Cu mașina în Germania? Iată când e cel mai bine să alimentezi... 

Alimentarea cu combustibil este o operațiune pe care orice șofer o face relativ frecvent, în funcție de cât de mult circulă cu mașina, chiar dacă prețurile au luat-o razna în ultima perioadă. Aparent, este o operațiune simplă. Dar, dacă privești lucrurile din mai multe perspective, vei vedea că trebuie să ții cont de anumite detalii.

Din perspectiva economisirii la bugetul propriu, șoferii din Germania pot salva niște bani alimentându-și rezervorul cu combustibil în anumite momente ale zilei. Oricine conduce în Republica Federală în acest moment va realiza că prețurile la combustibil se modifică frecvent în cursul zilei.

Un studiu recent al Clubului Auto German (ADAC) a arătat că oamenii care își alimentează mașinile seara pot economisi bani, potrivit TheLocal.de.

În iulie, ADAC a găsit o diferență medie de 12 cenți/litru între ora de vârf a dimineții și orele de seară. Cea mai ieftină oră pentru a obține combustibil a fost între 21:00 și puțin înainte de 22:00.

Anul acesta, ADAC a repetat sondajul anual din luna mai în luna iulie pentru a urmări evoluția prețurilor la combustibil pe parcursul zilei.

Decizia de a relua studiul a avut la bază turbulențele continue de pe piețele internaționale, precum și reducerea accizei pe benzină și motorină, valabilă timp de trei luni - iunie, iulie și august, ca parte a pachetului de măsuri luat de guvernul german menit să ofere populației un oarecare ajutor financiar în timpul crizei energetice. Ceea ce înseamnă că evoluția tipică a prețurilor a fost pusă sub semnul întrebării, spun experții.

În studiul repetat în această vară, ADAC a descoperit că nu s-a schimbat mare lucru în ceea ce privește prețurile zilnice fluctuante ale combustibilului.

De obicei, costurile cresc de la aproximativ 5 dimineața până la ora de vârf a dimineții, la aproximativ 7 dimineața. În iulie, prețurile atât pentru motorină, cât și pentru benzină au fost atunci cu 8 cenți mai mari decât media zilnică.

De la acest vârf, curba prețului pentru ambii carburanți scade apoi în valuri.

De la începutul după-amiezii, prețul este de obicei sub media zilnică. De la puțin după ora 16 până la puțin înainte de 22:00, este cu cel puțin 2 cenți mai mic, cu ușoare fluctuații.

Dacă umpleți cu puțin înainte de ora 19 sau între 21 și puțin înainte de 22, puteți economisi mai mult: până la 4 cenți față de media zilnică. Noaptea abia dacă se modifică prețul pentru umplerea rezervorului.

Diferența de 12 cenți dintre E10 și motorină este relativ mare. Din 2015, ADAC a efectuat sondajul o dată pe an, în luna mai. Niciodată nu a găsit o diferență mai mare între dimineața și seara pentru E10 și o singură dată înainte pentru motorină: în luna mai a acestui an a fost de 17 cenți.

Din perspectiva menținerii fiabilității mașinii, specialiștii recomandă ca operațiunea de realimentare să fie efectuată fie dimineața devreme, fie seara târziu. Asta pentru că, în aceste momente ale zilei, vremea este mai răcoroasă. Este știut faptul că la temperaturi ridicate, rezervorul se încălzește, iar carburantul se dilată și își pierde din proprietăți.

Alimentarea cu combustibil este o operațiune pe care orice șofer o face relativ frecvent, în funcție de cât de mult circulă cu mașina, chiar dacă prețurile au luat-o razna în ultima perioadă. Aparent, este o operațiune simplă. Dar, dacă privești lucrurile din mai multe perspective, vei vedea că trebuie să ții cont de anumite detalii.

Din perspectiva economisirii la bugetul propriu, șoferii din Germania pot salva niște bani alimentându-și rezervorul cu combustibil în anumite momente ale zilei. Oricine conduce în Republica Federală în acest moment va realiza că prețurile la combustibil se modifică frecvent în cursul zilei.

Un studiu recent al Clubului Auto German (ADAC) a arătat că oamenii care își alimentează mașinile seara pot economisi bani, potrivit TheLocal.de.

În iulie, ADAC a găsit o diferență medie de 12 cenți/litru între ora de vârf a dimineții și orele de seară. Cea mai ieftină oră pentru a obține combustibil a fost între 21:00 și puțin înainte de 22:00.

Anul acesta, ADAC a repetat sondajul anual din luna mai în luna iulie pentru a urmări evoluția prețurilor la combustibil pe parcursul zilei.

Decizia de a relua studiul a avut la bază turbulențele continue de pe piețele internaționale, precum și reducerea accizei pe benzină și motorină, valabilă timp de trei luni - iunie, iulie și august, ca parte a pachetului de măsuri luat de guvernul german menit să ofere populației un oarecare ajutor financiar în timpul crizei energetice. Ceea ce înseamnă că evoluția tipică a prețurilor a fost pusă sub semnul întrebării, spun experții.

În studiul repetat în această vară, ADAC a descoperit că nu s-a schimbat mare lucru în ceea ce privește prețurile zilnice fluctuante ale combustibilului.

De obicei, costurile cresc de la aproximativ 5 dimineața până la ora de vârf a dimineții, la aproximativ 7 dimineața. În iulie, prețurile atât pentru motorină, cât și pentru benzină au fost atunci cu 8 cenți mai mari decât media zilnică.

De la acest vârf, curba prețului pentru ambii carburanți scade apoi în valuri.

De la începutul după-amiezii, prețul este de obicei sub media zilnică. De la puțin după ora 16 până la puțin înainte de 22:00, este cu cel puțin 2 cenți mai mic, cu ușoare fluctuații.

Dacă umpleți cu puțin înainte de ora 19 sau între 21 și puțin înainte de 22, puteți economisi mai mult: până la 4 cenți față de media zilnică. Noaptea abia dacă se modifică prețul pentru umplerea rezervorului.

Diferența de 12 cenți dintre E10 și motorină este relativ mare. Din 2015, ADAC a efectuat sondajul o dată pe an, în luna mai. Niciodată nu a găsit o diferență mai mare între dimineața și seara pentru E10 și o singură dată înainte pentru motorină: în luna mai a acestui an a fost de 17 cenți.

Din perspectiva menținerii fiabilității mașinii, specialiștii recomandă ca operațiunea de realimentare să fie efectuată fie dimineața devreme, fie seara târziu. Asta pentru că, în aceste momente ale zilei, vremea este mai răcoroasă. Este știut faptul că la temperaturi ridicate, rezervorul se încălzește, iar carburantul se dilată și își pierde din proprietăți.

 (Comentarii: 0)

Articole pe aceeasi tema:

Articole pe aceeasi tema: