Cât ar putea costa un permis de parcare anual în Germania? 

În multe zone rezidențiale din Germania, șoferii au nevoie de un permis pentru a-și parca mașinile în fața caselor. Dar cum taxele anuale sunt deseori mult mai ieftine decât un abonament de transport public, asociațiile de mediu susțin că acest aspect nu încurajează în niciun fel populația să-și lase mașinile acasă.

Environmental Action Germany (DUH) face apel la toate statele federale și orașele din Germania să majoreze costul permiselor de parcare rezidențială la cel puțin 1 euro pe zi, sau 360 de euro pe an. Ei susțin că, în comparație cu costul biletelor pentru trenuri și autobuze, permisele de parcare din Germania sunt încă relativ ieftine și, prin urmare, nu reușesc să stimuleze oamenii să opteze pentru forme de transport mai ecologice. În multe zone, permisele de parcare anuale pot costa chiar și 10 euro pe an, permițând mașinilor uriașe precum SUV-urile să parcheze în locuri publice pentru doar câțiva cenți pe zi.

Freiburg și Tübingen date ca exemplu

În vara anului 2020, Bundestag și Bundesrat au anulat o lege care stabilea limita superioară la nivel național pentru permisele de parcare la 30,70 de euro pe an. De atunci, statelor și municipalităților li s-a permis să-și stabilească propriile taxe pentru zonele urbane cu o lipsă semnificativă de locuri de parcare, dar puțini au făcut uz de regulamentul modificat, iar taxele au rămas în general scăzute.

O investigație a DUH a constatat că doar cinci state federale din Germania permit municipalităților să perceapă „taxe rezonabile” pentru permisele de parcare rezidențiale. Municipalități precum Erfurt, Köln și Stuttgart au opțiunea de a percepe taxe de parcare mai mari, dar nu fac acest lucru.

DUH a spus că orașe precum Freiburg și Tübingen ar trebui să acționeze ca modele pentru întreaga țară. În Freiburg, autoritățile locale plănuiesc să majoreze taxa medie pentru un permis de parcare la 360 de euro pe an și până la 480 de euro pentru mașinile mai mari, cum ar fi SUV-urile și pick-up-urile. Tübingen percepe 120 de euro pe an, sau 180 pentru mașinile mai mari. Primarul orașului, reprezentant al partidului Verzilor, Boris Palmer, a vrut inițial să perceapă 360 de euro pe an, dar a fost forțat să dea înapoi.

Potrivit directorului general federal DUH, Jürgen Resch, în fiecare an, numărul de mașini înmatriculate în Germania crește cu jumătate de milion. Majoritatea sunt modele voluminoase și capacitate cilindrică mare, așadar cu un nivel de poluare semnificativ.

„Cu toate acestea, locuitorilor din majoritatea orașelor li se permite să-și parcheze uriașele SUV-uri și camionete în zone publice pentru doar 8 cenți pe zi,” se arată indignat Resch.

În multe zone rezidențiale din Germania, șoferii au nevoie de un permis pentru a-și parca mașinile în fața caselor. Dar cum taxele anuale sunt deseori mult mai ieftine decât un abonament de transport public, asociațiile de mediu susțin că acest aspect nu încurajează în niciun fel populația să-și lase mașinile acasă.

Environmental Action Germany (DUH) face apel la toate statele federale și orașele din Germania să majoreze costul permiselor de parcare rezidențială la cel puțin 1 euro pe zi, sau 360 de euro pe an. Ei susțin că, în comparație cu costul biletelor pentru trenuri și autobuze, permisele de parcare din Germania sunt încă relativ ieftine și, prin urmare, nu reușesc să stimuleze oamenii să opteze pentru forme de transport mai ecologice. În multe zone, permisele de parcare anuale pot costa chiar și 10 euro pe an, permițând mașinilor uriașe precum SUV-urile să parcheze în locuri publice pentru doar câțiva cenți pe zi.

Freiburg și Tübingen date ca exemplu

În vara anului 2020, Bundestag și Bundesrat au anulat o lege care stabilea limita superioară la nivel național pentru permisele de parcare la 30,70 de euro pe an. De atunci, statelor și municipalităților li s-a permis să-și stabilească propriile taxe pentru zonele urbane cu o lipsă semnificativă de locuri de parcare, dar puțini au făcut uz de regulamentul modificat, iar taxele au rămas în general scăzute.

O investigație a DUH a constatat că doar cinci state federale din Germania permit municipalităților să perceapă „taxe rezonabile” pentru permisele de parcare rezidențiale. Municipalități precum Erfurt, Köln și Stuttgart au opțiunea de a percepe taxe de parcare mai mari, dar nu fac acest lucru.

DUH a spus că orașe precum Freiburg și Tübingen ar trebui să acționeze ca modele pentru întreaga țară. În Freiburg, autoritățile locale plănuiesc să majoreze taxa medie pentru un permis de parcare la 360 de euro pe an și până la 480 de euro pentru mașinile mai mari, cum ar fi SUV-urile și pick-up-urile. Tübingen percepe 120 de euro pe an, sau 180 pentru mașinile mai mari. Primarul orașului, reprezentant al partidului Verzilor, Boris Palmer, a vrut inițial să perceapă 360 de euro pe an, dar a fost forțat să dea înapoi.

Potrivit directorului general federal DUH, Jürgen Resch, în fiecare an, numărul de mașini înmatriculate în Germania crește cu jumătate de milion. Majoritatea sunt modele voluminoase și capacitate cilindrică mare, așadar cu un nivel de poluare semnificativ.

„Cu toate acestea, locuitorilor din majoritatea orașelor li se permite să-și parcheze uriașele SUV-uri și camionete în zone publice pentru doar 8 cenți pe zi,” se arată indignat Resch.

 (Comentarii: 0)

Articole pe aceeasi tema:

Articole pe aceeasi tema: