Germania: Atenție, șomeri! Ce se întâmplă cu Bürgergeld? 

Mai merită să muncești în Germania? Această întrebare este în prezent unul dintre principalele subiecte fierbinți în politica federală în vederea dezbaterii privind veniturile cetățenilor. Motivul? Înlocuirea Hartz IV cu Bürgergeld!

Cel puțin deocamdată această mișcare mai are de așteptat. Ajutorul pe termen lung pentru șomerii Hartz IV nu va fi înlocuit! Reformarea planificată de către guvernul german a sistemului de beneficii sociale Hartz IV a fost oprită, după ce controversatul proiect Bürgergeld („alocația pentru cetățeni”) nu a primit săptămâna aceasta numărul de voturi necesar din partea Bundesrat - Camera superioară a parlamentului german, informează TheLocal.de. Având în vedere rata în continuă creștere a inflației, o majorare rapidă a beneficiilor standard, fie cu numele Hartz IV sau Bürgergeld, este neapărat necesară.

În ultimele săptămâni, fracțiunea conservatoare CDU/CSU din parlamentul german a anunțat că va respinge reformele propuse de guvern, care trecuseră deja prin Bundestag.

În Germania, reformele la nivel federal trebuie să fie trecute prin Bundestag și Bundesrat înainte de a putea fi semnate în lege de către președintele federal. Din moment ce reforma a fost respinsă, o comisie de mediere între Bundestag și Bundesrat trebuie să caute acum un compromis până la sfârșitul finele acestei luni. Întrebarea e cât de realist e acest termen? – altfel Bürgergeld ar putea deveni un proiect eșuat..

Cei 32 de membri – câte 16 din Bundesrat și Bundestag – se vor reuni, vor dezbate prezenta lege în părți individuale și vor găsi linii comune punct cu punct. Dacă reușește, ceea ce este de obicei cazul, atunci proiectul de lege trebuie adoptat din nou în noua sa versiune de către Bundestag și apoi și de către Bundesrat.

De ce este Bürgergeld atât de controversat?

Opoziția Creștin Democraților (CDU) și partidul său soră CSU s-au opus reformei planificate Bürgergeld încă de la început și au precizat de câteva săptămâni că dorește să împiedice intrarea în vigoare a acesteia. Liderul CDU Friedrich Merz se referă la reformă drept „așa-numitul venit al cetățenilor” și consideră că este o cale către un venit de bază necondiționat. Liderul regional al Bavariei, Markus Söder (CSU), și-a exprimat în mod repetat opoziția și consideră că veniturile cetățenilor sunt „nedrepte din punct de vedere social”.

În timp ce CDU/CSU sunt în favoarea plăților standard mai ridicate pentru beneficiarii de alocații, criticile lor sunt îndreptate împotriva regulilor individuale, despre care susțin că stabilesc „stimulente greșite”.

Unul dintre principalele puncte de criză pentru Uniune este faptul că, în conformitate cu noile reguli, va exista o „perioadă de încredere” inițială de șase luni, în timpul căreia solicitanții s-ar confrunta cu reduceri limitate ale beneficiilor dacă pierd mai multe întâlniri la Oficiul pentru Ocuparea Forței de Muncă sau refuză o ofertă de muncă rezonabilă.

Liderul regional bavarez, Markus Söder, a numit „complet absurd” faptul că, în ciuda lipsei de forță de muncă, „s-ar putea să nu existe nici măcar posibilitatea de a motiva pe cineva să accepte un loc de muncă”.

Un alt punct de conflict este faptul că beneficiile urmează să fie acordate pentru 24 de luni chiar dacă există „active substanțiale”. Conform noilor planuri, solicitanții ar putea dețin economii în valoare de 60.000 de euro și ar putea solicita în continuare indemnizație de șomaj.

Secretarul general al CDU, Mario Czaja, a criticat cuantumul activelor scutite de impozit ca fiind „profund antisocial” în ceea ce privește familiile care au muncit și au plătit impozite pentru a finanța veniturile cetățeanului. Oficiul Federal de Audit a numit și limitele de scutire „disproporționat de ridicate”.

O altă parte controversată a reformelor propuse de la Bürgergeld se referă la dimensiunea locuinței beneficiarilor. Ca și în cazul Harz IV, costurile de închiriere ar fi plătite de Jobcentre pentru beneficiarii veniturilor noilor cetățeni, dar primii doi ani ar fi o perioadă de grație, ceea ce înseamnă că beneficiarii nu sunt obligați să locuiască într-un spațiu limitat. Abia după doi ani, Jobcentre ar putea cere solicitanților să caute o locuință mai mică, cu 45 de metri pătrați pentru o gospodărie de o persoană și 15 metri pătrați pentru fiecare persoană în plus.

Din 2023, Hartz IV devine Bürgergeld. Astfel, de la începutul anului viitor, peste 5 milioane de oameni ar urma să beneficieze de indemnizații mai mari. Alocația pentru cetățeni nu trebuie confundată cu venitul de bază necondiționat, deoarece nu orice cetățean are dreptul să primească Bürgergeld.

Cum se calculează Bürgergeld?

Rata de bază a ajutorului Bürgergeld ar urma să se majoreze de la 449 euro la 502 euro din ianuarie 2023. Aceasta echivalează cu o creștere a ratei de bază actuale cu 53 de euro pe lună. Adulții care locuiesc cu parteneri vor primi 451 de euro, iar tinerii de peste 14 ani vor primi 420 de euro. Copiii cu vârsta între 6-14 ani vor avea dreptul la 348 euro, iar cei sub șase ani, 318 euro.

Mai merită să muncești în Germania? Această întrebare este în prezent unul dintre principalele subiecte fierbinți în politica federală în vederea dezbaterii privind veniturile cetățenilor. Motivul? Înlocuirea Hartz IV cu Bürgergeld!

Cel puțin deocamdată această mișcare mai are de așteptat. Ajutorul pe termen lung pentru șomerii Hartz IV nu va fi înlocuit! Reformarea planificată de către guvernul german a sistemului de beneficii sociale Hartz IV a fost oprită, după ce controversatul proiect Bürgergeld („alocația pentru cetățeni”) nu a primit săptămâna aceasta numărul de voturi necesar din partea Bundesrat - Camera superioară a parlamentului german, informează TheLocal.de. Având în vedere rata în continuă creștere a inflației, o majorare rapidă a beneficiilor standard, fie cu numele Hartz IV sau Bürgergeld, este neapărat necesară.

În ultimele săptămâni, fracțiunea conservatoare CDU/CSU din parlamentul german a anunțat că va respinge reformele propuse de guvern, care trecuseră deja prin Bundestag.

În Germania, reformele la nivel federal trebuie să fie trecute prin Bundestag și Bundesrat înainte de a putea fi semnate în lege de către președintele federal. Din moment ce reforma a fost respinsă, o comisie de mediere între Bundestag și Bundesrat trebuie să caute acum un compromis până la sfârșitul finele acestei luni. Întrebarea e cât de realist e acest termen? – altfel Bürgergeld ar putea deveni un proiect eșuat..

Cei 32 de membri – câte 16 din Bundesrat și Bundestag – se vor reuni, vor dezbate prezenta lege în părți individuale și vor găsi linii comune punct cu punct. Dacă reușește, ceea ce este de obicei cazul, atunci proiectul de lege trebuie adoptat din nou în noua sa versiune de către Bundestag și apoi și de către Bundesrat.

De ce este Bürgergeld atât de controversat?

Opoziția Creștin Democraților (CDU) și partidul său soră CSU s-au opus reformei planificate Bürgergeld încă de la început și au precizat de câteva săptămâni că dorește să împiedice intrarea în vigoare a acesteia. Liderul CDU Friedrich Merz se referă la reformă drept „așa-numitul venit al cetățenilor” și consideră că este o cale către un venit de bază necondiționat. Liderul regional al Bavariei, Markus Söder (CSU), și-a exprimat în mod repetat opoziția și consideră că veniturile cetățenilor sunt „nedrepte din punct de vedere social”.

În timp ce CDU/CSU sunt în favoarea plăților standard mai ridicate pentru beneficiarii de alocații, criticile lor sunt îndreptate împotriva regulilor individuale, despre care susțin că stabilesc „stimulente greșite”.

Unul dintre principalele puncte de criză pentru Uniune este faptul că, în conformitate cu noile reguli, va exista o „perioadă de încredere” inițială de șase luni, în timpul căreia solicitanții s-ar confrunta cu reduceri limitate ale beneficiilor dacă pierd mai multe întâlniri la Oficiul pentru Ocuparea Forței de Muncă sau refuză o ofertă de muncă rezonabilă.

Liderul regional bavarez, Markus Söder, a numit „complet absurd” faptul că, în ciuda lipsei de forță de muncă, „s-ar putea să nu existe nici măcar posibilitatea de a motiva pe cineva să accepte un loc de muncă”.

Un alt punct de conflict este faptul că beneficiile urmează să fie acordate pentru 24 de luni chiar dacă există „active substanțiale”. Conform noilor planuri, solicitanții ar putea dețin economii în valoare de 60.000 de euro și ar putea solicita în continuare indemnizație de șomaj.

Secretarul general al CDU, Mario Czaja, a criticat cuantumul activelor scutite de impozit ca fiind „profund antisocial” în ceea ce privește familiile care au muncit și au plătit impozite pentru a finanța veniturile cetățeanului. Oficiul Federal de Audit a numit și limitele de scutire „disproporționat de ridicate”.

O altă parte controversată a reformelor propuse de la Bürgergeld se referă la dimensiunea locuinței beneficiarilor. Ca și în cazul Harz IV, costurile de închiriere ar fi plătite de Jobcentre pentru beneficiarii veniturilor noilor cetățeni, dar primii doi ani ar fi o perioadă de grație, ceea ce înseamnă că beneficiarii nu sunt obligați să locuiască într-un spațiu limitat. Abia după doi ani, Jobcentre ar putea cere solicitanților să caute o locuință mai mică, cu 45 de metri pătrați pentru o gospodărie de o persoană și 15 metri pătrați pentru fiecare persoană în plus.

Din 2023, Hartz IV devine Bürgergeld. Astfel, de la începutul anului viitor, peste 5 milioane de oameni ar urma să beneficieze de indemnizații mai mari. Alocația pentru cetățeni nu trebuie confundată cu venitul de bază necondiționat, deoarece nu orice cetățean are dreptul să primească Bürgergeld.

Cum se calculează Bürgergeld?

Rata de bază a ajutorului Bürgergeld ar urma să se majoreze de la 449 euro la 502 euro din ianuarie 2023. Aceasta echivalează cu o creștere a ratei de bază actuale cu 53 de euro pe lună. Adulții care locuiesc cu parteneri vor primi 451 de euro, iar tinerii de peste 14 ani vor primi 420 de euro. Copiii cu vârsta între 6-14 ani vor avea dreptul la 348 euro, iar cei sub șase ani, 318 euro.

 (Comentarii: 0)

Articole pe aceeasi tema:

Articole pe aceeasi tema: