcate, veștile nu sunt bune nici pentru perioada următoare. El a precizat că haosul și întreruperile cauzate de lipsa de personal vor continua în următoarele două sau trei luni. Schulte susține că situația nu va fi rezolvată nici dacă vor fi mobilizați câteva sute de noi angajați sau lucrători temporari din străinătate.

Asta vine chiar dacă operatorul Fraport a reangajat recent aproape 1.000 de oameni pentru serviciile la sol, după ce în timpul pandemiei a fost nevoit să concedieze aproximativ 4.000 de persoane.

Cu acest prilej, Schulte și-a cerut scuze pasagerilor pentru timpii lungi de așteptare, dar a declarat că Fraport și alți operatori au fost luaţi prin surprindere de creșterea rapidă a cererii de călătorii și a spus că a fost dificil să se intensifice operațiunile aeroportuare într-un timp atât de scurt.

Potrivit oficialului Fraport, la orele de vârf, numărul de călători din aeroportul Frankfurt, cel mai aglomerat hub de transport aerian din Germania, a fost la fel de mare ca înainte ca pandemia de coronavirus să lovească industria. Pe aeroportul din Frankfurt sunt programate zilnic peste 1.100 de zboruri.

„Acest lucru ne-a surprins. Aici recunosc deschis că am greșit!", a admis directorul general al Fraport.

La rândul său, ministrul Muncii, Hubertus Heil, a criticat aspru sectorul privat pentru că nu este pregătit pentru astfel de perioade de vârf de călătorie.

Zboruri mai scumpe din Germania

De parcă nu ar fi fost de ajuns, între timp, zborurile din Germania au devenit mult mai scumpe de la pandemie - iar destinațiile populare de vacanță nu sunt scutite de creșterea prețurilor, a constatat un studiu realizat de site-ul de comparare a prețurilor Check24.

Comparativ cu vara anului 2019, prețurile zborurilor din Germania către cele mai populare 10 destinații turistice au crescut cu 44%. În această vară, călătorii care se îndreaptă spre Spania din Germania vor trebui să plătească cu 65% mai mult pentru zborul lor, în timp ce cei care merg în Italia și Portugalia vor plăti cu 58% mai mult, respectiv cu 52% mai mult.

De asemenea, potrivit unei analize făcute de specialiști în domeniu, în exclusivitate pentru GermaniaMea.ro, românii care aleg să petreacă vacanța de vară acasă sunt nevoiți să plătească cu până la 33% mai mult (în funcție de compania aleasă) pentru un bilet de avion, comparativ cu perioada pre-pandemie.

Potrivit Check24, unul dintre principalii factori în creșterea costurilor de călătorie este dat de cheltuielile generale crescute cu care se confruntă companiile aeriene. Odată cu criza energetică în plină evoluție, inflația a crescut, la fel și costul carburantului folosit în aviație.

Lufthansa, cei mai mari operatori de zboruri din Germania, a abandonat deja mii de zboruri de vară în 2022, după ce a concediat zeci de mii de angajați anul trecut. Chiar la începutul acestei săptămâni, în Frankfurt, Lufthansa le cerea pasagerilor companiei să-și facă propriile aranjamente pentru continuarea călătoriei cu trenul sau la un hotel sau acasă, dacă au ghinionul să le fie anulat zborul.

De altfel, pe reţelele de socializare sunt încărcate zilnic filmări în care se vede haosul care domină marile aeroporturi din Europa, grămezi uriașe de bagaje abandonate pe sau lângă benzile transportoare.

 (Comentarii: 0)

Articole pe aceeasi tema:

Articole pe aceeasi tema: