Un român dă lovitura în Germania!! Ce este Blütenrein? 

Agronomul Paul Peteanu, originar din Cluj, scrie istorie în Germania, dar și în întreaga Europă, cu produsul său unic. Descoperit din întâmplare, antreprenorul român a văzut potențialul în busuiocul african în urma unei călătorii în Franța. Așa că a aruncat o privire mai atentă asupra tipului „exotic” de busuioc și a experimentat diferite tipuri de cultivare și posibile utilizări. În urmă cu 10 ani, Paul începea să aclimatizeze planta la temperaturile scăzute din Bavaria.

În același timp, românul de 46 ani dezvolta deja primele idei, în special pentru utilizarea florilor roșu-violet: pentru a rafina salate, pentru a asezona preparate din carne sau paste etc. Lui Paul Peteanu i-a venit repede ideea de a face un sirop care să aibă un gust răcoritor – Blütenrein - și, mai ales, să strălucească prin culoare.

Timp de mai bine de trei ani a perfecționat cultivarea și prelucrarea plantei. A început într-o zonă de la periferia orașului München, unde tufele de busuioc au găsit condiții bune și s-au putut dezvolta bine, iar astăzi cultivă deja busuioc pe o suprafață de peste 10.000 m².

La momentul de față, nemții sunt de-a dreptul fascinați de licoarea românului, fiind utilizată ca băutură răcoritoare ce este amestecată cu apă minerală sau cu alte băuturi alcoolice precum gin, votcă sau vin.

Succesul nu a întârziat să apară, astfel că, după Germania, au urmat și alte țări precum Austria, Elveția, Lichtenstein și Luxemburg care au preluat băutura românului. Blütenrein se vinde în rețelele Metro-Germania, Metro-Austria, Karstadt-Kaufhof-Germania, EDEKA-Germania, dar și în multe alte magazine mici și medii sau în lanțuri hoteliere, restaurante, rețele de catering.

„Intenţionam să aduc afacerea şi în România încă de acum aproape doi ani, însă a venit pandemia şi a trebuit să-mi schimb planurile. Deşi aveam programată o expansiune şi pe alte pieţe, criza m-a făcut să-mi regândesc stratregia, iar toate resursele pe care le-am avut le-am folosit pentru a conserva afacerea”, a declarat Paul Peteanu.

În plus, bună parte din potențialii săi parteneri de business au dat dovadă de neseriozitate. Cu toate acestea, românul a spus că nu dorește să renunțe la ideea de a-și aduce afacerea și pe meleagurile natale.

Băutura se vinde in sticle de 500 de ml, la prețuri cuprinse între 12,99 euro și 14,99 euro. Siropul aromat din busuioc african se vinde cu 15 euro în Germania.

Antreprenorul clujean s-a mutat încă de acum 25 de ani în Germania doar pentru a fi alături de iubita sa, cea care ulterior avea să-i devină soţie. El avea doar 20 de ani şi nu cunoştea deloc limba germană, însă tocmai avântul tinereții l-a împins să facă acest pas fără să stea prea mult pe gânduri.

Pentru el este important ca totul să rămână natural - nu există fertilizare pentru a obține o calitate naturală înaltă a produselor. În plus, cultivarea busuiocului servește și ecosistemului, deoarece solul nu este epuizat, iar plantele nu formează doar un contrast vizual cu celelalte (mono)culturi.

Paul Peteanu a început să vândă produse din flori de busuioc sub denumirea Paul's Selection - atelierul lui de idei pentru dezvoltarea de noi tendințe, rețete și metode de procesare.

                                                                    sursă foto: www.blueten-rein.de

Agronomul Paul Peteanu, originar din Cluj, scrie istorie în Germania, dar și în întreaga Europă, cu produsul său unic. Descoperit din întâmplare, antreprenorul român a văzut potențialul în busuiocul african în urma unei călătorii în Franța. Așa că a aruncat o privire mai atentă asupra tipului „exotic” de busuioc și a experimentat diferite tipuri de cultivare și posibile utilizări. În urmă cu 10 ani, Paul începea să aclimatizeze planta la temperaturile scăzute din Bavaria.

În același timp, românul de 46 ani dezvolta deja primele idei, în special pentru utilizarea florilor roșu-violet: pentru a rafina salate, pentru a asezona preparate din carne sau paste etc. Lui Paul Peteanu i-a venit repede ideea de a face un sirop care să aibă un gust răcoritor – Blütenrein - și, mai ales, să strălucească prin culoare.

Timp de mai bine de trei ani a perfecționat cultivarea și prelucrarea plantei. A început într-o zonă de la periferia orașului München, unde tufele de busuioc au găsit condiții bune și s-au putut dezvolta bine, iar astăzi cultivă deja busuioc pe o suprafață de peste 10.000 m².

La momentul de față, nemții sunt de-a dreptul fascinați de licoarea românului, fiind utilizată ca băutură răcoritoare ce este amestecată cu apă minerală sau cu alte băuturi alcoolice precum gin, votcă sau vin.

Succesul nu a întârziat să apară, astfel că, după Germania, au urmat și alte țări precum Austria, Elveția, Lichtenstein și Luxemburg care au preluat băutura românului. Blütenrein se vinde în rețelele Metro-Germania, Metro-Austria, Karstadt-Kaufhof-Germania, EDEKA-Germania, dar și în multe alte magazine mici și medii sau în lanțuri hoteliere, restaurante, rețele de catering.

„Intenţionam să aduc afacerea şi în România încă de acum aproape doi ani, însă a venit pandemia şi a trebuit să-mi schimb planurile. Deşi aveam programată o expansiune şi pe alte pieţe, criza m-a făcut să-mi regândesc stratregia, iar toate resursele pe care le-am avut le-am folosit pentru a conserva afacerea”, a declarat Paul Peteanu.

În plus, bună parte din potențialii săi parteneri de business au dat dovadă de neseriozitate. Cu toate acestea, românul a spus că nu dorește să renunțe la ideea de a-și aduce afacerea și pe meleagurile natale.

Băutura se vinde in sticle de 500 de ml, la prețuri cuprinse între 12,99 euro și 14,99 euro. Siropul aromat din busuioc african se vinde cu 15 euro în Germania.

Antreprenorul clujean s-a mutat încă de acum 25 de ani în Germania doar pentru a fi alături de iubita sa, cea care ulterior avea să-i devină soţie. El avea doar 20 de ani şi nu cunoştea deloc limba germană, însă tocmai avântul tinereții l-a împins să facă acest pas fără să stea prea mult pe gânduri.

Pentru el este important ca totul să rămână natural - nu există fertilizare pentru a obține o calitate naturală înaltă a produselor. În plus, cultivarea busuiocului servește și ecosistemului, deoarece solul nu este epuizat, iar plantele nu formează doar un contrast vizual cu celelalte (mono)culturi.

Paul Peteanu a început să vândă produse din flori de busuioc sub denumirea Paul's Selection - atelierul lui de idei pentru dezvoltarea de noi tendințe, rețete și metode de procesare.

                                                                    sursă foto: www.blueten-rein.de

 (Comentarii: 0)

Articole pe aceeasi tema:

Articole pe aceeasi tema: