Germania: Epoca energiei gratis pentru mașinile electrice, la final 

Datorită bonusurilor la cumpărarea de mașini electrice noi, numărul de astfel de vehicule a crescut semnificativ, la fel și interesul pentru stațiile de încărcare gratuite. Retailerii germani au profitat de acest lucru și au introdus în urmă cu câțiva ani un concept unic la acea vreme: au instalat în parcările lor stații de alimentare EV.

Astfel, Aldi Süd, Lidl, Kaufland au venit cu o strategie prin care le oferă clienților săi oportunitatea de a-și încărca mașina electrică gratuit în timp ce își fac cumpărăturile.

Însă, în contextul actualei crizei energetice, ca urmare a invaziei Rusiei în Ucraina, mulți retaileri au anunțat deja că vor începe să perceapă taxă clienților pentru încărcarea vehiculelor.

Cel mai recent anunț a fost făcut de Schwarz Group, care controlează Lidl și Kaufland. Compania deține în prezent aproximativ 1.300 de puncte de încărcare, dar acestea au fost copleșite de costurile cu energia, deoarece tot mai mulți oameni își încarcă mașinile acolo. În 2020, doar o medie de 4 mașini ar fi fost încărcate în fiecare zi la punctele de încărcare Lidl și 9 la Kaufland. În 2021, aceste cifre s-au dublat. Acum, fiecare punct de încărcare de la Lidl are în medie aproximativ 15 încărcări în zilele de vârf; 20 la Kaufland.

Compania internațională, prezentă și în România, a anunțat că din 12 septembrie 2022 se va percepe o taxă pentru energia electrică utilizată pentru încărcarea vehiculelor, potrivit iamexpat.de. Aceasta se va ridica la 29 de cenți pe kilowatt-oră la punctele de încărcare AC cu o capacitate de încărcare de până la 43 de kilowați. La punctele de încărcare DC cu o capacitate de până la 149 de kilowați-oră, un kilowatt-oră va costa 48 de cenți. În locațiile individuale care oferă o putere de 150 kilowatt-oră sau mai mult, șoferii vor fi taxați cu 65 de cenți pe kilowatt-oră.

Un sondaj realizat de Institutul de Cercetare EHI din Koln a arătat că tot mai mulți comercianți cu amănuntul au început să introducă taxe pentru stațiile lor de încărcare în ultimul an. În ultimele 12 luni, proporția retailerilor care percep taxe a crescut de la 29% la 42%, potrivit studiului. Cu toate acestea, aproximativ 26% dintre comercianții cu amănuntul oferă tarife reduse, în timp ce 15% dintre comercianți oferă încă încărcare gratuită clienților, iar alți 15% oferă serviciul de încărcare gratuit tuturor, nu doar clienților.

Managerul de proiect EHI pentru electromobilitate, Cathrin Klitzsch, a explicat că și după încheierea studiului, tendința de taxare pentru încărcare a continuat. Cu toate acestea, capacitatea de alimentare la punctele de încărcare nou instalate continuă să crească, făcând posibilă încărcarea mai multă într-o perioadă mai scurtă de timp.

Chiar și așa, Germania a rămas cu mult în urma țintelor sale de extindere a infrastructurii de mașini electrice și probabil că va rata obiectivul de mobilitate electrică pentru 2030, potrivit Asociației Germane a Industriei Auto (VDA). O țintă ambițioasă de mobilitate electrică a fost o parte cheie a acordului de coaliție stabilit de noul guvern german la sfârșitul anului 2021.

O parte a viziunii include 15 milioane de mașini electrice care rulează pe drumurile germane până în 2030, deoarece UE intenționează să interzică vânzarea de vehicule cu motor cu ardere internă (ICE) din 2035.

Problema este că realitatea de pe teren nu se potrivește cu țintele stabilite de guvern. VDA a avertizat că, în loc să instaleze 2000 de puncte de încărcare pentru mașini electronice pe săptămână - suma necesară pentru a îndeplini obiectivul pentru 2030 - Germania gestionează doar 250.

Datorită bonusurilor la cumpărarea de mașini electrice noi, numărul de astfel de vehicule a crescut semnificativ, la fel și interesul pentru stațiile de încărcare gratuite. Retailerii germani au profitat de acest lucru și au introdus în urmă cu câțiva ani un concept unic la acea vreme: au instalat în parcările lor stații de alimentare EV.

Astfel, Aldi Süd, Lidl, Kaufland au venit cu o strategie prin care le oferă clienților săi oportunitatea de a-și încărca mașina electrică gratuit în timp ce își fac cumpărăturile.

Însă, în contextul actualei crizei energetice, ca urmare a invaziei Rusiei în Ucraina, mulți retaileri au anunțat deja că vor începe să perceapă taxă clienților pentru încărcarea vehiculelor.

Cel mai recent anunț a fost făcut de Schwarz Group, care controlează Lidl și Kaufland. Compania deține în prezent aproximativ 1.300 de puncte de încărcare, dar acestea au fost copleșite de costurile cu energia, deoarece tot mai mulți oameni își încarcă mașinile acolo. În 2020, doar o medie de 4 mașini ar fi fost încărcate în fiecare zi la punctele de încărcare Lidl și 9 la Kaufland. În 2021, aceste cifre s-au dublat. Acum, fiecare punct de încărcare de la Lidl are în medie aproximativ 15 încărcări în zilele de vârf; 20 la Kaufland.

Compania internațională, prezentă și în România, a anunțat că din 12 septembrie 2022 se va percepe o taxă pentru energia electrică utilizată pentru încărcarea vehiculelor, potrivit iamexpat.de. Aceasta se va ridica la 29 de cenți pe kilowatt-oră la punctele de încărcare AC cu o capacitate de încărcare de până la 43 de kilowați. La punctele de încărcare DC cu o capacitate de până la 149 de kilowați-oră, un kilowatt-oră va costa 48 de cenți. În locațiile individuale care oferă o putere de 150 kilowatt-oră sau mai mult, șoferii vor fi taxați cu 65 de cenți pe kilowatt-oră.

Un sondaj realizat de Institutul de Cercetare EHI din Koln a arătat că tot mai mulți comercianți cu amănuntul au început să introducă taxe pentru stațiile lor de încărcare în ultimul an. În ultimele 12 luni, proporția retailerilor care percep taxe a crescut de la 29% la 42%, potrivit studiului. Cu toate acestea, aproximativ 26% dintre comercianții cu amănuntul oferă tarife reduse, în timp ce 15% dintre comercianți oferă încă încărcare gratuită clienților, iar alți 15% oferă serviciul de încărcare gratuit tuturor, nu doar clienților.

Managerul de proiect EHI pentru electromobilitate, Cathrin Klitzsch, a explicat că și după încheierea studiului, tendința de taxare pentru încărcare a continuat. Cu toate acestea, capacitatea de alimentare la punctele de încărcare nou instalate continuă să crească, făcând posibilă încărcarea mai multă într-o perioadă mai scurtă de timp.

Chiar și așa, Germania a rămas cu mult în urma țintelor sale de extindere a infrastructurii de mașini electrice și probabil că va rata obiectivul de mobilitate electrică pentru 2030, potrivit Asociației Germane a Industriei Auto (VDA). O țintă ambițioasă de mobilitate electrică a fost o parte cheie a acordului de coaliție stabilit de noul guvern german la sfârșitul anului 2021.

O parte a viziunii include 15 milioane de mașini electrice care rulează pe drumurile germane până în 2030, deoarece UE intenționează să interzică vânzarea de vehicule cu motor cu ardere internă (ICE) din 2035.

Problema este că realitatea de pe teren nu se potrivește cu țintele stabilite de guvern. VDA a avertizat că, în loc să instaleze 2000 de puncte de încărcare pentru mașini electronice pe săptămână - suma necesară pentru a îndeplini obiectivul pentru 2030 - Germania gestionează doar 250.

 (Comentarii: 0)

Articole pe aceeasi tema:

Articole pe aceeasi tema: