Blocaj în porturile din Germania! 

După haosul din aeroporturi, acum și porturile din toată lumea sunt blocate de nave pline de containere, pe fondul conflictului din Ucraina care afectează grav transporturile.

„Peste 4% din capacitatea globală de transport marfă este blocată în Marea Nordului şi nu poate fi nici încărcată şi nici descărcată", spunea recent expertul Vincent Stamer de la Institutul Mondial pentru Economie (IfW) în dialog cu DW. Pentru Marea Nordului această situaţie este „foarte neobişnuită”. Pentru Germania şi UE efectele se resimt în comerţul cu zonele îndepărtate, mai ales cu Asia, de unde trebuie livrate produse electronice, mobilă sau textile.

În Germania, situația e critică de-a dreptul pentru că, la toată această situație, se adaugă și eșecul negocierilor privind salariile. O nouă rundă de negocieri colective între sindicatul Ver.di și companiile portuare din Saxonia Inferioară, Bremen și Hamburg nu a reușit să ofere o ofertă validă. În replică, societățile portuare solicită acțiuni legale pentru a evita o criză a lanțului de aprovizionare.

Sindicatul cere o creștere a salariilor cu 1,20 euro/oră pentru cei aproximativ 12.000 de angajați, precum și o compensație reală în raport cu inflația pentru o perioadă de contract de negociere colectivă de 12 luni.

Pe de altă parte, Ver.di a prezentat o cerere de creștere a alocației anuale pentru operațiunile de containere complete cu 1.200 euro.

Recent, Asociația Centrală a Companiilor Porturilor Maritime Germane (ZDS) a declarat că oferta sa de creștere cu 12,5% a fost respinsă de Ver.di, deși ZDS a susținut că a îndeplinit toate cerințele sindicatului.

„Angajatorii nu satisfac suficient cererea noastră de compensare a inflației reale cu oferta disponibilă acum”, a respins negociatorul Ver.di Maya Schwiegershausen-Güth.

„Avem nevoie de compensații reale ale inflației, astfel încât angajații din toate companiile să nu rămână singuri cu consecințele creșterilor galopante ale prețurilor.”

Operatorii germani văd această negociere eșuată ca o amenințare enormă pentru lanțul de aprovizionare și dau vina pe sindicate pentru întreruperile actuale.

Disputa declanșează o grevă în toate porturile germane, ceea ce provoacă creșterea congestionării transportului de containere - cu peste 2% din toate mărfurile transportate blocate în prezent în Marea Nordului.

„Ne-am îmbunătățit în mod repetat ofertele și am răspuns solicitărilor Ver.di. Nu și-au arătat dorința de a face compromisuri”, a declarat negociatorul ZDS Ulrike Riedel.

„Nu ne putem permite mai mult decât atât fără a pune în pericol existența continuă a companiilor. O nouă escaladare este complet disproporționată, având în vedere această ofertă și dăunează nu numai nouă, ci și Germaniei în ansamblu.

„Avem nevoie urgent de o mediere!”, mai susțin cei de la ZDS, o procedură a cărui necesitate Ver.di nu vede în prezent, potrivit Schwiegershausen-Güth.

Pe parcursul lunii iunie, în timpul negocierilor, sindicatul a avut greve de avertisment care au oprit fluxul comercial în unele porturi germane. Această încetinire a creat un haos imens în porturile din Țările de Jos, blocând containerele destinate Statelor Unite și țărilor din întreaga lume.

După haosul din aeroporturi, acum și porturile din toată lumea sunt blocate de nave pline de containere, pe fondul conflictului din Ucraina care afectează grav transporturile.

„Peste 4% din capacitatea globală de transport marfă este blocată în Marea Nordului şi nu poate fi nici încărcată şi nici descărcată", spunea recent expertul Vincent Stamer de la Institutul Mondial pentru Economie (IfW) în dialog cu DW. Pentru Marea Nordului această situaţie este „foarte neobişnuită”. Pentru Germania şi UE efectele se resimt în comerţul cu zonele îndepărtate, mai ales cu Asia, de unde trebuie livrate produse electronice, mobilă sau textile.

În Germania, situația e critică de-a dreptul pentru că, la toată această situație, se adaugă și eșecul negocierilor privind salariile. O nouă rundă de negocieri colective între sindicatul Ver.di și companiile portuare din Saxonia Inferioară, Bremen și Hamburg nu a reușit să ofere o ofertă validă. În replică, societățile portuare solicită acțiuni legale pentru a evita o criză a lanțului de aprovizionare.

Sindicatul cere o creștere a salariilor cu 1,20 euro/oră pentru cei aproximativ 12.000 de angajați, precum și o compensație reală în raport cu inflația pentru o perioadă de contract de negociere colectivă de 12 luni.

Pe de altă parte, Ver.di a prezentat o cerere de creștere a alocației anuale pentru operațiunile de containere complete cu 1.200 euro.

Recent, Asociația Centrală a Companiilor Porturilor Maritime Germane (ZDS) a declarat că oferta sa de creștere cu 12,5% a fost respinsă de Ver.di, deși ZDS a susținut că a îndeplinit toate cerințele sindicatului.

„Angajatorii nu satisfac suficient cererea noastră de compensare a inflației reale cu oferta disponibilă acum”, a respins negociatorul Ver.di Maya Schwiegershausen-Güth.

„Avem nevoie de compensații reale ale inflației, astfel încât angajații din toate companiile să nu rămână singuri cu consecințele creșterilor galopante ale prețurilor.”

Operatorii germani văd această negociere eșuată ca o amenințare enormă pentru lanțul de aprovizionare și dau vina pe sindicate pentru întreruperile actuale.

Disputa declanșează o grevă în toate porturile germane, ceea ce provoacă creșterea congestionării transportului de containere - cu peste 2% din toate mărfurile transportate blocate în prezent în Marea Nordului.

„Ne-am îmbunătățit în mod repetat ofertele și am răspuns solicitărilor Ver.di. Nu și-au arătat dorința de a face compromisuri”, a declarat negociatorul ZDS Ulrike Riedel.

„Nu ne putem permite mai mult decât atât fără a pune în pericol existența continuă a companiilor. O nouă escaladare este complet disproporționată, având în vedere această ofertă și dăunează nu numai nouă, ci și Germaniei în ansamblu.

„Avem nevoie urgent de o mediere!”, mai susțin cei de la ZDS, o procedură a cărui necesitate Ver.di nu vede în prezent, potrivit Schwiegershausen-Güth.

Pe parcursul lunii iunie, în timpul negocierilor, sindicatul a avut greve de avertisment care au oprit fluxul comercial în unele porturi germane. Această încetinire a creat un haos imens în porturile din Țările de Jos, blocând containerele destinate Statelor Unite și țărilor din întreaga lume.

 (Comentarii: 0)

Articole pe aceeasi tema:

Articole pe aceeasi tema: