Când vor intra în circulație, în Germania, trenurile cu hidrogen? 

O asociație de transport din Frankfurt urmează să pună în funcțiune cea mai mare flotă de trenuri cu hidrogen din lume în regiunea muntoasă Taunus, din Hesse – Germania. Produse de Alstom, cele 27 de trenuri alimentate cu hidrogen vor transporta pasageri începând cu luna decembrie și vor circula pe liniile RB 11 (Frankfurt - Höchst-Bad Soden), RB 12 (Frankfurt - Königstein), RB 15 (Frankfurt - Brandoberndorf) și RB 16 (Bad Homburg - Friedberg), informează iamexpat.de.

Trenurile cu hidrogen sunt prezentate ca fiind o alternativă ”verde” la trenurile diesel și pot fi o soluție pe liniile neelectrificate. În plus, au o autonomie de câteva ori mai mare decât trenurile cu baterii. Tehnologia trenurilor cu hidrogen se referă la trenurile echipate cu celule de combustie alimentate cu hidrogen și care generează energie electrică. Sursa primară de energie este hidrogenul, iar ideea este că oxigenul preluat din aer este combinat cu hidrogenul în interiorul celulei de combustie, iar rezultatul este producerea energiei electrice necesare funcționării trenului.

De asemenea, se potrivesc cu trenurile diesel în ceea ce privește autonomia și alimentarea cu combustibil, cu o autonomie de 1.000 de kilometri și un timp de realimentare de aproximativ 15 minute. Noile trenuri cu hidrogen pot călători cu până la 140 de kilometri pe oră. Fiecare garnitură are 45 de metri lungime cu 160 de locuri și poate găzdui până la 300 de pasageri. Trenurile diesel, pe de altă parte, au doar 120 de locuri pe unitate.

Alstom prezintă trenurile cu hidrogen ca fiind o soluție pe rutele unde ar fi scumpă electrificarea (1 - 3 milioane euro/km) și unde lucrările de electrificare nu ar fi justificate de traficul foarte redus.

Proiectul trenului cu hidrogen a costat aproximativ 500 de milioane de euro și include alimentarea cu hidrogen a trenurilor din parcul industrial Frankfurt-Höchst. În parcul industrial au fost montate șinele și în prezent sunt instalate patru pompe de realimentare. Hidrogenul folosit pentru a alimenta trenurile este deja produs ca element secundar în parc, în jur de 7 tone fiind colectate acolo în fiecare zi. Cu toate acestea, doar o treime din acesta poate fi folosită eficient.

Joachim Kreysing, directorul general al Infraserv, compania care operează parcul industrial, a recunoscut că hidrogenul produs la Industriepark Höchst nu este „verde”, deoarece nu este produs de electricitate „verde”. Cu toate acestea, utilizarea durabilă a hidrogenului pentru a pune în funcțiune trenurile care produc doar vapori de apă și căldură ca produse reziduale reprezintă o dezvoltare semnificativă în lupta pentru protejarea mediului și împotriva schimbărilor climatice.

Un electrolizor de cinci megawați este, de asemenea, construit pentru a produce hidrogen în cazul în care producția de hidrogen se blochează la Industriepark Höchst. Un electrolizor este capabil să împartă apa în hidrogen și oxigen, asigurând astfel furnizarea de hidrogen pentru realimentare.

Filiala DB va prelua exploatarea trenurilor cu hidrogen

Statul federal local a oferit aproximativ 2,5 milioane de euro pentru instalarea infrastructurii feroviare la Industriepark Höchst și a investit, de asemenea, 800.000 de euro în planificarea și construcția stației de alimentare. Costurile totale asociate parcului industrial se ridică la aproximativ 30 de milioane de euro, potrivit Kreysing, dintre care jumătate sunt plătite de guvernele federale și de stat, în timp ce cealaltă jumătate a fost finanțată de Infraserv.

Start, subsidiara Deutsche Bahn, va prelua exploatarea rețelei Taunus după ce trenurile cu hidrogen vor deveni operaționale. Până atunci, rețeaua va continua să fie condusă de Căile Ferate de Stat Hessian (HLB), deținută de stat. Deutsche Bahn și-a declarat deja intenția de a fi neutră din punct de vedere climatic până în 2040, Jörg Sandvoß (CEO al DB Regio) declarând că hidrogenul este o „tehnologie cheie” pentru a face transportul public regional fără emisii.

Cu toate acestea, trenurile pe hidrogen vor rămâne de nișă, fiindcă, deși sunt ecologice și silențioase, sunt mult mai scumpe decât trenurile electrice.

                                                         sursă foto: alstom.com

O asociație de transport din Frankfurt urmează să pună în funcțiune cea mai mare flotă de trenuri cu hidrogen din lume în regiunea muntoasă Taunus, din Hesse – Germania. Produse de Alstom, cele 27 de trenuri alimentate cu hidrogen vor transporta pasageri începând cu luna decembrie și vor circula pe liniile RB 11 (Frankfurt - Höchst-Bad Soden), RB 12 (Frankfurt - Königstein), RB 15 (Frankfurt - Brandoberndorf) și RB 16 (Bad Homburg - Friedberg), informează iamexpat.de.

Trenurile cu hidrogen sunt prezentate ca fiind o alternativă ”verde” la trenurile diesel și pot fi o soluție pe liniile neelectrificate. În plus, au o autonomie de câteva ori mai mare decât trenurile cu baterii. Tehnologia trenurilor cu hidrogen se referă la trenurile echipate cu celule de combustie alimentate cu hidrogen și care generează energie electrică. Sursa primară de energie este hidrogenul, iar ideea este că oxigenul preluat din aer este combinat cu hidrogenul în interiorul celulei de combustie, iar rezultatul este producerea energiei electrice necesare funcționării trenului.

De asemenea, se potrivesc cu trenurile diesel în ceea ce privește autonomia și alimentarea cu combustibil, cu o autonomie de 1.000 de kilometri și un timp de realimentare de aproximativ 15 minute. Noile trenuri cu hidrogen pot călători cu până la 140 de kilometri pe oră. Fiecare garnitură are 45 de metri lungime cu 160 de locuri și poate găzdui până la 300 de pasageri. Trenurile diesel, pe de altă parte, au doar 120 de locuri pe unitate.

Alstom prezintă trenurile cu hidrogen ca fiind o soluție pe rutele unde ar fi scumpă electrificarea (1 - 3 milioane euro/km) și unde lucrările de electrificare nu ar fi justificate de traficul foarte redus.

Proiectul trenului cu hidrogen a costat aproximativ 500 de milioane de euro și include alimentarea cu hidrogen a trenurilor din parcul industrial Frankfurt-Höchst. În parcul industrial au fost montate șinele și în prezent sunt instalate patru pompe de realimentare. Hidrogenul folosit pentru a alimenta trenurile este deja produs ca element secundar în parc, în jur de 7 tone fiind colectate acolo în fiecare zi. Cu toate acestea, doar o treime din acesta poate fi folosită eficient.

Joachim Kreysing, directorul general al Infraserv, compania care operează parcul industrial, a recunoscut că hidrogenul produs la Industriepark Höchst nu este „verde”, deoarece nu este produs de electricitate „verde”. Cu toate acestea, utilizarea durabilă a hidrogenului pentru a pune în funcțiune trenurile care produc doar vapori de apă și căldură ca produse reziduale reprezintă o dezvoltare semnificativă în lupta pentru protejarea mediului și împotriva schimbărilor climatice.

Un electrolizor de cinci megawați este, de asemenea, construit pentru a produce hidrogen în cazul în care producția de hidrogen se blochează la Industriepark Höchst. Un electrolizor este capabil să împartă apa în hidrogen și oxigen, asigurând astfel furnizarea de hidrogen pentru realimentare.

Filiala DB va prelua exploatarea trenurilor cu hidrogen

Statul federal local a oferit aproximativ 2,5 milioane de euro pentru instalarea infrastructurii feroviare la Industriepark Höchst și a investit, de asemenea, 800.000 de euro în planificarea și construcția stației de alimentare. Costurile totale asociate parcului industrial se ridică la aproximativ 30 de milioane de euro, potrivit Kreysing, dintre care jumătate sunt plătite de guvernele federale și de stat, în timp ce cealaltă jumătate a fost finanțată de Infraserv.

Start, subsidiara Deutsche Bahn, va prelua exploatarea rețelei Taunus după ce trenurile cu hidrogen vor deveni operaționale. Până atunci, rețeaua va continua să fie condusă de Căile Ferate de Stat Hessian (HLB), deținută de stat. Deutsche Bahn și-a declarat deja intenția de a fi neutră din punct de vedere climatic până în 2040, Jörg Sandvoß (CEO al DB Regio) declarând că hidrogenul este o „tehnologie cheie” pentru a face transportul public regional fără emisii.

Cu toate acestea, trenurile pe hidrogen vor rămâne de nișă, fiindcă, deși sunt ecologice și silențioase, sunt mult mai scumpe decât trenurile electrice.

                                                         sursă foto: alstom.com

 (Comentarii: 0)

Articole pe aceeasi tema:

Articole pe aceeasi tema: