Locuiești cu chirie în Germania? Iată în ce condiții poți obține o reducere a acesteia și ce drepturi ai!  

Adesea, românii plecați la muncă în Germania se confruntă cu probleme la închirierea unei camere într-un apartament sau o casă și sunt nevoiți să accepte orice condiție impusă de proprietar. Astfel că, dacă ați găsit o locuință cu mucegai pe pereți sau care are nevoie de renovare, conform legislației germane, este posibil să puteți obține o reducere a chiriei. Merită să vă cunoașteți drepturile, deoarece este posibil să aveți dreptul la o reducere a chiriei până când problema este rezolvată.

Iată ce trebuie să știți!

Ce fel de lucruri înseamnă un defect al locuinței?

Potrivit Asociației Chiriașilor din Germania, probleme la închiriere fac obiectul a aproximativ 20% din consultările lor cu chiriașii.

Din punct de vedere tehnic, un defect reprezintă orice lucru care vă împiedică să utilizați locuința în modul în care v-ați aștepta sau în modul în care este stabilit în contract. Aceasta ar putea însemna încăperi, coridoare, scări, pivnițe sau mansarde care nu sunt în starea promisă – poate din cauza mucegaiului, a umezelii sau a crăpăturilor în pereți. Ar putea însemna, de asemenea, instalații precum încălzirea, apă caldă sau lifturile care sunt defectate. Ar putea fi și din cauza încuietorilor defecte sau a sistemelor de interfon.

Deși nu avem spațiu aici pentru a intra în detaliile tuturor regulilor pe care trebuie să le respecte proprietarul dvs., poate fi util să știți că aveți dreptul la temperaturi ale apei de cel puțin 40° C și temperatura camerei de cel puțin 20-22° C în timpul zilei. Cu alte cuvinte, nimeni nu ar trebui să accepte să închirieze un loc într-o locuință unde e frig sau să facă dușuri călduțe.

Gălăgia din interiorul apartamentului sau ale unei case învecinate pot conta și ele drept o problemă la închiriere, dar sunt câteva condiții.

În cazurile cele mai evidente, zgomotul va încălca reglementările din landul/statul unde doriți să vă stabiliți, care în mod normal nu ar trebui să existe în mod excesiv între orele 22:00 și 6:00 dimineața, duminica și pentru câteva ore în jurul prânzului. De asemenea, există, de obicei, restricții privind datul muzicii tare sau exersarea la instrument muzical pentru o perioadă prelungită de timp. Ar trebui să găsiți un rezumat al tuturor acestor lucruri în regulile casei (Hausordnung) care vi s-au dat să le semnați când v-ați mutat.

Să fim clari: nu trebuie să suportați zgomote neplăcute doar pentru că se întâmplă în timpul zilei. Dacă nivelul de zgomot vă deranjează capacitatea de a folosi apartamentul și calitatea vieții, este posibil să aveți un caz în care să cereți o reducere a chiriei.

Potrivit agenției imobiliare Promeda, zgomotul, mucegaiul, încălzirea insuficientă, apa caldă și lucrările de construcție sunt unele dintre cele mai comune motive pentru reducerea chiriei.

Din păcate, atunci când problema este legată de lucrările de construcție, situația se complică puțin...mai mult. Se știe că unii proprietari includ clauze în contractul de închiriere prin care chiriașul renunță la dreptul de a se plânge cu privire la anumite renovări. Cu toate acestea, dacă nu ați fost prevenit despre această situație, cu siguranță ar trebui să fiți compensat financiar pentru că sunteți nevoit să locuiți în condiții improprii, cu praf, gunoi și mult zgomot.

Ce se întâmplă dacă eu am provocat dauna?

În general, daunele accidentale aduse locuinței ar trebui să fie în continuare acoperite de proprietar (în speranța că are o asigurare în acest sens!), dar nu veți avea dreptul la o reducere a chiriei în timp ce aceasta este reparată.

Ce pași trebuie urmați pentru a-mi reduce chiria?

Dacă observați ceva în neregulă cu apartamentul sau casa în care locuiți, primul pas este să luați legătura imediat cu proprietarul sau cu agentul de închiriere și să îi informați despre problemă. Desigur, probabil că nu vă vor crede pe cuvânt, și ar putea dori să verifice problema printr-o vizită rapidă sau prin fotografii.

Acest lucru ar trebui să fie suficient de ușor în cazul unei fisuri în perete sau al unui lift spart, dar poate fi puțin mai complicat în cazul zgomotului. În general, cel mai bun lucru de făcut în cazul gălăgiei este să completați un jurnal despre când se întâmplă și ce tip de perturbare este. Dacă este posibil, poate doriți să cereți martori, cum ar fi alți chiriași din clădirea dvs., pentru a completa jurnalele similare.

Dacă nu o fac sau dacă este o problemă care nu poate fi rezolvată peste noapte, merită să obțineți niște sfaturi de la grupul de advocacy al chiriașului sau să cereți proprietarului o reducere a chiriei până la finalizarea lucrărilor. Merită să rețineți că legea reducerii chiriei este în vigoare ca un stimulent pentru proprietari să rezolve problemele rapid. Asta înseamnă că ei pot decide să remedieze imediat problema.

Proprietarul spune că reparația întârzie. Mai primesc chirie redusă?

În general, da! Potrivit rezultatului unui proces recent din Berlin, chiriașii au în continuare dreptul la o reducere a chiriei, chiar dacă întârzierile de reparații nu sunt în totalitate din vina proprietarului.

Proprietarul în cauză încercase să-i dea afară pe chiriașii care nu au vrut să plătească chiria până când problema cu un perete umed nu s-a remediat. Însă instanța a decis că cei care au închiriat nu trebuie să suporte umezeala din cauza lipsei de profesionalism a constructorilor aleși de proprietar.

Cu toate acestea, s-ar putea să întâmpinați probleme serioase dacă nu le permiteți în mod deliberat muncitorilor să repare doar pentru a nu plăti chiria. În cazul din Berlin, instanța a remarcat că locatarii au cooperat cu constructorii, lăsându-i să intre în apartament în mod regulat și chiar cu un preaviz scurt.

Cu cât de mult poate fi redusă chiria?

Totul depinde de tipul de defecte care există și de cât de mult din apartament/casă este încă locuibil, în urma acestor probleme. Chiriașii ar trebui să ia în considerare cât de mult este afectată valoarea rezidențială a locuinței de defect atunci când decid cât de mare ar trebui să fie reducerea, potrivit Asociației Chiriașilor.

De exemplu, dacă încălzirea este întreruptă într-o cameră dintr-un imobil cu cinci încăperi, atunci aceasta devine nelocuibilă iarna și ar putea fi potrivită o reducere a chiriei cu 15-20%. În cazul unui apartament cu două camere, reducerea ar fi mai mare, deoarece jumătate din încăpere devine nelocuibilă.

Dacă problema este atât de gravă sau s-a răspândit atât de mult încât apartamentul nu poate fi locuit deloc, chiriașii nu ar trebui să plătească nicio chirie până când problema nu este remediată. Desigur, asta ar însemna și găsirea unei alternative de cazare pentru acea perioadă.

Potrivit Promeda, lipsa de apă caldă duce, în general, la o reducere cu 15% a chiriei. Acest lucru scade la 3,5-10% dacă apa durează mult să se încălzească. Pentru mirosuri neplăcute, o reducere a chiriei cu 5-20% este, în general, considerată adecvată. Dacă frigul pătrunde din cauza unei ferestre defecte, o reducere de 5% este din nou o valoare normală, dar aceasta ar putea ajunge până la 20% dacă toate ferestrele sunt cu probleme și apartamentul trebuie încălzit mai mult.

Între timp, pe timpul unei renovări, dacă zgomotul este acceptabil, puteți obține, totuși, o reducere de cinci procente, dar aceasta poate ajunge până la 35% pentru perturbări majore.

Cum se aplică reducerea? La chiria netă sau brută?

După cum probabil știți sau nu, chiria de bază în Germania se numește chirie „la rece”/netă - Kaltmiete, în timp ce chiria cu facturi precum încălzirea și alte taxe de servicii incluse se numește chirie „la cald”/brută - Warmmiete.

Este important să rețineți că orice procent dedus ar trebui să fie aplicat chiriei dumneavoastră la cald, nu chiriei dumneavoastră la rece – ceea ce înseamnă că obțineți o reducere mai mare a costurilor în general.

 

Adesea, românii plecați la muncă în Germania se confruntă cu probleme la închirierea unei camere într-un apartament sau o casă și sunt nevoiți să accepte orice condiție impusă de proprietar. Astfel că, dacă ați găsit o locuință cu mucegai pe pereți sau care are nevoie de renovare, conform legislației germane, este posibil să puteți obține o reducere a chiriei. Merită să vă cunoașteți drepturile, deoarece este posibil să aveți dreptul la o reducere a chiriei până când problema este rezolvată.

Iată ce trebuie să știți!

Ce fel de lucruri înseamnă un defect al locuinței?

Potrivit Asociației Chiriașilor din Germania, probleme la închiriere fac obiectul a aproximativ 20% din consultările lor cu chiriașii.

Din punct de vedere tehnic, un defect reprezintă orice lucru care vă împiedică să utilizați locuința în modul în care v-ați aștepta sau în modul în care este stabilit în contract. Aceasta ar putea însemna încăperi, coridoare, scări, pivnițe sau mansarde care nu sunt în starea promisă – poate din cauza mucegaiului, a umezelii sau a crăpăturilor în pereți. Ar putea însemna, de asemenea, instalații precum încălzirea, apă caldă sau lifturile care sunt defectate. Ar putea fi și din cauza încuietorilor defecte sau a sistemelor de interfon.

Deși nu avem spațiu aici pentru a intra în detaliile tuturor regulilor pe care trebuie să le respecte proprietarul dvs., poate fi util să știți că aveți dreptul la temperaturi ale apei de cel puțin 40° C și temperatura camerei de cel puțin 20-22° C în timpul zilei. Cu alte cuvinte, nimeni nu ar trebui să accepte să închirieze un loc într-o locuință unde e frig sau să facă dușuri călduțe.

Gălăgia din interiorul apartamentului sau ale unei case învecinate pot conta și ele drept o problemă la închiriere, dar sunt câteva condiții.

În cazurile cele mai evidente, zgomotul va încălca reglementările din landul/statul unde doriți să vă stabiliți, care în mod normal nu ar trebui să existe în mod excesiv între orele 22:00 și 6:00 dimineața, duminica și pentru câteva ore în jurul prânzului. De asemenea, există, de obicei, restricții privind datul muzicii tare sau exersarea la instrument muzical pentru o perioadă prelungită de timp. Ar trebui să găsiți un rezumat al tuturor acestor lucruri în regulile casei (Hausordnung) care vi s-au dat să le semnați când v-ați mutat.

Să fim clari: nu trebuie să suportați zgomote neplăcute doar pentru că se întâmplă în timpul zilei. Dacă nivelul de zgomot vă deranjează capacitatea de a folosi apartamentul și calitatea vieții, este posibil să aveți un caz în care să cereți o reducere a chiriei.

Potrivit agenției imobiliare Promeda, zgomotul, mucegaiul, încălzirea insuficientă, apa caldă și lucrările de construcție sunt unele dintre cele mai comune motive pentru reducerea chiriei.

Din păcate, atunci când problema este legată de lucrările de construcție, situația se complică puțin...mai mult. Se știe că unii proprietari includ clauze în contractul de închiriere prin care chiriașul renunță la dreptul de a se plânge cu privire la anumite renovări. Cu toate acestea, dacă nu ați fost prevenit despre această situație, cu siguranță ar trebui să fiți compensat financiar pentru că sunteți nevoit să locuiți în condiții improprii, cu praf, gunoi și mult zgomot.

Ce se întâmplă dacă eu am provocat dauna?

În general, daunele accidentale aduse locuinței ar trebui să fie în continuare acoperite de proprietar (în speranța că are o asigurare în acest sens!), dar nu veți avea dreptul la o reducere a chiriei în timp ce aceasta este reparată.

Ce pași trebuie urmați pentru a-mi reduce chiria?

Dacă observați ceva în neregulă cu apartamentul sau casa în care locuiți, primul pas este să luați legătura imediat cu proprietarul sau cu agentul de închiriere și să îi informați despre problemă. Desigur, probabil că nu vă vor crede pe cuvânt, și ar putea dori să verifice problema printr-o vizită rapidă sau prin fotografii.

Acest lucru ar trebui să fie suficient de ușor în cazul unei fisuri în perete sau al unui lift spart, dar poate fi puțin mai complicat în cazul zgomotului. În general, cel mai bun lucru de făcut în cazul gălăgiei este să completați un jurnal despre când se întâmplă și ce tip de perturbare este. Dacă este posibil, poate doriți să cereți martori, cum ar fi alți chiriași din clădirea dvs., pentru a completa jurnalele similare.

Dacă nu o fac sau dacă este o problemă care nu poate fi rezolvată peste noapte, merită să obțineți niște sfaturi de la grupul de advocacy al chiriașului sau să cereți proprietarului o reducere a chiriei până la finalizarea lucrărilor. Merită să rețineți că legea reducerii chiriei este în vigoare ca un stimulent pentru proprietari să rezolve problemele rapid. Asta înseamnă că ei pot decide să remedieze imediat problema.

Proprietarul spune că reparația întârzie. Mai primesc chirie redusă?

În general, da! Potrivit rezultatului unui proces recent din Berlin, chiriașii au în continuare dreptul la o reducere a chiriei, chiar dacă întârzierile de reparații nu sunt în totalitate din vina proprietarului.

Proprietarul în cauză încercase să-i dea afară pe chiriașii care nu au vrut să plătească chiria până când problema cu un perete umed nu s-a remediat. Însă instanța a decis că cei care au închiriat nu trebuie să suporte umezeala din cauza lipsei de profesionalism a constructorilor aleși de proprietar.

Cu toate acestea, s-ar putea să întâmpinați probleme serioase dacă nu le permiteți în mod deliberat muncitorilor să repare doar pentru a nu plăti chiria. În cazul din Berlin, instanța a remarcat că locatarii au cooperat cu constructorii, lăsându-i să intre în apartament în mod regulat și chiar cu un preaviz scurt.

Cu cât de mult poate fi redusă chiria?

Totul depinde de tipul de defecte care există și de cât de mult din apartament/casă este încă locuibil, în urma acestor probleme. Chiriașii ar trebui să ia în considerare cât de mult este afectată valoarea rezidențială a locuinței de defect atunci când decid cât de mare ar trebui să fie reducerea, potrivit Asociației Chiriașilor.

De exemplu, dacă încălzirea este întreruptă într-o cameră dintr-un imobil cu cinci încăperi, atunci aceasta devine nelocuibilă iarna și ar putea fi potrivită o reducere a chiriei cu 15-20%. În cazul unui apartament cu două camere, reducerea ar fi mai mare, deoarece jumătate din încăpere devine nelocuibilă.

Dacă problema este atât de gravă sau s-a răspândit atât de mult încât apartamentul nu poate fi locuit deloc, chiriașii nu ar trebui să plătească nicio chirie până când problema nu este remediată. Desigur, asta ar însemna și găsirea unei alternative de cazare pentru acea perioadă.

Potrivit Promeda, lipsa de apă caldă duce, în general, la o reducere cu 15% a chiriei. Acest lucru scade la 3,5-10% dacă apa durează mult să se încălzească. Pentru mirosuri neplăcute, o reducere a chiriei cu 5-20% este, în general, considerată adecvată. Dacă frigul pătrunde din cauza unei ferestre defecte, o reducere de 5% este din nou o valoare normală, dar aceasta ar putea ajunge până la 20% dacă toate ferestrele sunt cu probleme și apartamentul trebuie încălzit mai mult.

Între timp, pe timpul unei renovări, dacă zgomotul este acceptabil, puteți obține, totuși, o reducere de cinci procente, dar aceasta poate ajunge până la 35% pentru perturbări majore.

Cum se aplică reducerea? La chiria netă sau brută?

După cum probabil știți sau nu, chiria de bază în Germania se numește chirie „la rece”/netă - Kaltmiete, în timp ce chiria cu facturi precum încălzirea și alte taxe de servicii incluse se numește chirie „la cald”/brută - Warmmiete.

Este important să rețineți că orice procent dedus ar trebui să fie aplicat chiriei dumneavoastră la cald, nu chiriei dumneavoastră la rece – ceea ce înseamnă că obțineți o reducere mai mare a costurilor în general.

 

 (Comentarii: 0)

Articole pe aceeasi tema:

Articole pe aceeasi tema: