Permisul auto german, tot mai greu de obținut 

Testele de obținere a permisului de conducere german rămân foarte dificile. Numărul candidaților la examene a atins un nivel record anul trecut, dar asta nu înseamnă că există și un număr record de persoane noi care conduc în Germania.

Potrivit Asociației de Inspecție Tehnică (TÜV), au fost susținute un total de 3,6 milioane de teste practice și teoretice în 2022, depășindu-se, astfel, nivelul record stabilit în 2019, informează TheLocal.de.

1,76 de milioane de oameni care învață să conducă în Germania și-au susținut testele practice de conducere în 2022 - cu 6,7% mai mult decât în anul precedent - în timp ce 1,81 milioane și-au promovat examenele teoretice, cu 91.000 (5,3%) mai mult decât în anul precedent.

Cu toate acestea, din ce în ce mai mulți cursanți pică testele. Potrivit TÜV, 39% dintre testele teoretice pentru toate clasele de permis de conducere au fost picate anul trecut - o creștere de 10% față de 2013. În timp ce alți 37% au picat testul practic pentru conducerea vehiculelor din categoria B - sedan, hatchback, SUV-uri și alte mașini utilizate în activități de zi cu zi.

„Fiecare test picat pune o presiune mentală și financiară asupra celor care vor să obțină permisul”, a spus Richard Goebelt, directorul general al asociației TÜV.

În opinia sa, este important ca tinerii să fie educați mai mult în ceea ce privește siguranța rutieră în școli și acasă. Mulți instructori auto cred că motivul pentru numărul crescut de eșecuri este că percepția traficului s-a schimbat. Șoferii tineri sunt mai puțin atenți la drumuri decât înainte, o posibilă cauză ar putea fi și utilizarea telefoanelor mobile, spun ei.

Mai multe despre ce riști dacă folosești telefonul mobil la volan în Germania găsești AICI.

„Uitați-vă într-o mașină și vedeți dacă cei mici se uită la drum. Nu, se uită pe smartphone-ul lor. Se plimbă și se uită pe telefon", a spus Kurt Bartels, vicepreședintele Asociației Federale de Instructori Auto. Drept urmare, a spus el, tinerii nu mai au o „apetență firească pentru trafic, pentru momentul în care încep să conducă singuri, așa cum o aveau înainte”.Potrivit asociației, acesta este unul dintre motivele pentru care rata de eșec la testele de conducere este în creștere de ani de zile.

Asociația TÜV consideră, de asemenea, traficul rutier mai complex și mai dens ca parte a problemei.

„Volumul traficului, volumul regulilor a crescut enorm în ultimii 20 de ani”, a spus Bartels. În plus, a spus el, pretențiile de la cursanți în timpul testului au crescut. „Există o rată de eșec mai mare în orașele mari decât în zonele rurale, deoarece volumul de trafic este diferit”.

Totodată, specialiștii TÜV au remarcat că, în general, cursanții tineri, care sunt mai silitori, se descurcă mai bine la examenul de conducere practic decât cei mai în vârstă.

Mai puține decese cauzate de șoferi începători

TÜV a declarat că a făcut multe modificări testelor de conducere în ultimii ani pentru a se asigura că acestea rămân riguroase și în concordanță cu condițiile actuale de șofat. Într-adevăr, ei au atribuit aceste schimbări faptului că din ce în ce mai puțini șoferi începători au accidente în zilele noastre. Numărul tinerilor cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani morți în accidente de circulație a scăzut de la 2.749 în 1991 la 326 în 2020.

„În Germania, obții permisul de conducere doar dacă ești familiarizat cu regulile de circulație și regulile de conduită în traficul rutier și stăpânești cu adevărat un vehicul”, a conchis Goebelt.

Detalii despre cât costă obținerea unui permis de conducere în Germania și la ce sancțiuni să te aștepți dacă ai încălcat regulile în trafic, GermaniaMea.ro a relatat AICI și AICI.

Testele de obținere a permisului de conducere german rămân foarte dificile. Numărul candidaților la examene a atins un nivel record anul trecut, dar asta nu înseamnă că există și un număr record de persoane noi care conduc în Germania.

Potrivit Asociației de Inspecție Tehnică (TÜV), au fost susținute un total de 3,6 milioane de teste practice și teoretice în 2022, depășindu-se, astfel, nivelul record stabilit în 2019, informează TheLocal.de.

1,76 de milioane de oameni care învață să conducă în Germania și-au susținut testele practice de conducere în 2022 - cu 6,7% mai mult decât în anul precedent - în timp ce 1,81 milioane și-au promovat examenele teoretice, cu 91.000 (5,3%) mai mult decât în anul precedent.

Cu toate acestea, din ce în ce mai mulți cursanți pică testele. Potrivit TÜV, 39% dintre testele teoretice pentru toate clasele de permis de conducere au fost picate anul trecut - o creștere de 10% față de 2013. În timp ce alți 37% au picat testul practic pentru conducerea vehiculelor din categoria B - sedan, hatchback, SUV-uri și alte mașini utilizate în activități de zi cu zi.

„Fiecare test picat pune o presiune mentală și financiară asupra celor care vor să obțină permisul”, a spus Richard Goebelt, directorul general al asociației TÜV.

În opinia sa, este important ca tinerii să fie educați mai mult în ceea ce privește siguranța rutieră în școli și acasă. Mulți instructori auto cred că motivul pentru numărul crescut de eșecuri este că percepția traficului s-a schimbat. Șoferii tineri sunt mai puțin atenți la drumuri decât înainte, o posibilă cauză ar putea fi și utilizarea telefoanelor mobile, spun ei.

Mai multe despre ce riști dacă folosești telefonul mobil la volan în Germania găsești AICI.

„Uitați-vă într-o mașină și vedeți dacă cei mici se uită la drum. Nu, se uită pe smartphone-ul lor. Se plimbă și se uită pe telefon", a spus Kurt Bartels, vicepreședintele Asociației Federale de Instructori Auto. Drept urmare, a spus el, tinerii nu mai au o „apetență firească pentru trafic, pentru momentul în care încep să conducă singuri, așa cum o aveau înainte”.Potrivit asociației, acesta este unul dintre motivele pentru care rata de eșec la testele de conducere este în creștere de ani de zile.

Asociația TÜV consideră, de asemenea, traficul rutier mai complex și mai dens ca parte a problemei.

„Volumul traficului, volumul regulilor a crescut enorm în ultimii 20 de ani”, a spus Bartels. În plus, a spus el, pretențiile de la cursanți în timpul testului au crescut. „Există o rată de eșec mai mare în orașele mari decât în zonele rurale, deoarece volumul de trafic este diferit”.

Totodată, specialiștii TÜV au remarcat că, în general, cursanții tineri, care sunt mai silitori, se descurcă mai bine la examenul de conducere practic decât cei mai în vârstă.

Mai puține decese cauzate de șoferi începători

TÜV a declarat că a făcut multe modificări testelor de conducere în ultimii ani pentru a se asigura că acestea rămân riguroase și în concordanță cu condițiile actuale de șofat. Într-adevăr, ei au atribuit aceste schimbări faptului că din ce în ce mai puțini șoferi începători au accidente în zilele noastre. Numărul tinerilor cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani morți în accidente de circulație a scăzut de la 2.749 în 1991 la 326 în 2020.

„În Germania, obții permisul de conducere doar dacă ești familiarizat cu regulile de circulație și regulile de conduită în traficul rutier și stăpânești cu adevărat un vehicul”, a conchis Goebelt.

Detalii despre cât costă obținerea unui permis de conducere în Germania și la ce sancțiuni să te aștepți dacă ai încălcat regulile în trafic, GermaniaMea.ro a relatat AICI și AICI.

 (Comentarii: 0)

Articole pe aceeasi tema:

Articole pe aceeasi tema: