Anmeldung: 15 sfaturi pentru a-ți înregistra reședința în Germania 

Ca să începi o nouă viață în Germania, trebuie să parcurgi obligatoriu anumite etape. Una din ele se referă la declararea domiciliului. Pentru o ședere în Republica Federală pentru mai mult de trei luni trebuie să îți înregistrezi adresa de reședință în cadrul Biroului local al cetățeanului, un fel de Birou de Evidență a Populației. Dar, să începem cu începutul!

Ce este Anmeldung-ul?

Înregistrarea adresei noului tău domiciliu este una dintre cele mai importante sarcini pe care trebuie să le îndeplinești în primele săptămâni în Germania, deoarece acesta este modul în care obții Anmeldebescheinigung - o mică bucată de hârtie care își va deschide multe uși, inclusiv obținerea unui permis de ședere, a unui act fiscal, asigurări de sănătate, un cont bancar și un număr de telefon german.

Dar doar pentru că este important nu înseamnă neapărat că este ușor! De la încercarea de a face o programare până la întocmirea dosarului cu documentele potrivite, există o mulțime de factori care pot împiedica Anmeldung să fie un proces simplu. Pentru a te asigura că o faci corect din prima încercare, iată 16 sfaturi care te vor ajuta să finalizezi înregistrarea cu succes.

  1. Caută online Bürgeramt-ul local

Poți găsi biroul local al Evidenței Populației printr-o căutare rapidă pe internet. Tastezi „Bürgeramt + [oraș/nume oraș/cod poștal]” în bara de căutare. De asemenea, unele birouri acceptă rezervarea unei întâlniri online.

De obicei, există mai multe astfel de unități în fiecare oraș german. Nu trebuie neapărat să te înregistrezi la cel mai apropiat birou, așa că poţi merge la unul mai îndepărtat dacă are o programare disponibilă mai devreme.

  1. Fă o programare din timp

Birourile de Evidență a Cetățenilor sunt foarte aglomerate, ocupându-se cu tot felul de activități administrative, așa că programările pot fi greu de obținut. Ar fi indicat să-ți faci o programare cu aproximativ o lună înainte de a ajunge în Germania, astfel încât să te poți înregistra în termenul legal de 14 zile.

În caz contrar, riști să plătești o amendă când te înregistrezi.

  1. Interesează-te de câte programări e nevoie

E bine de știut că fiecare persoană care dorește să-și înregistreze noua adresă de reședință are nevoie de propria programare. Dacă sunteți un cuplu necăsătorit, asigură-te că faci două programări. Familiile căsătorite au nevoie de o singură programare.

  1. Asigură-te că poți fi luat în spațiu

Când cauți un loc unde să domiciliezi, interesează-te de la bun început, dacă este posibil să te înregistrezi la respectiva adresă. Uneori, proprietarii nu acceptă acest lucru, ceea ce te poate pune într-o situație dificilă dacă ești nou în Germania.

  1. Află din timp de ce acte ai nevoie

Când vine vorba programarea pentru Anmeldung, lista documentelor pe care trebuie să le aduci este destul de standard, dar pot exista unele diferențe în funcție de situația personală, așa că cel mai bine este să fii pregătit. Află de ce acte e nevoie, contactând Bürgeramt-ul de care noua ta adresă de reședință aparține sau verifică site-ul.

  1. Obține certificatele în ordine

Dacă ești căsătorit/ă și vă înregistrați împreună, va trebui să aduci certificatul de căsătorie. Vei avea nevoie și de certificate de naștere ale copiilor, dacă e cazul. Reține că este posibil să fie nevoie să depui aceste documente traduse și legalizate dacă nu sunt în limba germană sau engleză.

  1. Pregătește Wohnungsgeberbestätigung

Pentru a te înregistra, va trebui, de asemenea, să prezinți un certificat de confirmare de reședință/domiciliu (Wohnungsgeberbestätigung). Dacă este de acord cu luarea în spațiu, proprietarul imobilului unde urmează să locuiești este obligat legal să completeze un formular standard pentru a dovedi că aceea este noua ta adresă.

  1. Roagă un vorbitor de limba germană să te însoțească

În general, personalul administrației din birourile de evidență a populației nu are voie să îți vorbească în limba engleză, în cazul în care îți oferă informații incorecte. Dacă știi că nu stăpânești foarte bine limba germană, ar fi indicat să iei cu tine un prieten care vorbește germana pentru a te ajuta cu traducerea anumitor aspecte esențiale.

  1. Fii punctual!

Întâlnirea cu un angajat al Bürgeramt nu ar trebui să dureze mai mult de 10 - 15 minute, așa că dacă ajungi cu întârziere riști să-ți pierzi locul și să fii nevoit să aștepți și să faci o nouă programare. Cel mai bine este să ajungi mai devreme, cu toate documentele pregătite și să-ți aștepți rândul. Dacă ai primit un număr de ordine, asigură-te că îl ai la îndemână.

  1. Înțelege implicațiile specificării unei religii

Pe formularul de înregistrare ți se va cere să precizezi dacă ești o persoană religioasă. Dacă spui că ești protestant sau catolic, vei fi obligat să plătești taxe bisericești în Germania, așa că fă niște cercetări în avans pentru a te ajuta să te decizi.

  1. Fii pregătit cu niște bani, pentru orice eventualitate

Înregistrarea este de obicei gratuită, dar n-ar fi rău dacă ai avea niște numerar la tine, doar în cazul în care există taxe de plătit - și nu te poți baza că există vreun bancomat prin apropiere!

  1. Păstrează certificatul de înregistrare în siguranță

La sfârșitul întâlnirii, oficialul îți va da un document numit Meldebescheinigung (certificatul de înregistrare a reședinței), care atestă domiciliul tău în Germania. Ai grija de acest document și pune-l într-un loc sigur, deoarece va trebui să îl prezinți în diferite situații, cum ar fi dacă vrei să-ți deschizi un cont bancar sau să faceți o asigurare de sănătate.

  1. Fii atent la cutia poștală!

Scrisoarea de înregistrare a domiciliului îți va fi trimisă mai târziu prin poștă, așa că verifică mai des cutia de corespondență. Dacă nu ai primit-o în câteva săptămâni, va trebui să contactezi biroul fiscal local pentru mai multe informații.

  1. Nu uita să te reînregistrezi dacă te muți

Dacă te muți, va trebui să te reînregistrezi cu noua adresă (Ummeldung). Pentru asta va trebui să faci o altă programare și să aduci din nou aceleași documente.

  1. Anularea înregistrării dacă părăsești Germania

Dacă părăsești Germania definitiv, trebuie să anulezi Abmeldung în termen de două săptămâni de la mutare.

Documentele necesare:

  • pașaport/carte de identitate valabil/ă (nu permis de conducere);
  • formular Anmeldung;
  • formular Wohnungsgeberbestätigung;
  • contract de închiriere imobil;
  • certificat de căsătorie/naștere copii (dacă este cazul).

Ca să începi o nouă viață în Germania, trebuie să parcurgi obligatoriu anumite etape. Una din ele se referă la declararea domiciliului. Pentru o ședere în Republica Federală pentru mai mult de trei luni trebuie să îți înregistrezi adresa de reședință în cadrul Biroului local al cetățeanului, un fel de Birou de Evidență a Populației. Dar, să începem cu începutul!

Ce este Anmeldung-ul?

Înregistrarea adresei noului tău domiciliu este una dintre cele mai importante sarcini pe care trebuie să le îndeplinești în primele săptămâni în Germania, deoarece acesta este modul în care obții Anmeldebescheinigung - o mică bucată de hârtie care își va deschide multe uși, inclusiv obținerea unui permis de ședere, a unui act fiscal, asigurări de sănătate, un cont bancar și un număr de telefon german.

Dar doar pentru că este important nu înseamnă neapărat că este ușor! De la încercarea de a face o programare până la întocmirea dosarului cu documentele potrivite, există o mulțime de factori care pot împiedica Anmeldung să fie un proces simplu. Pentru a te asigura că o faci corect din prima încercare, iată 16 sfaturi care te vor ajuta să finalizezi înregistrarea cu succes.

  1. Caută online Bürgeramt-ul local

Poți găsi biroul local al Evidenței Populației printr-o căutare rapidă pe internet. Tastezi „Bürgeramt + [oraș/nume oraș/cod poștal]” în bara de căutare. De asemenea, unele birouri acceptă rezervarea unei întâlniri online.

De obicei, există mai multe astfel de unități în fiecare oraș german. Nu trebuie neapărat să te înregistrezi la cel mai apropiat birou, așa că poţi merge la unul mai îndepărtat dacă are o programare disponibilă mai devreme.

  1. Fă o programare din timp

Birourile de Evidență a Cetățenilor sunt foarte aglomerate, ocupându-se cu tot felul de activități administrative, așa că programările pot fi greu de obținut. Ar fi indicat să-ți faci o programare cu aproximativ o lună înainte de a ajunge în Germania, astfel încât să te poți înregistra în termenul legal de 14 zile.

În caz contrar, riști să plătești o amendă când te înregistrezi.

  1. Interesează-te de câte programări e nevoie

E bine de știut că fiecare persoană care dorește să-și înregistreze noua adresă de reședință are nevoie de propria programare. Dacă sunteți un cuplu necăsătorit, asigură-te că faci două programări. Familiile căsătorite au nevoie de o singură programare.

  1. Asigură-te că poți fi luat în spațiu

Când cauți un loc unde să domiciliezi, interesează-te de la bun început, dacă este posibil să te înregistrezi la respectiva adresă. Uneori, proprietarii nu acceptă acest lucru, ceea ce te poate pune într-o situație dificilă dacă ești nou în Germania.

  1. Află din timp de ce acte ai nevoie

Când vine vorba programarea pentru Anmeldung, lista documentelor pe care trebuie să le aduci este destul de standard, dar pot exista unele diferențe în funcție de situația personală, așa că cel mai bine este să fii pregătit. Află de ce acte e nevoie, contactând Bürgeramt-ul de care noua ta adresă de reședință aparține sau verifică site-ul.

  1. Obține certificatele în ordine

Dacă ești căsătorit/ă și vă înregistrați împreună, va trebui să aduci certificatul de căsătorie. Vei avea nevoie și de certificate de naștere ale copiilor, dacă e cazul. Reține că este posibil să fie nevoie să depui aceste documente traduse și legalizate dacă nu sunt în limba germană sau engleză.

  1. Pregătește Wohnungsgeberbestätigung

Pentru a te înregistra, va trebui, de asemenea, să prezinți un certificat de confirmare de reședință/domiciliu (Wohnungsgeberbestätigung). Dacă este de acord cu luarea în spațiu, proprietarul imobilului unde urmează să locuiești este obligat legal să completeze un formular standard pentru a dovedi că aceea este noua ta adresă.

  1. Roagă un vorbitor de limba germană să te însoțească

În general, personalul administrației din birourile de evidență a populației nu are voie să îți vorbească în limba engleză, în cazul în care îți oferă informații incorecte. Dacă știi că nu stăpânești foarte bine limba germană, ar fi indicat să iei cu tine un prieten care vorbește germana pentru a te ajuta cu traducerea anumitor aspecte esențiale.

  1. Fii punctual!

Întâlnirea cu un angajat al Bürgeramt nu ar trebui să dureze mai mult de 10 - 15 minute, așa că dacă ajungi cu întârziere riști să-ți pierzi locul și să fii nevoit să aștepți și să faci o nouă programare. Cel mai bine este să ajungi mai devreme, cu toate documentele pregătite și să-ți aștepți rândul. Dacă ai primit un număr de ordine, asigură-te că îl ai la îndemână.

  1. Înțelege implicațiile specificării unei religii

Pe formularul de înregistrare ți se va cere să precizezi dacă ești o persoană religioasă. Dacă spui că ești protestant sau catolic, vei fi obligat să plătești taxe bisericești în Germania, așa că fă niște cercetări în avans pentru a te ajuta să te decizi.

  1. Fii pregătit cu niște bani, pentru orice eventualitate

Înregistrarea este de obicei gratuită, dar n-ar fi rău dacă ai avea niște numerar la tine, doar în cazul în care există taxe de plătit - și nu te poți baza că există vreun bancomat prin apropiere!

  1. Păstrează certificatul de înregistrare în siguranță

La sfârșitul întâlnirii, oficialul îți va da un document numit Meldebescheinigung (certificatul de înregistrare a reședinței), care atestă domiciliul tău în Germania. Ai grija de acest document și pune-l într-un loc sigur, deoarece va trebui să îl prezinți în diferite situații, cum ar fi dacă vrei să-ți deschizi un cont bancar sau să faceți o asigurare de sănătate.

  1. Fii atent la cutia poștală!

Scrisoarea de înregistrare a domiciliului îți va fi trimisă mai târziu prin poștă, așa că verifică mai des cutia de corespondență. Dacă nu ai primit-o în câteva săptămâni, va trebui să contactezi biroul fiscal local pentru mai multe informații.

  1. Nu uita să te reînregistrezi dacă te muți

Dacă te muți, va trebui să te reînregistrezi cu noua adresă (Ummeldung). Pentru asta va trebui să faci o altă programare și să aduci din nou aceleași documente.

  1. Anularea înregistrării dacă părăsești Germania

Dacă părăsești Germania definitiv, trebuie să anulezi Abmeldung în termen de două săptămâni de la mutare.

Documentele necesare:

  • pașaport/carte de identitate valabil/ă (nu permis de conducere);
  • formular Anmeldung;
  • formular Wohnungsgeberbestätigung;
  • contract de închiriere imobil;
  • certificat de căsătorie/naștere copii (dacă este cazul).

 (Comentarii: 0)

Articole pe aceeasi tema:

Articole pe aceeasi tema: