Perspective sumbre în Germania! Urmează concedieri și falimente... 

Pentru a face față creșterii prețurilor la energie, tot mai multe companii germane au în vedere să facă restructurări de angajați, informează TheLocal.de.

Așadar, aproximativ 25% dintre companiile germane plănuiesc concedieri ca măsură de economisire a costurilor, potrivit unui sondaj efectuat pe 1.080 de firme germane de Stiftung Familienunternehmen din Munchen, comparativ cu 14% în sondajul realizat în aprilie.

În plus, 90% dintre cele mai multe companii mici sau mijlocii chestionate fie plănuiesc să-și crească prețurile, fie au făcut-o deja.

„Rezultatele ridică un semnal de alarmă”, a declarat Rainer Kirchdorfer, președintele Stiftung Familienunternehmen. „Companiile reduc producția în Germania sau mută producția în locuri în care costurile cu energia, taxele și sarcinile birocratice sunt mai mici”, a mai spus acesta.

Aproximativ 9% dintre companii se gândesc serios să-și mute producția în străinătate, spre deosebire de doar 6% în urmă cu șase luni, potrivit sondajului.

Reducere suplimentară a costurilor

Alți 82% au planificat să investească în „eficiență energetică” în perspectiva costurilor în creștere ale gazelor naturale, pe care Germania le-a dublat din 2021. Multe dintre firme și-au exprimat sprijinul pentru creșterea utilizării energiei nucleare, la care Germania a renunțat treptat.

Ca măsură suplimentară, 13% dintre companii – aproximativ 1 din 8 – iau în considerare oprirea producției, comparativ cu 6 procente în aprilie.

În 2022, costurile cu energia au reprezentat în medie 8,2% din vânzările totale. În 2021, cifra a fost de doar 5,1%.

Potrivit unui alt sondaj recent al Institutului de Cercetare Economică (Ifo), doar puțin sub 1 din 3 companii germane are un plan de urgență în vigoare pentru a face față crizei energetice.

Companiile mai mici, în special, nu dispuneau de un astfel de plan. „Cu cât compania era mai mică, cu atât mai rar au fost luate măsuri”, a spus cercetătorul Ifo Johanna Garnitz.

„Pentru companiile cu peste 500 de angajați, 60% au luat măsurile de precauție corespunzătoare.”

Pentru companiile cu până la 50 de angajați, cifra a scăzut la 15%, a spus ea.

Cea mai utilizată măsură pentru a economisi energie și a amortiza costurile crescute a fost scăderea temperaturii clădirii, potrivit Ifo. În plus, companiile au cerut o reducere a orelor suplimentare și a concediilor, mai multă muncă de acasă (telemuncă) și Kurzarbeit, sau muncă cu normă redusă.

Falimente în lanț

În pofida susţinerii substanţiale din partea statului de care au beneficiat în pandemie, companiile germane îşi văd redresarea ameninţată din cauza costului în creştere al energiei şi rambursării datoriilor, dublat de presiunile inflaţioniste. Falimentele, în special din rândul companiilor mici şi mijlocii, au crescut constant în acest an, iar acest trend crescător este aşteptat să continue şi în 2023, atât în Germania, cât și la nivelul întregii Uniuni Europene.

Chiar dacă Germania a asistat la o scădere a numărului de falimente corporate cu aproape 20%, cea mai puternică economie a Europei se pregăteşte pentru o creştere semnificativă în contextul crizei energetice.

Deja, companii cu o vechime de peste 100 de ani îşi anunţă falimentul. Un exemplu în acest sens este dat de producătorul de săpun Kappus, cea mai veche companie germană, cu o experiență pe piață de 170 de ani, care și-a declarat insolvența. Restul, de peste 100 de ani, aparţin unor industrii variate: alimente, construcţii şi auto. Printre acestea, producătorul de dulciuri Bodet, Borgers - furnizor pentru industria auto şi compania de construcţii Wolff Hochund Ingenieurbau, cu o vechime de 125 de ani. Toate invocă creşterea costurilor operaţionale.

Se apropie recesiunea?

Economia germană, ale cărei industrii avide de energie se bazau în mare măsură pe gazul rusesc înainte de război, se estimează că se va reduce cu 0,4% în 2023, potrivit cifrelor publicate de raportul S&P Global Market Intelligence. Atât industria de producție, cât și serviciile din Germania prezentau rate accelerate de contracție, ceea ce ar putea determina companiile să aplice concedieri, arată sondajul.

Întreprinderile germane se declară „profund pesimiste” în ceea ce privește anul următor, se arată în raport, deoarece creșterea costurilor cu energie are impact asupra Europei în ansamblu.

O recesiune la nivelul întregii zone euro „pare din ce în ce mai inevitabilă”, a declarat economistul șef al S&P Global Market Intelligence, Chris Williamson.

 

Pentru a face față creșterii prețurilor la energie, tot mai multe companii germane au în vedere să facă restructurări de angajați, informează TheLocal.de.

Așadar, aproximativ 25% dintre companiile germane plănuiesc concedieri ca măsură de economisire a costurilor, potrivit unui sondaj efectuat pe 1.080 de firme germane de Stiftung Familienunternehmen din Munchen, comparativ cu 14% în sondajul realizat în aprilie.

În plus, 90% dintre cele mai multe companii mici sau mijlocii chestionate fie plănuiesc să-și crească prețurile, fie au făcut-o deja.

„Rezultatele ridică un semnal de alarmă”, a declarat Rainer Kirchdorfer, președintele Stiftung Familienunternehmen. „Companiile reduc producția în Germania sau mută producția în locuri în care costurile cu energia, taxele și sarcinile birocratice sunt mai mici”, a mai spus acesta.

Aproximativ 9% dintre companii se gândesc serios să-și mute producția în străinătate, spre deosebire de doar 6% în urmă cu șase luni, potrivit sondajului.

Reducere suplimentară a costurilor

Alți 82% au planificat să investească în „eficiență energetică” în perspectiva costurilor în creștere ale gazelor naturale, pe care Germania le-a dublat din 2021. Multe dintre firme și-au exprimat sprijinul pentru creșterea utilizării energiei nucleare, la care Germania a renunțat treptat.

Ca măsură suplimentară, 13% dintre companii – aproximativ 1 din 8 – iau în considerare oprirea producției, comparativ cu 6 procente în aprilie.

În 2022, costurile cu energia au reprezentat în medie 8,2% din vânzările totale. În 2021, cifra a fost de doar 5,1%.

Potrivit unui alt sondaj recent al Institutului de Cercetare Economică (Ifo), doar puțin sub 1 din 3 companii germane are un plan de urgență în vigoare pentru a face față crizei energetice.

Companiile mai mici, în special, nu dispuneau de un astfel de plan. „Cu cât compania era mai mică, cu atât mai rar au fost luate măsuri”, a spus cercetătorul Ifo Johanna Garnitz.

„Pentru companiile cu peste 500 de angajați, 60% au luat măsurile de precauție corespunzătoare.”

Pentru companiile cu până la 50 de angajați, cifra a scăzut la 15%, a spus ea.

Cea mai utilizată măsură pentru a economisi energie și a amortiza costurile crescute a fost scăderea temperaturii clădirii, potrivit Ifo. În plus, companiile au cerut o reducere a orelor suplimentare și a concediilor, mai multă muncă de acasă (telemuncă) și Kurzarbeit, sau muncă cu normă redusă.

Falimente în lanț

În pofida susţinerii substanţiale din partea statului de care au beneficiat în pandemie, companiile germane îşi văd redresarea ameninţată din cauza costului în creştere al energiei şi rambursării datoriilor, dublat de presiunile inflaţioniste. Falimentele, în special din rândul companiilor mici şi mijlocii, au crescut constant în acest an, iar acest trend crescător este aşteptat să continue şi în 2023, atât în Germania, cât și la nivelul întregii Uniuni Europene.

Chiar dacă Germania a asistat la o scădere a numărului de falimente corporate cu aproape 20%, cea mai puternică economie a Europei se pregăteşte pentru o creştere semnificativă în contextul crizei energetice.

Deja, companii cu o vechime de peste 100 de ani îşi anunţă falimentul. Un exemplu în acest sens este dat de producătorul de săpun Kappus, cea mai veche companie germană, cu o experiență pe piață de 170 de ani, care și-a declarat insolvența. Restul, de peste 100 de ani, aparţin unor industrii variate: alimente, construcţii şi auto. Printre acestea, producătorul de dulciuri Bodet, Borgers - furnizor pentru industria auto şi compania de construcţii Wolff Hochund Ingenieurbau, cu o vechime de 125 de ani. Toate invocă creşterea costurilor operaţionale.

Se apropie recesiunea?

Economia germană, ale cărei industrii avide de energie se bazau în mare măsură pe gazul rusesc înainte de război, se estimează că se va reduce cu 0,4% în 2023, potrivit cifrelor publicate de raportul S&P Global Market Intelligence. Atât industria de producție, cât și serviciile din Germania prezentau rate accelerate de contracție, ceea ce ar putea determina companiile să aplice concedieri, arată sondajul.

Întreprinderile germane se declară „profund pesimiste” în ceea ce privește anul următor, se arată în raport, deoarece creșterea costurilor cu energie are impact asupra Europei în ansamblu.

O recesiune la nivelul întregii zone euro „pare din ce în ce mai inevitabilă”, a declarat economistul șef al S&P Global Market Intelligence, Chris Williamson.

 

 (Comentarii: 0)

Articole pe aceeasi tema:

Articole pe aceeasi tema: