Ce drepturi ai dacă un tren întârzie sau e anulat în Germania? 

Întârzierile și anulările din cadrul rețelei feroviare germane nu sunt neobișnuite, dar nu toată lumea este la curent cu drepturile pe care le au pasagerii în astfel de situații. Conform celor mai recente statistici Deutsche Bahn, 1 din 4 trenuri de lungă distanță a ajuns cu întârziere la destinație la finele anului trecut. În timp ce pasagerii din transportul regional s-au descurcat ceva mai bine, mai mult de 1 din 20 de trenuri din rețeaua regională a înregistrat, de asemenea, întârzieri.

Pe măsură ce întârzierile minore de călătorie sunt o realitate, cele pe o perioadă mai lungă sau anulările pot ruina de-a dreptul excursiile de o zi, weekendurile și vizitele la familie și prieteni. Și când au loc incidente majore, cum ar fi greve naționale și accidente feroviare, călătoriile pot deveni aproape imposibile.

Deci, ce faci când te confrunți cu însemnul „Zug verspätet” (tren întârziat) sau, și mai rău, cu temuta notificare „Zug fällt aus” (tren anulat)?

Iată o listă a celor mai importante drepturi ale pasagerilor pe care ar trebui să le cunoști și câteva sfaturi pentru a solicita despăgubiri...

Ce drepturi am dacă trenul are întârziere?

Dacă ajungi la destinație cu mai mult de o oră întârziere, ar trebui să ai dreptul la despăgubiri. Întârzierile de 60 de minute sau mai mult îți vor aduce o rambursare de 25% a prețului pe bilet pentru o singură călătorie, în timp ce pentru întârzierile de 120 de minute sau mai mult vei primi 50% din bani înapoi. Prețul unui bilet unic este calculat ca jumătate din prețul biletului dus-întors.

Deci, dacă, de exemplu, ați rezervat un bilet dus-întors pentru 80 euro, veți primi o compensație de 10 euro dacă trenul întârzie cu cel puțin 60 de minute într-una dintre deplasări.

Pentru deținătorii de abonamente, cum ar fi cei cu un bilet săptămânal sau lunar sau cu un Bahncard 100, Deutsche Bahn oferă o sumă forfetară per întârziere:

  • în transport regional și local: 1,50 euro (clasa a II-a), 2,25 euro (clasa I);
  • în transport pe distanțe lungi: 5 euro (clasa a II-a), 7,50 euro (clasa I);
  • BahnCard 100: 10 euro (clasa a II-a), 15 euro (clasa I).

Cu toate acestea, este important de reținut că DB nu plătește daune mai mici de 4 euro, așa că persoanele cu un abonament local sau regional vor trebui să facă mai multe cereri deodată.

Rambursările sunt, de asemenea, limitate la 25% din prețul abonamentului sau a tichetului sezonier, așa că, dacă întâmpini numeroase întârzieri, este posibil să nu primești o rambursare pentru toate.

Pot alege o rută alternativă?

Dacă trenul are întârziere de mai mult de 20 de minute, ai dreptul de a căuta o rută alternativă către destinație sau de a călători la o oră ulterioară a zilei.

Cu toate acestea, dacă iei un tren de lungă distanță mai scump, cum ar fi ICE în loc de trenul regional RE, pentru a încheia călătoria, va trebui să cumperi mai întâi biletul mai scump sau să plătești o suprataxă și apoi să soliciți rambursarea costurilor. Reține că acest lucru nu se aplică biletelor cu reduceri mari, cum ar fi biletele „Länder” sau „Schönes Wochenende”.

În unele situații, cum ar fi grevele feroviare, Deutsche Bahn recomandă călătoria la o dată ulterioară. Acest lucru îți oferă de obicei posibilitatea de a amâna deplasarea cu aproximativ o săptămână și de a călători cu orice tren care nu necesită rezervare până la o anumită dată. De obicei, acest lucru se face doar în situații excepționale, așa că cel mai bine este să verifici la Deutsche Bahn înainte de a decide să lași călătoria pentru altă dată.

Ce se întâmplă dacă renunț?

În anumite circumstanțe, vei putea obține o rambursare completă pentru călătoria pe care ți-ai planificat-o dacă alegi să renunți.

Dacă există o întârziere mai mare de 60 de minute pe ruta stabilită sau trenul este anulat, poți renunța la călătorie, cu rambursarea întregului preț al biletului. Dacă ești la jumătatea călătoriei și ai hotărât să nu mai continui, pur și simplu întoarce-te la stația de unde ai plecat pentru o rambursare completă.

Dacă vrei să călătorești doar pentru o porțiune de drum către destinație, poți obține o rambursare pentru segmentul de traseu pe care nu l-ai parcurs.

Există alte reguli pentru călătoriile internaționale cu trenul?

În general, nu, dar totul depinde de modul în care ai rezervat biletele – și de la cine. Pe site-ul său, Deutsche Bahn spune că orice bilete pe care le emite – inclusiv pentru destinații internaționale – sunt eligibile pentru compensație.

În cele mai multe cazuri, aceleași reguli se aplică călătoriilor internaționale ca și călătoriilor interne. Asta înseamnă că întârzierile de 60 de minute sau mai mult îți dau dreptul la o rambursare de 25%, în timp ce întârzierile de 120 de minute sau mai mult vin cu o rambursare de 50%.

De reținut că, dacă o parte a călătoriei de întoarcere este afectată, vei primi 25 sau 50% din jumătate din prețul biletului, adică 12,5 sau, respectiv, 25%.

Regulile sunt ușor diferite pentru persoanele care folosesc un abonament. Pasagerii care călătoresc cu un abonament feroviar german au dreptul la 5 euro (clasa a II-a) sau 7,50 euro (clasa I) per întârziere, cu condiția să fi întâmpinat cel puțin trei întârzieri de 60 de minute sau mai mult de la achiziționarea permisului.

Pasagerii care călătoresc cu un Interrail Germany Pass au dreptul la 10 euro per întârziere, cu condiția să fi avut parte de cel puțin două întârzieri de 60 de minute sau mai mult în timpul utilizării biletului.

Dacă nu ai cumpărat biletul prin Deutsche Bahn, va trebui să contactezi furnizorul respectiv pentru compensație.

Plătește Deutsche Bahn taxiurile și cazarea peste noapte?

Există două situații în care Deutsche Bahn trebuie să ofere o alternativă de transport: dacă ora programată de sosire este între miezul nopții și 5 dimineața și întârzierea estimată la stația de destinație este de cel puțin 60 de minute sau dacă ultima conexiune programată a zilei este anulată și nu mai este posibil să ajungi la destinație până la miezul nopții fără a lua autobuzul sau taxiul.

Dacă firma nu face acest lucru - dacă este miezul nopții, de exemplu - poți lua singur un taxi și apoi puteți solicita caii ferate rambursarea cheltuielilor, până la maximum 80 euro.

Dacă un tren este anulat sau întârzie și asta înseamnă că nu mai este posibil sau convenabil să continui călătoria în acea zi, operatorul feroviar trebuie să ofere clienților cazare peste noapte sau să ramburseze „costurile de cazare” ulterior.

Dacă este oferit acest ajutor, pasagerii trebuie să folosească cazarea oferită de DB înainte de a căuta ei înșiși un hotel.

Care este cel mai bun mod de a solicita despăgubiri?

Începând cu iunie 2021, clienții care se confruntă cu întârzieri pot trimite reclamația prin intermediul aplicației DB Navigator din câteva clicuri. Alternativ, poți trimite o cerere de despăgubire online. Instrucțiuni complete despre cum să faci acest lucru pot fi găsite pe site-ul Deutsche Bahn AICI.

Cum se plătește despăgubirea?

Poți alege între un voucher sau banii înapoi.

Cărui tip de transport feroviar se aplică aceste reguli?

Poți solicita rambursări sau despăgubiri pentru călătoriile întârziate sau anulate pe orice serviciu de pasageri Deutsche Bahn, inclusiv trenuri de lungă distanță, trenuri regionale și trenuri locale S-Bahn.

Reglementările germane privind drepturile pasagerilor se aplică și altor furnizori de servicii, cum ar fi FlixTrain.

Întârzierile și anulările din cadrul rețelei feroviare germane nu sunt neobișnuite, dar nu toată lumea este la curent cu drepturile pe care le au pasagerii în astfel de situații. Conform celor mai recente statistici Deutsche Bahn, 1 din 4 trenuri de lungă distanță a ajuns cu întârziere la destinație la finele anului trecut. În timp ce pasagerii din transportul regional s-au descurcat ceva mai bine, mai mult de 1 din 20 de trenuri din rețeaua regională a înregistrat, de asemenea, întârzieri.

Pe măsură ce întârzierile minore de călătorie sunt o realitate, cele pe o perioadă mai lungă sau anulările pot ruina de-a dreptul excursiile de o zi, weekendurile și vizitele la familie și prieteni. Și când au loc incidente majore, cum ar fi greve naționale și accidente feroviare, călătoriile pot deveni aproape imposibile.

Deci, ce faci când te confrunți cu însemnul „Zug verspätet” (tren întârziat) sau, și mai rău, cu temuta notificare „Zug fällt aus” (tren anulat)?

Iată o listă a celor mai importante drepturi ale pasagerilor pe care ar trebui să le cunoști și câteva sfaturi pentru a solicita despăgubiri...

Ce drepturi am dacă trenul are întârziere?

Dacă ajungi la destinație cu mai mult de o oră întârziere, ar trebui să ai dreptul la despăgubiri. Întârzierile de 60 de minute sau mai mult îți vor aduce o rambursare de 25% a prețului pe bilet pentru o singură călătorie, în timp ce pentru întârzierile de 120 de minute sau mai mult vei primi 50% din bani înapoi. Prețul unui bilet unic este calculat ca jumătate din prețul biletului dus-întors.

Deci, dacă, de exemplu, ați rezervat un bilet dus-întors pentru 80 euro, veți primi o compensație de 10 euro dacă trenul întârzie cu cel puțin 60 de minute într-una dintre deplasări.

Pentru deținătorii de abonamente, cum ar fi cei cu un bilet săptămânal sau lunar sau cu un Bahncard 100, Deutsche Bahn oferă o sumă forfetară per întârziere:

  • în transport regional și local: 1,50 euro (clasa a II-a), 2,25 euro (clasa I);
  • în transport pe distanțe lungi: 5 euro (clasa a II-a), 7,50 euro (clasa I);
  • BahnCard 100: 10 euro (clasa a II-a), 15 euro (clasa I).

Cu toate acestea, este important de reținut că DB nu plătește daune mai mici de 4 euro, așa că persoanele cu un abonament local sau regional vor trebui să facă mai multe cereri deodată.

Rambursările sunt, de asemenea, limitate la 25% din prețul abonamentului sau a tichetului sezonier, așa că, dacă întâmpini numeroase întârzieri, este posibil să nu primești o rambursare pentru toate.

Pot alege o rută alternativă?

Dacă trenul are întârziere de mai mult de 20 de minute, ai dreptul de a căuta o rută alternativă către destinație sau de a călători la o oră ulterioară a zilei.

Cu toate acestea, dacă iei un tren de lungă distanță mai scump, cum ar fi ICE în loc de trenul regional RE, pentru a încheia călătoria, va trebui să cumperi mai întâi biletul mai scump sau să plătești o suprataxă și apoi să soliciți rambursarea costurilor. Reține că acest lucru nu se aplică biletelor cu reduceri mari, cum ar fi biletele „Länder” sau „Schönes Wochenende”.

În unele situații, cum ar fi grevele feroviare, Deutsche Bahn recomandă călătoria la o dată ulterioară. Acest lucru îți oferă de obicei posibilitatea de a amâna deplasarea cu aproximativ o săptămână și de a călători cu orice tren care nu necesită rezervare până la o anumită dată. De obicei, acest lucru se face doar în situații excepționale, așa că cel mai bine este să verifici la Deutsche Bahn înainte de a decide să lași călătoria pentru altă dată.

Ce se întâmplă dacă renunț?

În anumite circumstanțe, vei putea obține o rambursare completă pentru călătoria pe care ți-ai planificat-o dacă alegi să renunți.

Dacă există o întârziere mai mare de 60 de minute pe ruta stabilită sau trenul este anulat, poți renunța la călătorie, cu rambursarea întregului preț al biletului. Dacă ești la jumătatea călătoriei și ai hotărât să nu mai continui, pur și simplu întoarce-te la stația de unde ai plecat pentru o rambursare completă.

Dacă vrei să călătorești doar pentru o porțiune de drum către destinație, poți obține o rambursare pentru segmentul de traseu pe care nu l-ai parcurs.

Există alte reguli pentru călătoriile internaționale cu trenul?

În general, nu, dar totul depinde de modul în care ai rezervat biletele – și de la cine. Pe site-ul său, Deutsche Bahn spune că orice bilete pe care le emite – inclusiv pentru destinații internaționale – sunt eligibile pentru compensație.

În cele mai multe cazuri, aceleași reguli se aplică călătoriilor internaționale ca și călătoriilor interne. Asta înseamnă că întârzierile de 60 de minute sau mai mult îți dau dreptul la o rambursare de 25%, în timp ce întârzierile de 120 de minute sau mai mult vin cu o rambursare de 50%.

De reținut că, dacă o parte a călătoriei de întoarcere este afectată, vei primi 25 sau 50% din jumătate din prețul biletului, adică 12,5 sau, respectiv, 25%.

Regulile sunt ușor diferite pentru persoanele care folosesc un abonament. Pasagerii care călătoresc cu un abonament feroviar german au dreptul la 5 euro (clasa a II-a) sau 7,50 euro (clasa I) per întârziere, cu condiția să fi întâmpinat cel puțin trei întârzieri de 60 de minute sau mai mult de la achiziționarea permisului.

Pasagerii care călătoresc cu un Interrail Germany Pass au dreptul la 10 euro per întârziere, cu condiția să fi avut parte de cel puțin două întârzieri de 60 de minute sau mai mult în timpul utilizării biletului.

Dacă nu ai cumpărat biletul prin Deutsche Bahn, va trebui să contactezi furnizorul respectiv pentru compensație.

Plătește Deutsche Bahn taxiurile și cazarea peste noapte?

Există două situații în care Deutsche Bahn trebuie să ofere o alternativă de transport: dacă ora programată de sosire este între miezul nopții și 5 dimineața și întârzierea estimată la stația de destinație este de cel puțin 60 de minute sau dacă ultima conexiune programată a zilei este anulată și nu mai este posibil să ajungi la destinație până la miezul nopții fără a lua autobuzul sau taxiul.

Dacă firma nu face acest lucru - dacă este miezul nopții, de exemplu - poți lua singur un taxi și apoi puteți solicita caii ferate rambursarea cheltuielilor, până la maximum 80 euro.

Dacă un tren este anulat sau întârzie și asta înseamnă că nu mai este posibil sau convenabil să continui călătoria în acea zi, operatorul feroviar trebuie să ofere clienților cazare peste noapte sau să ramburseze „costurile de cazare” ulterior.

Dacă este oferit acest ajutor, pasagerii trebuie să folosească cazarea oferită de DB înainte de a căuta ei înșiși un hotel.

Care este cel mai bun mod de a solicita despăgubiri?

Începând cu iunie 2021, clienții care se confruntă cu întârzieri pot trimite reclamația prin intermediul aplicației DB Navigator din câteva clicuri. Alternativ, poți trimite o cerere de despăgubire online. Instrucțiuni complete despre cum să faci acest lucru pot fi găsite pe site-ul Deutsche Bahn AICI.

Cum se plătește despăgubirea?

Poți alege între un voucher sau banii înapoi.

Cărui tip de transport feroviar se aplică aceste reguli?

Poți solicita rambursări sau despăgubiri pentru călătoriile întârziate sau anulate pe orice serviciu de pasageri Deutsche Bahn, inclusiv trenuri de lungă distanță, trenuri regionale și trenuri locale S-Bahn.

Reglementările germane privind drepturile pasagerilor se aplică și altor furnizori de servicii, cum ar fi FlixTrain.

 (Comentarii: 0)

Articole pe aceeasi tema:

Articole pe aceeasi tema: