Care e noul produs raționalizat în Germania? 

Un lanț de supermarketuri din Germania s-a văzut nevoit să impună restricții de cumpărare pentru unul dintre cele mai populare produse de consum. Discounterul Lidl a anunțat că nu mai permite cumpărătorilor să achiziționeze mai mult de trei cofraje cu ouă de persoană.

 „Ouăle sunt limitate la trei cutii per client pentru a ne asigura că toată lumea dispune de aceste produse de consum esențiale și sănătoase”, se arată într-un anunț dintr-un magazin Lidl din Germania.

Situația pare trasă la indigo și în Marea Britanie (vezi mai multe AICI).

Producătorii avertizează că deficitul de ouă va continua chiar și în perioada sărbătorilor de iarnă. Acest lucru se întâmplă din cauza întreruperilor în aprovizionare pe fondul gripei aviare, dar și a creșterii în spirală a costurilor.

La rândul său, un alt retailer important din Germania – Aldi - a anunțat că stocurile de aprovizionare cu ouă sunt afectate, acest produs fiind epuizat deja de pe rafturile sale.

Nu este clar câte magazine vor începe să pună în aplicare această măsură de raționalizare a ouălor, dar mai mulți cumpărători au publicat fotografii cu rafturi goale unde ar trebui să existe acest produs.

„În prezent, întâmpinăm probleme de aprovizionare în gama noastră de ouă proaspete. Lucrăm din greu pentru a le rezolva și ne cerem scuze pentru orice inconvenient cauzat”, a postat Aldi pe Twitter.

Potrivit Asociației Federale a producătorilor de ouă - Bundesverband Ei (BVei), nu se întrevede o îmbunătățire a situației. Ouăle din producția germană devin din ce în ce mai rare.

Potrivit hna.de, numărul de pui crescuți a scăzut semnificativ. Costurile mai mari ale furajelor și energiei sunt motivele pentru fermele goale. La acestea se adaugă costurile suplimentare pentru procedurile de determinare a sexului în ou sau cofinanțarea creșterii de cocoși – deoarece uciderea puilor masculi de o zi este interzisă în Germania de la 1 ianuarie 2022.

Potrivit BVei, în 2021 existau aproximativ 1.900 de ferme de găini ouătoare cu peste 3.000 de animale fiecare, care au produs aproximativ 14,4 miliarde de ouă în valoare de un miliard de euro. Însă numărul puilor eclozați în Germania a scăzut la 29,4 milioane de animale în 2021, după 40,5 milioane în anul precedent. O parte este înlocuită cu import din străinătate.

Această scădere a producţiei de ouă vine într-un moment în care există o cerere mare din partea consumatorilor pentru ouă, văzute ca o sursă ieftină de proteine într-o perioadă de inflaţie accelerată. Neputând transfera creşterile de preţuri, unele companii din industria de profil au început deja să modifice reţetele sau au oprit liniile de producţie.

Președintele BVei propune termene contractuale mai scurte și clauze limitative pentru a putea reacționa mai flexibil la fluctuațiile prețurilor. Nu se știe dacă acest lucru a avut succes pentru contractele pentru 2023 care au fost nou încheiate în toamnă.

Scumpirea ouălor este deosebit de drastică. Din 2015, prețul ouălor a crescut în Germania cu peste 50%. Potrivit unui sondaj Destatis din octombrie, prețul acestora a crescut cu 24,1% între septembrie 2021 și septembrie 2022. În magazinele din fermă, zece ouă sunt comercializate de obicei între aproximativ 3,50 euro și 4,50 euro.

Un lanț de supermarketuri din Germania s-a văzut nevoit să impună restricții de cumpărare pentru unul dintre cele mai populare produse de consum. Discounterul Lidl a anunțat că nu mai permite cumpărătorilor să achiziționeze mai mult de trei cofraje cu ouă de persoană.

 „Ouăle sunt limitate la trei cutii per client pentru a ne asigura că toată lumea dispune de aceste produse de consum esențiale și sănătoase”, se arată într-un anunț dintr-un magazin Lidl din Germania.

Situația pare trasă la indigo și în Marea Britanie (vezi mai multe AICI).

Producătorii avertizează că deficitul de ouă va continua chiar și în perioada sărbătorilor de iarnă. Acest lucru se întâmplă din cauza întreruperilor în aprovizionare pe fondul gripei aviare, dar și a creșterii în spirală a costurilor.

La rândul său, un alt retailer important din Germania – Aldi - a anunțat că stocurile de aprovizionare cu ouă sunt afectate, acest produs fiind epuizat deja de pe rafturile sale.

Nu este clar câte magazine vor începe să pună în aplicare această măsură de raționalizare a ouălor, dar mai mulți cumpărători au publicat fotografii cu rafturi goale unde ar trebui să existe acest produs.

„În prezent, întâmpinăm probleme de aprovizionare în gama noastră de ouă proaspete. Lucrăm din greu pentru a le rezolva și ne cerem scuze pentru orice inconvenient cauzat”, a postat Aldi pe Twitter.

Potrivit Asociației Federale a producătorilor de ouă - Bundesverband Ei (BVei), nu se întrevede o îmbunătățire a situației. Ouăle din producția germană devin din ce în ce mai rare.

Potrivit hna.de, numărul de pui crescuți a scăzut semnificativ. Costurile mai mari ale furajelor și energiei sunt motivele pentru fermele goale. La acestea se adaugă costurile suplimentare pentru procedurile de determinare a sexului în ou sau cofinanțarea creșterii de cocoși – deoarece uciderea puilor masculi de o zi este interzisă în Germania de la 1 ianuarie 2022.

Potrivit BVei, în 2021 existau aproximativ 1.900 de ferme de găini ouătoare cu peste 3.000 de animale fiecare, care au produs aproximativ 14,4 miliarde de ouă în valoare de un miliard de euro. Însă numărul puilor eclozați în Germania a scăzut la 29,4 milioane de animale în 2021, după 40,5 milioane în anul precedent. O parte este înlocuită cu import din străinătate.

Această scădere a producţiei de ouă vine într-un moment în care există o cerere mare din partea consumatorilor pentru ouă, văzute ca o sursă ieftină de proteine într-o perioadă de inflaţie accelerată. Neputând transfera creşterile de preţuri, unele companii din industria de profil au început deja să modifice reţetele sau au oprit liniile de producţie.

Președintele BVei propune termene contractuale mai scurte și clauze limitative pentru a putea reacționa mai flexibil la fluctuațiile prețurilor. Nu se știe dacă acest lucru a avut succes pentru contractele pentru 2023 care au fost nou încheiate în toamnă.

Scumpirea ouălor este deosebit de drastică. Din 2015, prețul ouălor a crescut în Germania cu peste 50%. Potrivit unui sondaj Destatis din octombrie, prețul acestora a crescut cu 24,1% între septembrie 2021 și septembrie 2022. În magazinele din fermă, zece ouă sunt comercializate de obicei între aproximativ 3,50 euro și 4,50 euro.

 (Comentarii: 0)

Articole pe aceeasi tema:

Articole pe aceeasi tema: