Promovare total neinspirată a KFC în Germania 

Producătorul gigant de fast-food din America – KFC - a trimis un mesaj de promovare către utilizatorii aplicației sale din Germania, atrăgându-și o ploaie de critici.

„De Ziua comemorării nopții pogromului nazist (Kristallnacht), răsfățați-vă cu mai multă brânză fragedă cu pui crocant!" – așa suna textul promoțional.

Aproximativ o oră mai târziu, compania americană a trimis un nou mesaj în care spune că a fost vorba de o „greșeală" și și-a cerut scuze pentru asocierea sinistră și jignitoare.

„În urma unei erori în sistemul nostru, am trimis un mesaj incorect și nepotrivit prin intermediul aplicației noastre", a explicat KFC. "Ne pare rău, ne vom revizui imediat procedurile interne pentru a ne asigura că acest lucru nu se va mai întâmpla", s-a scuzat gigantul american.

Notificarea a stârnit șoc și indignare pe rețelele de socializare, multe dintre ele postând capturi de ecran ale mesajului trimis.

„Nu, nu vreau niciun fel de brânză moale cu pui crocant pe 9 noiembrie”, a scris un utilizator de Twitter.

„Cât de neconformist poți fi în Noaptea Pogromului Reich”, a scris pe și Dalia Grinfeld, director asociat pentru afaceri europene din cadrul Ligii Anti-Defăimare. „Să vă fie rușine!"

Experții în rețelele sociale din Germania au spus că au fost uimiți de faptul că gigantul american nu are niciun mecanism de verificare pentru a detecta gafa, aparent observând abia după ce li s-a raportat că mesajul eronat a dispărut.

În plus, specialiștii în marketing îi suspectează pe cei de la KFC de o eroare, totuși, voită și o promovare dusă la extrem, cu orice preț.

Tabloidul Bild a numit greșeala „insipidă” și a spus că este „o reclamă la fast-food făcută pe seama victimelor regimului nazist”.

„Noaptea de cristal sau Noaptea geamurilor sparte/Kristallnacht" a fost un pogrom masiv comis în Germania nazistă împotriva evreilor și este comemorată an de an pe 9 noiembrie. Asta după ce, în 1938, naziștii au incendiat și jefuit sinagogi și afaceri deținute de evrei în toată Germania, în ceea ce este considerat, în general, începutul eforturilor celui de-al Treilea Reich de a distruge evreii. Se estimează că cel puțin 91 de persoane au murit în violențe, în timp ce 30.000 au fost deportate și trimise în lagăre de concentrare și sute de afaceri au fost distruse.

Incidentul a amintit de alte sloganuri publicitare de tip fast-food, cum ar fi atunci când, în 2019, McDonald’s din Portugalia a folosit sloganul campaniei „Sundae Bloody Sundae” într-o campanie de Halloween pentru budincile sale de înghețată. A retras campania după proteste, insistând că nu a intenționat niciodată să se refere la Duminica Sângeroasă din 1972, când parașutiștii britanici au împușcat demonstranții la un marș pentru drepturile civile în Derry, Irlanda de Nord.

 

Producătorul gigant de fast-food din America – KFC - a trimis un mesaj de promovare către utilizatorii aplicației sale din Germania, atrăgându-și o ploaie de critici.

„De Ziua comemorării nopții pogromului nazist (Kristallnacht), răsfățați-vă cu mai multă brânză fragedă cu pui crocant!" – așa suna textul promoțional.

Aproximativ o oră mai târziu, compania americană a trimis un nou mesaj în care spune că a fost vorba de o „greșeală" și și-a cerut scuze pentru asocierea sinistră și jignitoare.

„În urma unei erori în sistemul nostru, am trimis un mesaj incorect și nepotrivit prin intermediul aplicației noastre", a explicat KFC. "Ne pare rău, ne vom revizui imediat procedurile interne pentru a ne asigura că acest lucru nu se va mai întâmpla", s-a scuzat gigantul american.

Notificarea a stârnit șoc și indignare pe rețelele de socializare, multe dintre ele postând capturi de ecran ale mesajului trimis.

„Nu, nu vreau niciun fel de brânză moale cu pui crocant pe 9 noiembrie”, a scris un utilizator de Twitter.

„Cât de neconformist poți fi în Noaptea Pogromului Reich”, a scris pe și Dalia Grinfeld, director asociat pentru afaceri europene din cadrul Ligii Anti-Defăimare. „Să vă fie rușine!"

Experții în rețelele sociale din Germania au spus că au fost uimiți de faptul că gigantul american nu are niciun mecanism de verificare pentru a detecta gafa, aparent observând abia după ce li s-a raportat că mesajul eronat a dispărut.

În plus, specialiștii în marketing îi suspectează pe cei de la KFC de o eroare, totuși, voită și o promovare dusă la extrem, cu orice preț.

Tabloidul Bild a numit greșeala „insipidă” și a spus că este „o reclamă la fast-food făcută pe seama victimelor regimului nazist”.

„Noaptea de cristal sau Noaptea geamurilor sparte/Kristallnacht" a fost un pogrom masiv comis în Germania nazistă împotriva evreilor și este comemorată an de an pe 9 noiembrie. Asta după ce, în 1938, naziștii au incendiat și jefuit sinagogi și afaceri deținute de evrei în toată Germania, în ceea ce este considerat, în general, începutul eforturilor celui de-al Treilea Reich de a distruge evreii. Se estimează că cel puțin 91 de persoane au murit în violențe, în timp ce 30.000 au fost deportate și trimise în lagăre de concentrare și sute de afaceri au fost distruse.

Incidentul a amintit de alte sloganuri publicitare de tip fast-food, cum ar fi atunci când, în 2019, McDonald’s din Portugalia a folosit sloganul campaniei „Sundae Bloody Sundae” într-o campanie de Halloween pentru budincile sale de înghețată. A retras campania după proteste, insistând că nu a intenționat niciodată să se refere la Duminica Sângeroasă din 1972, când parașutiștii britanici au împușcat demonstranții la un marș pentru drepturile civile în Derry, Irlanda de Nord.

 

 (Comentarii: 0)

Articole pe aceeasi tema:

Articole pe aceeasi tema: